  • 61. Data: 2014-04-24 12:57:25
    Temat: Re: Kolejna ofiara
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Dlaczego nie wypieła go z pasów?

    Dobre pytanie - szok powypadkowy, coś się zablokowało, naprawdę
    możliwosci jest wiele.

    > Skoro nie miał innych obrażeń, to dlaczego sam się nie próbował
    > ratować i nie wypiął z pasów?

    Tonący człowiek nie myśli racjonalnie. Instynkt nakazuje za wszelka cenę
    wypłynąć na powierzchnię.

  • 62. Data: 2014-04-24 12:57:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 16:47, elmer radi radisson pisze:

    > Znaczy w czym konkretnie przeszkodzily? Nawet jesli nie mozna odpiac
    > pasow, to powoli napinany mechanizm pozwoli tak samo uniesc glowe, jak
    > bez przypietych pasow. Juz bardziej wierze w to ze cala akcje
    > utrudnialo bardziej polozenie pojazdu na dachu i jego zaglebienie w
    > niecce z woda. Pasy nie maja tu nic do rzeczy.

    Po prostu nie pozwoliły nawet na uniesienie głowy nad wodę przez sama
    ofiarę ew, kierującą pojazdem. Pasy odegrały w tym wypadku kluczową
    (negatywną) rolę.

    > Jazda samochodem w pewnych okolicznosciach moze doprowadzic do smierci.
    > Czy jest gdzies o tym ostrzezenie na szybie, albo w prawie jazdy?

    Ale nikt nikogo nie zmusza pod rygorem kar do jazdy samochodem..

  • 63. Data: 2014-04-24 12:58:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 17:26, t? pisze:

    > Nie, dopóki służba zdrowia jest państwowa, bo niektórzy inteligentni
    > inaczej nie rozumieją, czym jest prawdopodobieństwo i -- podobnie jak Ty
    > -- uogólniają na podstawie jednostkowych przypadków.

    No to już jest jakieś uzasadnienie. Powiedziałbyś w oczy rodzinom ofiar
    nakazu zapinania pasów o tym?

  • 64. Data: 2014-04-24 12:58:27
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 17:50, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Wbrew pozorom kazdy rozsadny człowiek to wie...
    > A ze Ciebie to dziwi...

    Skąd wie? Przecież o tym nigdzie nie ma ani wzmianki, to przecież
    "państwo" prowadzi nas za rączkę odgórnymi nakazami, a tu takie uchybienie?

  • 65. Data: 2014-04-24 12:58:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 23:41, Marek Dyjor pisze:

    > oczywiscie ze można dac ludziom prawo wyboru...
    >
    > tylko że realnie pasy ratują życie, przypadków kiedy moga być
    > problemem jest marginalnie mało...
    >

    > pomyśl chwile przed czym zabezpieczeją pasy...
    >
    > jeśli facet był neiporzytowny to sam by sobei głowy nie podniósł...
    >
    > pasy tak mocno nie trzymają aby sie nie dało osoby wysunąć na bok z
    > pasa, to nei sa pasy 5 punktowe tylko zwykle 3 punktówki. Kobieta byłą
    > w szoku i nie pomogła skutecznie uratować keirowcy do czasu przyjazdu
    > pomocy...

    I gdyby dano ten wybór fryzjerowi, koledze Zientarskiego, to nie byłoby
    wątku na grupie dyskusyjnej o samochodach, pod tytułem "Kolejna ofiara"
    nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa.

  • 66. Data: 2014-04-24 12:58:59
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-24 10:42, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 23 kwiecień (środa), gdy o godzinie 16:34 *Trybun*
    > naskrobał(a):

    > Ciekawe w jaki sposób przewidzieć swój wypadek i to czy pasy pomogą lub
    > zaszkodzą? Bo po wypadku to będzie już trochę za późno na decydowanie
    > czy zapiąć czy też nie...

    Dać ludziom wybór, Prowadzić samochody mogą tylko ludzie dorośli, a więc
    tacy którzy maja świadomość co dla nich jest lepsze - jazda z pasami czy
    bez nich. Nikt do nikogo o nic nie będzie miał pretensji.

  • 67. Data: 2014-04-24 12:59:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 19:10, RadoslawF pisze:

    > Ja bym powiesił projektanta który sobie ubzdurał takie głębokie rowy
    > na poboczach a do towarzystwa miejscowego dyrektora odpowiedzialnego
    > za utrzymanie dróg. Za to że tam było tyle wody i za to że odebrali
    > projekt z tak głębokimi rowami.
    >

    > Pozdrawiam

    A co tu powiedzieć o tych co to pielęgnują potężne drzewa rosnące na
    poboczach dróg? Mało tego - niektórzy nawet sadzą nowe...

  • 68. Data: 2014-04-24 12:59:55
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-23 19:31, ToMasz pisze:

    > Pytasz serio, czy politycznie?
    > 1. niema przymusu zapinania pasów bezpieczeństwa. Siedzę przed kompem
    > i nie mam pasów. Dziecko "bryka" mi po aucie, bez fotelika i bez pasów.
    > _DOPIERO_ gdy chcę własnym autem jeździć po _publicznych_ drogach,
    > wtedy muszę się stosować do pewnych współnych przepisów. przeczytaj
    > jeszcze raz. JAk chcę (...) to muszę.
    > 2. Sądzę że mógłbyś dostac zezwolenie na jazdę bez pasów, dla siebie,
    > rodziny, znajomych, ale pierwszym nieodłącznym wymogiem byłoby
    > świadome i dobrowolne zrezygnowanie z leczenia finansowanego przez nfz.

> [...]

    Kto tworzy te przepisy i dla kogo, skoro nie stać tych dyktatorskich
    szkodników na przeprosiny pod adresem ofiar swoich dyktatorskich nakazów?
    Twoje sądzenie tu nie ma nic do rzeczy, jest to tylko zwykłe
    chciejstwo, i próba usprawiedliwiania zwykłego q*twa jakie się dzieje w
    tym kraju. Od różnych konsekwencji jazdy autem większość kierowców
    ubezpiecza się wykopując polisę NW. Ja od zawsze mam wykupywane takie
    ubezpieczenie.

  • 69. Data: 2014-04-24 13:08:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Apr 2014 12:54:05 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Producent samochodu nie zmusza groźbami do jeżdżenia tym co
    > wyprodukował. Winny jest tylko bezmyślny(?) dyktator stosujący groźby i
    > kary wobec kierowców i pasażerów za niezapięcie pasów..

    nie. winny jest sprawca wypadku. I tyle. Bez tego pasy nic by do tego nie
    miały.

    PS: czemu nie skomentujesz dlaczego kierujaca nie pomogła mu sie odpiąć?
    PS2: lubisz dostać wybuchającą poduszką powietrzną? Czy może to też
    zamach na twoją wolność?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 70. Data: 2014-04-24 13:09:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Apr 2014 12:56:37 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    .pl...

    > Nie można tego porównywać - Ty nie wiesz co by sie stało gdybyś nie miał
    > pasów zapiętych, tu fryzjer stracił życie bo był zmuszony do ich
    > zapięcia, gdyby miał wybór mógłby przeżyć.

    takim jesteś specem, że wiesz z opisu, że niemozliwe jest by zginął waląc
    w deskę rozdzielczą bez zapiętych pasów?