  • 141. Data: 2023-04-14 12:00:58
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Apr 2023 10:08:45 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > ZnĂłw deblisz? Zero faktĂłw?
    >
    > Nie dość że dziesiątki razy spałem i nadal będę spał w odległości 150m
    > od wiatraka to wiem o czym piszę.
    >
    > "Elektrownie lokowano kilkaset metrĂłw od siedlisk ludzkich, natomiast
    > już odległość 150 m wystarczy, by znaleźć się w bezpiecznym, komfortowym
    > dla słuchu odstępie od elektrowni.

    Hm, te wiatraki maja chyba ze 150m wysokosci (z łopatą),
    a jak patrzena youtube ... jak cos pójdzie źle, to łopaty latają.
    Raczej rzadkosc ... ale lepiej mieszkac z 500m dalej :-)

    > Na takim dystansie do odbiorcy
    > dociera hałas na poziomie ok. 45 decybeli. Głośność tę można przyrównać
    > do codziennego szmeru w domu, spokojnej rozmowy itp. Dla przykładu 50 dB
    > jest zalecanym przez WHO (Światową Organizację Zdrowia) poziomem hałasu
    > w otaczającym środowisku w porze dziennej.

    A 45dB to niewiele ciszej.

    Ale ... dziennej. W dzien moĹźe i nie przeszkadza, ale w nocy wiatraki
    tez potrafią sie krecic.

    > Telewizor na normalnym
    > poziomie głośności to ok 55 dB, praca odkurzacza to 60 dB, a suszarki –
    > 65 dB. Wprowadzone strefy ochronne w okolicy elektrowni wiatrowych,
    > powodują, że te są już w zasadzie zupełnie niesłyszalne."
    >
    > https://www.ekologicznaelektrownia.pl/obalamy-mity-e
    lektrownie-wiatrowe-a-halas/

    A przy jakiej predkosci wiatru te pomiary?
    Zeby sie nie okazalo, ze co tydzien bedzie głosniej.
    A co miesiac moze byc?

    A trzy noce w roku?

    A wlasciwie to czemu masz cierpiec chocby 3 noce w roku?

    > Wiatrak w ciągu roku (356dni) hałaśliwie pracuje...dwa tygodnie. Tyle
    > bowiem czasu wieje mocno z przewagą 80% w dzień.

    Czyli tak co miesiąc ?

    > Wiatry nocą są
    > rzadkością. Osobiście nawet lubię jednostajny miarowy takt bo lepiej mi
    > się zasypia.
    >
    > Jeszcze inna sprawa, to POSIADAM wiatrak i mam dużą wiedzę w temacie :]

    Ty masz wiatraczek :-)

    J.

  • 142. Data: 2023-04-14 12:05:12
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 14 Apr 2023 11:44:12 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:

    > Jak jest gorąco to wiatr nie wieje.

    Ostatnio na newsach objawił się geniusz geologiczny, teraz ty aspirujesz
    do miana geniusza meteorologicznego. Może zrób doktorat z meteorologii,
    odkrywco? Normalnie, wysyp geniuszy...

    --
    Jacek

  • 143. Data: 2023-04-14 17:01:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2023 o 10:36, J.F pisze:

    > I tak, i nie.
    > a) mozesz pracowac zdalnie czy w domu, wyjezdzac po południu do
    > sklepu,

    Wszystko mogę ale samochód kupiłem dla swojej wygody, a nie żeby
    podporzadkowywać swoje życie rodzinne, zawodowe i mieszkaniowe do
    samochodu, który właściwie sprawdza się tylko wtedy kiedy go nie
    potrzebuję;P

    > b) mozesz miec PV na własnym dachu i w dzien wpuszczac pare kW do
    > sieci, a ładować sobie w/pod pracą z gniazdka.

    Ale wtedy to jesteś zasilany miksem a nie żadnymi panelami. A i odkąd
    prosumenci są rozliczani "uczciwie" to już się to średnio opłaci.

