  • Data: 2014-06-07 00:12:53
    Temat: Re: Kolejny pijak za kolkiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Jun 2014, k...@g...com wrote:

    > Nikomu nie pasuje. Gorzkie = niejadalne.

    Nikomu powiadasz... A chorym?
    Na co jestem chory, że mi herbatka z piołunu smakuje?
    Nie, nie pijam "do chleba" (podobnie jak kawy), ale tak
    luzem, nie mam nic przeciw :P (w odróżnieniu od kawy,
    którą preferuję do słodkiego, jak nie ma słodkiego
    to pasuje jeszcze wersja "do pracy" albo "po jedzeniu")

    I ten alkohol w kawie też mi wyjaśnij, bo jak kawa
    w "normalnej" wersji (bez cukru, mleka itede) nie jest
    gorzka, to albo Ty albo ja mamy uszkodzony smak.
    Bo oczywiście ŻADEN INNY czynnik nie powoduje "smakowania"
    czy to kawy czy piołunu, jak nie alkohol, tegośmy się
    już z Twoich wywodów dowiedzieli i tego się trzymam.

    A, i zbożową też umiem pić bez dodatków (choć w tej
    wersji mleko + cukier jest dopuszczalne, w zastosowaniu
    "do śniadania"), a niektórzy osobnicy pijający "prawdziwą"
    kawę twierdzą że (zbożowa) jest "za gorzka" i nie
    tolerują.
    Za to dla mnie nietolerowalna jest gorzkość... właśnie
    nie umiem sobie przypomnieć jak nazywa się ten syntetyk
    od "udawania chininy", stąd wiele "popularnych" napojów
    gorzkich omijam.
    Zabroniona przez wiele lat przy produkcji w Polsce (!)
    chinina może być :> więc "pijalne" toniki występują,
    i to nie tylko te najdroższe (AFAIR któraś rozlewnia
    w Beskidach robi tonik z chininą, akurat nie mam butelki
    pod ręką).
    Żebym nie zapomniał: jakiego to alkoholu dolewają do
    toników ich producenci, zarówno ci "chininowi" jak i ci
    "syntetyczni", że dotąd jeszcze nie zbankrutowali?

    BTW:
    http://archiwum.wiz.pl/1997/97123900.asp
    *Na szczęście* (dla mnie) lobby CocaCol i Schweppersów
    przeforsowało zniesienie zakazu :>

    "Dziwny jest ten smak", zaśpiewałby taki jeden na "N".

    pzdr, Gotfryd