  • Data: 2017-06-02 22:31:41
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 May 2017 16:33:52 +0200, sirapacz wrote:

    > raczej twój pogląd bo nie bierzesz pod uwagę tego co ja biorę, czyli
    > zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    > wynikających. Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu
    > widzę problem:).

    Słabą masz wyobraźnie kolego. Ten "problem" rozwiązuje się bardzo prosto.
    Wystarczy co któreś tam ładowanie na "stacji ładowania" rozładować pakiet
    akumulatorów zadanym prądem i zwyczajnie zmierzyć ile energii odda.

    Ta informacja następnie trafa do elektroniki sterującej procesem
    ładowania i może być bardzo prosto odczytana. Laptopy tak robią od lat,
    elektonarzędzia również. Tutaj tylko pakiet akumulatorów większy. Nic
    innego się nie zmienia.

    W ten sposób można też rozliczać "tankowanie". Raz dostajesz zestaw który
    odda 50kWh i za tyle płacisz, innym razem zestaw który odda 43kWh i za
    tyle płacisz. Easy...

    Tomek