    > c) pracodawca moze wystawic solary na dachu.

    Pracodawca również może założyć panele bez twojego samochodu, wiec twój
    samochód nie ma nic do rzeczy;)

    Finalnie wszystko się sprowadza do tego, że elektyk jest zasilany po
    prostu miksem czyli głównie jest to węglowóz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2023-04-14 17:02:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wamać, co jeszcze pracodawca ma uczynić dla "biednego" prątkowca?

    Przecież było - urlop ładowarkowy, zeby zwrócić mu czas jaki musi
    koczować pod ładowarką w drodze na chorwację:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2023-04-14 18:24:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Apr 2023 11:18:09 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 14.04.2023 o 11:00, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > DZIESIĘCIOKROTNIE większej niż przepisy UE.
    > Skąd spadłeś na łeb, że nie wiesz?

    Tak wielkie wiatraki mnie w zasadzie nie interesują, bo i po co.

    Ale o ile pamietam, to było zalezne od wysokosci, wiec 300m to nie
    wiem - duzo, czy mało.

    > Urban legend. Wpisz w wyszukiwarkę wiatrak hałas i wróć do wątku po
    > przeczytaniu.

    Wtedy to chyba nie było urban legend.

    Zreszta masz
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20140001542
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190002286

    podobno to były odpowiednie przepisy, a tam jak wół

    c) średnia prędkość wiatru do 5 m/s,

    Zdaje sie, ze chodzi o to, aby zmierzyc halas od mierzonego urządzenia
    a nie szum wiatru na mikrofonie i okolicy.

    > Nie, od miliardów lat ludzie mieszkają w mieście przy hałasie,

    Ale chodzi o specyfikę halasu od wiatraka.
    ten cykliczny szum, mĂłwi sie tez o infradzwiekach.

    > tramwajach i jakoś sobie z tym poradzili. Normą jest stosowanie okien,
    > które ograniczają hałas itp.

    > W mieście tak samo się otwiera i każdy decyduje, czy mu to przeszkadza
    > czy nie.

    U mnie tramwaje przestaja jezdzic o 23:00.

    Mialem raz nieprzyjemnosc nocowac przy głownej ulicy, to halas był,
    ale teraz ciezarowki miasto omijają obwodnicam.

    > Tak jak było z węglem? Czyli przeciw suwerenowi?

    Gornik tez suweren, i to "lepszy" :-)

    > ...a tymczasem kasa znika i nic się nie dzieje.

    Bo było tanio.
    a teraz jest drogo i mamy pożądany skutek :-)
    pożądany dla biurw unijnych :-)

    > Oczywiście, że płacę w podatku/cenie od paliwa w cenie węgla i prądu. Do

    Chyba to nie jest "od paliwa".

    > mnie nic nie wraca...chyba że odnosisz się, że z mojej kieszeni idzie do
    > kieszeni Obajtka, który kupuje sobie pałace, gazety i inne fanaberie.

    bardziej na emerytów, 500+, moze i na "służbe zdrowia" ... księzy
    i ojca Rydzyka ...

    J.

  • 146. Data: 2023-04-14 18:57:37
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 14 Apr 2023 17:01:40 +0200, użytkownik Shrek napisał:

    > Finalnie wszystko się sprowadza do tego, że elektyk jest zasilany po
    > prostu miksem czyli głównie jest to węglowóz.

    Bardzo odkrywcze. Nie dostań orgazmu...

    --
    Jacek

  • 147. Data: 2023-04-14 18:57:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mały mikropromil robi to za
    > pomocą PV w dzień słoneczny. Ten promil jest podbijany w dyskusji do
    > rangi "zawsze" ale to perfidne kłamstwo i manipulacja.

