    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kolejny odcinek "Rosyjskich dróg".
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 27 Jun 2013 01:24:24 +0200

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 00:08:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zmuszenie do zmiany toru jazdy to tez wymuszenie.

    Narysowałem sobie linie i gdyby jadący prosto zachował swój tor jazdy, to
    przejechałby przed skręcającym, czyli tak formalnie to do nieustąpienia
    pierwszeństwa nie doszło.

    Skręcający słabo zdecydowany - jadę, nie jadę, a może jadę, a może jednak
    nie.

    Jadący prosto nie bardzo wiedział czego się po nim spodziewać - na początku
    założył że skręcający go puści, no to leciał swoje.
    Potem pomyślał że skręcający jednak mu zajedzie drogę, to zaczął omijać go
    lewą stroną, bo na hamowanie było już za późno.
    Pewnie nawet by się udało gdyby skręcający faktycznie pojechał, ale ten
    ostatecznie stanął.

    Prędkość też raczej miał słuszną - tak porównując z pozostałymi pojazdami i
    tym jak go po kolizji poniosło.

    Czyli w zasadzie niedostosowanie prędkości do warunków ;-)