  • Data: 2023-04-18 06:31:03
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-04-2023 o 18:47, J.F pisze:

    > Ale auto ładujesz w południe, jak masz nadmiar prądu :-)

    Względnie robi to automatycznie samo evse, podłączone do licznika.
    Tzn. ładuje tylko nadwyżką, wtedy kiedy słońce świeci.
    A np. już teraz świeci długo (w słoneczne dni rzecz jasna)....

    > No, nawet pomijając te darmowe ładowarki, to prąd chyba jeszcze u nas
    > w miare tani.
    > Chyba, ze obiady doliczyc do kosztów eksploatacji :-)

    I zakupy też.
    Koniecznie.
    W ten sposób ładowanie co tydzień kosztuje mnie ze 300 zł.

    Oczywiście inaczej nigdy bym ich nie wydał, bo zielone stwory
    przyniosłyby mi je do domu za friko....

    Ale jakoś nawet w takim przypadku (zakupów spadających z nieba za friko)
    nadal wychodzi na to samo, co zatankowanie co tydzień, też za 300 zł....

    > No chyba, ze nierównym :-)
    > Albo np przecietny obywatel kupując elektryka, kupuje tez PV.
    > Lub PV juz ma, a teraz kupuje samochod :-)

    To raczej w ten sposób działa.
    Odwrotne przypadki to wyjątki od reguły.