  • 1. Data: 2012-03-28 12:02:13
    Temat: Kolejna "rewolucja" w play
    Od: dizel <x...@x...xx>

    Od 30.03.2012 play wprowadza na rynek nowe taryfy abonamentowe z
    nielimitowami rozmowami i smsami do wszystkich sieci już od 79 pln
    http://blogplay.pl/2012/03/formula-4-0-nielimitowane
    -polaczenia-ze-wszystkimi-sieciami-komorkowymi-w-ram
    ach-stalego-abonamentu/

    Cieszę się że play nie spoczął na laurach i dalej wyznacza trendy na
    rynku telefomunikacyjnym w Polsce

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-28 12:03:45
    Temat: Re: Kolejna "rewolucja" w play
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 12:02:13 +0200, dizel napisał(a):

    > Cieszę się że play nie spoczął na laurach i dalej wyznacza trendy na
    > rynku telefomunikacyjnym w Polsce

    Raczej się w trendach plasuje - robienia taryf tak, żeby klientom wydawało
    się, że jest taniej. Tyle, że ten trend ma ponad 10 lat.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 3. Data: 2012-03-28 12:29:20
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 28.03.2012 12:03, Waldek Godel pisze:

    > Raczej się w trendach plasuje - robienia taryf tak, żeby klientom wydawało
    > się, że jest taniej. Tyle, że ten trend ma ponad 10 lat.

    Mnie się podoba że promują _abonament_ (usługę) a nie telefon

    ToMasz

  • 4. Data: 2012-03-28 12:45:52
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 12:29:20 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Mnie się podoba że promują _abonament_ (usługę) a nie telefon

    Fajnie.
    Ale szkoda, że starym zwyczajem (czyli w dokładnym przeciwieństwie do
    sugesti typu 4.0) taryfa została tak starannie zepsuta, żeby trzeba było
    dokupywać. I jak sobie już ją starannie naprawisz, zrobi się z tego całkiem
    nieciekawa kasa.
    Nieciekawa w sensie:
    - załóżmy, że klient dzwoni jak przeciętny klient - czyli sporo, ale bez
    przesady. Czyli taryfy typu "unlimited" są marketingowym chwytem, bez
    żadnej realnej różnicy w stosunku do taryf typu 700 minut + 1000 sms
    (podkreślam - dla przeciętnego usera)
    - załóżmy, że klient ma przeciętny WSPÓŁCZESNY telefon, czyli potrzebujący
    pakietu danych. 200 MB w taryfie za 79 jest starannie wyliczone - to jest
    trochę za mało na typowy smartfon, 300-400 by wystarczyło, ale starannie
    wyliczono, że ma NIE starczyć.
    - połączenia na stacjonarny są śmiesznie tanie, wiele operatorów VOIP daje
    je za darmo. A tu nagle Play wbrew wszelkim trendom każe sobie za nie
    płacić. Niestety, przeciętny człowiek również dzwoni na stacjonarne. I dla
    komfortu chciałby je w abonamencie.

    Dla komfortu trzeba by brać taryfę za 99 zł + 10 zł stacjonarne, co daje
    109 zł
    Za 95 zł jest taryfa AllInclusive dająca 1 GB danych, 650 minut do
    WSZYSTKICH sieci (również stacjonarnych) wymienne na SMS/MMS
    To jest w zasadzie wystarczająca taryfa dla powiedzmy 80% użytkowników.
    Wszystkich, obecnych i potencjalnych, I to jeszcze z telefonem - większość
    modeli za złotówkę.

    Idźmy dalej, weźmy taryfę All Inclusive za 145. 1000 minut, plus 200 minut
    ekstra za zakup przez internet. 600 minut to jest 10 godzin rozmowy. Nie do
    wydzwonienia w miesiąc, chyba, że jesteś kobietą, najlepiej blondynką.
    Do tego nawet najdroższe telefony za złotówkę.
    Wspominam o telefonach, bo biorąc taryfę bez telefonu można było
    wynegocjować 50% zniżki na abonament. Czyli ze 145 zł zrobiłoby się 72,5 zł
    - sporo mniej niż tańsza taryfa 4.0, w dodatku mając ZNACZNIE lepsze
    warunki. Jeżeli już nie można negocjować zniżki na abo (nie sprawdzałem
    ostatnio), to zawsze można sprzedać telefon na alledrogo, co da podobny
    efekt.

    Jak widać - jest gorzej i drożej. Ale klientom wydaje się, że jest taniej.
    No dobrze, w porządku, w końcu już ponad rok temu Play oficjalnie
    oświadczył, że nie chce już być tani. Tylko, niech nie reklamują tego jako
    jakąś nowość - hasło o tworzeniu taryf, żeby klientom WYDAWAŁO się, że jest
    taniej wprowadził Plus, prawie 10 lat temu.