    Należy również zauważyć, że ci od paneli, to zazwyczaj wiejskie
    mieszczyuchy. Czyli najmniej ekologiczna odmiana mieszczucha.
    Mieszkająca w stosunkowo energochłonnych domach i dojeżdzająca do pracy
    dalej niż typowy mieszczych. A uważająca się z jakiś hipokrytycznych
    powodów za lepszą i ekologiczniejszą od "blokersów".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 148. Data: 2023-04-14 19:01:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 09:43, Jacek pisze:

    > Zadaj sobie, durniu, pytanie gdzie będzie miał rurę wydechową "prątek" w
    > sytuacji docelowej, gdy cała energetyka będzie bezemisyjna. A teraz
    > powiedz, jak do takiej sytuacji doprowadzić, bo zdaje się że lansujesz
    > pogląd aby najpierw przebudować energetykę, a dopiero gdy ostatni komin
    > przestanie dymić, zacząć produkować elektryki.

    Ostatnii może nie, ale gdzie jest wada tego, żeby najpierw zbudować
    infrę a potem robic rewolucję a nie na odwrót? No i sorry ale jak nicmce
    mi mówią że mam jeździć węglowozem i sami jednocześnie zamykają atomówki
    to mówię że to się nie spina.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 149. Data: 2023-04-14 19:02:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 09:58, Cavallino pisze:

    > I generalnie o to GŁÓWNIE chodzi.
    > Ale jak ktoś mieszka na wsi, to nie ma pojęcia, jak uciążliwy jest smród
    > spaliniaków w dużym mieście...

    To jak ktoś mieszka na wsi i mi miasto śmierdzi, to niech siedzi u
    siebie na wsi i zajmuje się sąsiadami palącymi śmieciami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 150. Data: 2023-04-14 19:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 10:36, J.F pisze:

    > Ale wiesz - PV i wiatraki mozemy stawiac szybciej niz kupimy
    > elektryki.

    Więc w czym problem - niech stawiają.

    > Ewentualnie atomówki.

    Tych akurat UE więcej zamyka niż buduję. Więc niech spierdalają ze swoją
    hipokryzja...

    > Tymczasem mocy zainstalowanej OZE mamy juz 22GW - od biedy by mogła
    > zasilic kraj, gdyby zechciała cała naraz sie objawić (a niestety ten
    > wspolczynnik jest kiepski).

    Konkretnie z PV 1MVe to 1GWh rocznie. Czyli "sprawność" koło 11%.

    > No i w lutym mielismy z 15% energii z OZE
    > https://www.rynekelektryczny.pl/produkcja-energii-el
    ektrycznej-w-polsce/

    Czyli tyle co nic - zwłaszcza że za chwilę chcą prądem też wszystko grzać.

    To wszystko ma jeszcze jeden aspekt, o którym nikt na razie głośno nie
    mówi a być może nawet większość nie myśli. Docelowo _wszystko_ ma być na
    prąd, a system energetyczny stosunkowo łatwo zniszczyć. Czy ktoś się
    zastanawiał, że konflikt zbrojny w europie to coś co znów jest realne?

    > Dobre i to. I przede wszystkim pokazuje ze OZE to nie jest cos
    > strasznie drogiego - to sie po prostu opłaca, nawet w naszym klimacie.

    Opłaca się jak są dotację:p Z dotacjami to opłacać może się równie
    dobrze skręcanie długopisów albo malowanie trawy na zielono. Albo
    nieuprawianie lucerny:P

    > Chyba nie tylko ... choc Cavallino jakos stracił zapał, jak darmowych
    > ładowarek ubyło :-)

    Już na elektowozie płaczą że się nie opłaca...

    > Albo sobie nie zdają sprawy, ze jezdza na węgiel ...

    Daj spokój - są granice ludzkiej niekumacji.

    > albo maja solary
    > na dachu ...

    Nawet jak mają solary to jeżdzą na miks. Jak się odepną od sieci to
    wtedy sobie mogą solarami ładować. Dopóki mają przyłącze to są zasilani
    miksem energetycznym czyli w zimę jak sam napisałeś w 85% węglem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!