  • 101. Data: 2011-09-17 00:53:39
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :(
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-17 00:32, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Tutaj inne BMW, chyba nowsze, przy zderzeniu bocznym ze slupem, przy
    > predkosci zaledwie 29km/h, czyli takiej, przy jakiej przeprowadza sie
    > tego typu testy NCAP:
    > http://www.motonews.pl/bmw/news-6135-bmw-x1-otrzymuj
    e-5-gwiazdek-euro-ncap.html

    > Zwiekszenie predkosci 2x, to 4x wzrost energii do wytracenia, a to
    > zaledwie niecale 60km/h.

    No proszę. Znaczy jaką mieli po 300 metrach jej wytracania?

    > Nie podejmuje sie ocenic przy jakiej predkosci
    > mozna rozedrzec samochod na 2 czesci na slupie, ale w tym wypadku 100%
    > energii musial pochlonac samochod, a nie przeszkoda.

    Masz jakieś pojęcie o fizyce?

    > Slup/drzewo w bok to chyba najbardziej koszmarny scenariusz, nie
    > chcialbym siedziec w autku nawet przy tych 29km/h.

    Koszmarnych scenariuszy można sobie trochę wymyślić.

  • 102. Data: 2011-09-17 07:38:22
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011 22:45:06 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Jeśli chodzi o 7xx E38, to raczej
    >nie opłaca się w nich rzeźbić bo są to samochody które b.ciężko
    >sprzedać, a jak już sie sprzedają to za śmieszne pieniądze.

    Typowy "gangsta car" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 103. Data: 2011-09-17 09:30:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-09-2011 07:38, jerzu pisze:
    > Typowy "gangsta car" ;)

    Czy ja wiem? Dla mnie to b.komfortowy pojazd na długie trasy :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 104. Data: 2011-09-17 09:39:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, Pawel "O'Pajak" wrote:

    [...komuś...]

    > A ja o tym, ze sa sposoby mniej drastyczne niz zabicie czlowieka, aby zmusic
    > go do nie wjezdzania tam, gdzie nie wolno.

    W kwestii formalnej: zmuszenie do nie wjeżdżania tam gdzie nie wolno
    to pestka, gwarancja uszkodzenia samochodu powoduje krótkotrwałe
    usiłowania "obejścia" i później błyskawiczny spadek takich zdarzeń
    do zera:
    http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_buspasy

    Ale dyskutujecie nad znacznie poważniejszym problemem: jak skutecznie
    zmusić do ograniczenia prędkości, nie powodując utrudnień dla
    stosujących się do ograniczenia.
    Żeby nie było, IMO zwężki nie są rozwiązaniem, a na pewno nie
    są dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o rozwiązania celowe (ale
    chyba chodziło o zwężkę kategorii "bo jest", a nie wymysł
    projektanta).

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2011-09-17 09:58:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 23:26, R2r pisze:

    > Nie ma czegoś takiego.

    Jest, jest.

    > Nawet prosto z fabryki możesz trafić na fuszerkę,
    > defekt etc.

    Zgoda - dlatego wymaga to samodzielnego (lub w wykonaniu bardzo
    zaufanego mechanika) i pełnego kontrolowania stanu technicznego.

  • 106. Data: 2011-09-17 10:09:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 22:45, DoQ pisze:

    > Wiesz, jeśli chodzi o stuki na spawach to zdarzyło się całkiem niedawno
    > SEATowi (w nowych autach rzecz jasna). Jeśli chodzi o 7xx E38, to raczej
    > nie opłaca się w nich rzeźbić bo są to samochody które b.ciężko
    > sprzedać, a jak już sie sprzedają to za śmieszne pieniądze.

    Może tak, może nie - w każdym razie albo coś się rozpadło, albo kierowca
    musiał być mocno nawalony (albo mieć jakiś inny poważny problem) żeby
    nawet ostro przekraczając limit na takim łuczku tak drastycznie stracić
    panowanie nad pojazdem.

  • 107. Data: 2011-09-17 10:15:37
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-17 09:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Jest, jest.

    > Zgoda - dlatego wymaga to samodzielnego (lub w wykonaniu bardzo
    > zaufanego mechanika) i pełnego kontrolowania stanu technicznego.

    Może do Ciebie codziennie rano zanim ruszysz swoim samochodem w drogę
    przyjeżdża zaufany mechanik i dogłębnie prześwietla wszystkie jego
    elementy ultradźwiękami, promieniami RTG i czym tam jeszcze można, oraz
    zagląda sondami we wszystkie jego zakamarki, czy gdzieś nie ma np.
    mikropęknięć, czy coś się nie odkształciło, nie poluzowało itd.
    Ale nawet jeśli tak wygląda Twoje dbanie o stan techniczny (w co - nie
    ukrywam - wątpię, bo to byłyby znamiona choroby psychicznej), to zawsze
    może zaistnieć ten przedział czasowy od uszkodzenia do wykrycia
    niesprawności, w którym poruszasz się niesprawnym samochodem. Wady
    materiałowe trudne czy wręcz niemożliwe do wykrycia też się zdarzają.
    Powtarzam więc - nie ma czegoś takiego jak _absolutna pewność stanu
    technicznego samochodu_.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 108. Data: 2011-09-17 10:32:53
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-15 11:26, Arek pisze:

    > Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
    > TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
    > kątem i rozpadał się w drobny mak.

    Gdzieś słyszałem o inicjatywie empirycznego udowodnienia, że TU-154 pod
    Smoleńskiem nie mógł się rozlecieć na skutek uderzenia o brzozę.
    Dysponujemy niemal identycznym samolotem i niemal identycznym
    Kaczyńskim. Odpowiednie drzewo to już chyba bez problemów da się znaleźć.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 109. Data: 2011-09-17 10:45:44
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-17 10:09, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > musiał być mocno nawalony (albo mieć jakiś inny poważny problem) żeby
    > nawet ostro przekraczając limit na takim łuczku tak drastycznie stracić
    Pojedź Ty i pokaż wszystkim jak to się tam robi. ;-)
    A tak poważniej - na mapach wiele zakrętów wygląda bardzo niewinnie lub
    wręcz prawie są niezauważalne. W rzeczywistości jednak mogą być bardzo
    niebezpieczne (wyprofilowanie, stan nawierzchni itp.). Zientarski rozbił
    Ferrari na prostym odcinku drogi.
    W jednym, jeśli chodzi o ten konkretny przypadek, zgadzam z Tobą:
    kierujący pojechał zdecydowanie powyżej swoich możliwości i umiejętności.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 110. Data: 2011-09-17 10:52:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2011 10:45, R2r pisze:
    > Pojedź Ty i pokaż wszystkim jak to się tam robi. ;-)

    Ani mój pojazd, ani ja nie jesteśmy dostosowani do takich prędkości ;)

    [ciach]

    > W jednym, jeśli chodzi o ten konkretny przypadek, zgadzam z Tobą:
    > kierujący pojechał zdecydowanie powyżej swoich możliwości i umiejętności.

    To bym zakwalifikował jako "inny poważny problem" z kierowcą...