  • 5. Data: 2012-03-28 12:53:36
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Odpowiadając samemu sobie - zakładająć, że nie dostanie się 50% zniżki na
    abo (skojarzyłem, że tyle można wynegocjować przy przedłużeniu cyrografu a
    nie zakupie) idziemy w telefon - licząc pierwszy z brzegu Galaxy SII na
    którym jest przebicie około 750 zł co daje ponad 32 zł miesięcznie, a to z
    kolei obniża taryfę All Inclusive 145 do ceny taryfy 4.0 - co dowodzi, że
    zmienia się wyłącznie opakowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 6. Data: 2012-03-28 13:01:22
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Wed, 28 Mar 2012 11:45:52 +0100, Waldek Godel
    <n...@y...org> wrote:

> [...]
    >dokupywać. I jak sobie już ją starannie naprawisz, zrobi się z tego całkiem

    Zgadzam się tak na chłodno porównując ten abonament bez telefonu za
    79pln żeby nie wydać więcej to wygląda tak:
    79 kosztuje abo bez telefonu jeśli zdecydujesz się na elektroniczną
    fakturę, jeśli nie wzrasta do 89pln, niektórzy preferują papierowe
    faktury
    - jeśli ktoś dzwoni na stacjonarne to musi dokupić pakiet
    nielimitowanych za 7pln albo dopłaca 0,19gr/min do abonamentu
    - za pakiet internetu też trzeba dopłacić w tej najniższej opcji 7pln
    za 200mb więc te 79 to trochę naciągane jest
    Podliczmy 89+7+7=103 a więc nie jest już tak kolorowo.
    Opłaca się dla ludzi którzy poradzą sobie z elektroniczną fakturą ,
    nie dzwonią na stacjonarne i nie używają w telu internetu, a takich
    którzy spełniają 3 warunki łącznie jest coraz mniej

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-03-28 13:56:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przesady. Czyli taryfy typu "unlimited" są marketingowym chwytem, bez
    >żadnej realnej różnicy w stosunku do taryf typu 700 minut + 1000 sms

    Ciagle moga trafic na takiego ktory gada godzine dziennie. Albo i trzy
    ..

> [...]
    >jest
    >trochę za mało na typowy smartfon, 300-400 by wystarczyło, ale

    Naprawde wspolczesny telefon powiedzmy ze jakos z sensem i rozsadkiem
    uzywany przekroczy 200MB ?
    Ale powyzej jest tylko ograniczana predkosc - mozna z tym zyc. Chyba.

    Jak popatrzec technicznie, to 1MB danych jest rownowazny ok 10 minut
    rozmow.
    Co sie dziwic ze wola dac nielimitowane rozmowy niz np 1GB danych ..

    J.

  • 8. Data: 2012-03-28 14:01:31
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 13:56:21 +0200, J.F napisał(a):

    > Co sie dziwic ze wola dac nielimitowane rozmowy niz np 1GB danych ..

    Nie, po prostu chcą, żeby ludzie mieli motywację do brania droższych taryf,
    bo te tańsze są starannie zepsute - wciąz wygląda atrakcyjnie, ale trzeba
    dopłacić tu i ówdzie.

    "Tak proszę pana, nasz samochód naprawdę jest tak tani, fabrycznie nowy
    samochód za 20 tysięcy złotych. Fotel dla pasażera? Nie ma sprawy,
    oczywiście zainstalujemy dla pana, jedyne 5 tysięcy. Zbiornik paliwa mieści
    tylko 5 litrów? Jak pan sobie życzy, to za jedyne 7 tysięcy zamontujemy
    panu większy, 50-litrowy. Nasza oferta zadowoli każdego!!!"

  • 9. Data: 2012-03-28 18:03:01
    Od: SDD <s...@t...pl>

    dizel pisze:

    > http://blogplay.pl/2012/03/formula-4-0-nielimitowane
    -polaczenia-ze-wszystkimi-sieciami-komorkowymi-w-ram
    ach-stalego-abonamentu/

    Sie rewolucjonizuja a uslugi polegajacej na odblokowaniu IP dla polaczen
    przychodzacych w Play Online to nie udostepniaja...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2012-03-28 18:07:34
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 18:03:01 +0200, SDD napisał(a):

    -polaczenia-ze-wszystkimi-sieciami-komorkowymi-w-ram
    ach-stalego-abonamentu/

    > Sie rewolucjonizuja a uslugi polegajacej na odblokowaniu IP dla polaczen
    > przychodzacych w Play Online to nie udostepniaja...

    Zawsze można użyć programu umiejącego w STUN.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł