-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejna ofiara
Date: Sat, 26 Apr 2014 01:00:36 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 85
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <5357a9d6$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5357cf26$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<Pine.WNT.4.64.1404240011380.3008@quad>
<X...@1...0.0.1>
<ljac5g$17en$1@news2.ipartners.pl>
<X...@1...0.0.1>
<Pine.WNT.4.64.1404251526130.3460@quad>
<X...@1...0.0.1>
<Pine.WNT.4.64.1404252258370.2732@quad>
NNTP-Posting-Host: 79.173.47.194
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1398474036 11030 79.173.47.194 (26 Apr 2014 01:00:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Apr 2014 01:00:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2531413
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...
>>> Po prostu nikt tego nie ustala.
>>> W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
>>> że pasy uratowały i basta.
>>
>> nie wiem czy dobrze rozumiem.
>> Jak to sie nie ustala?
>> Przypadki kiedy pasy zabiły przewaznie sa dośc spektakularne.
>
> Nie, nagłaśnia się tylko te, w których "zabicie przez pasy" jest
> spektakularne tudzież nastąpiło "z prawdopodobieństwem graniczącym
> z pewnością".
> Przypadki, w których kierowca zginął w aucie przywalając np.
> w drzewo, raczej nie są rozpatrywane pod kątem "a jakby nie miał
> pasów to może by go przez szybę wyrzuciło obok pnia, jak był
> w rowie".
> Akurat z tym nie da się chyba nie zgodzić?
Jasne. Ale to byłoby trudne do zbadania. Badanie co by było gdyby i to w
kontekscie czy lepsze jest walniecie w drzewo w aucie czy lot przez szybe i
dalsze kolizje juz bezposrednio z głową. I tak źle i tak niedobrze.
Przyznaje jednak, że srednio wierze w teorię, ze jakos szczególnie czesto
lepiej byłoby wypasc przez szybę. Pewnie zdarza sie, ale "na oko" czuje ze
to sporadyczne szczesliwe przypadki.
Ale moze sie myle?
Nikt nie robił takich crash testów?
>
>> Z czego wynika, ze sie nie ustala?
>
> "Z braku potrzeby prawnej"?
> Uczestnik trzeźwy, pasy zapięte, zginął jak porządny obywatel,
> wszystko w porządku.
> Szczegółowiej przygląda się wypadkom dopiero, jak przy okazji
> występują jakieś elementy medialne, polityczne i podobne, dajmy
> na to patrol odwożący jakąś szychę p.o. taksówki.
>
>> Tak by sie mogło wydawać...
>> Ale:
>> - znam przynajmniej kilku kierowców ktorzy nie zapinaja pasów (w
>> miescie) dlatego ze: jezdza spokojnie i sa dobrymi kierowcami i stad
>> wnioskuja ze jest mała szansa, ze pasy im sie przydadza.
>> - znam tez kilka osób ktore na drogach przesadzaja - mam wrazenie, ze
>> one jakos wyjątkowo chetnie zapinają pasy.
>> Wiec nie wiem, czy brak poszanowania dla prawa koreluje z brakiem
>> poszanowania do własnego zdrowia...
>
> Może i tak być, ale z tego jedynie wniosek, że wszelkie takie
> korelacje
> trudno zmierzyć, tym samym jedynie porównanie śmiertelności i
> urazowości w przypadku różnych stanów prawnych ma sens. Czyli trzeba
> by nakazać a następnie znieść nakaz i porównać skutki.
> A to pewnie nie spotka się z przychylnym przyjęciem :)
>
A nawet przyjmujac 90% wskaźnik - postulowałbys taka zmiane?
> [...]
>> Może to kwestia swiadomości, ze jednak IMO jest inaczej?
>
> Może :)
>
> [...]
>> Uff, całe szczescie ze napisałes: nie tylko dlatego"... :)
>
> Oj no, trochę podgrzewałem żeby nie wystygło ;)
Udało ci się.
Bo juz miałem na koncu jezyka: WTF... Gotfryd?!?
> Przypadek jest trudny, jak zawsze, kiedy prawo spotyka się
> z "wartościami", w tym przypadku - poczuciem wolności.
> A elementem tego poczucia *jest* prawo do podejmowania ryzyka.
> Przynajmniej tak długo, jak długo jest to ryzyko własne
> (patrz moja uwaga o okresie przejściowym i prawie do braku
> pasów *z tyłu*, logic error).
>
To prawda.
Na szczescie ustawodawcy nie poszli daje i nie nakazali np. zdrowego trybu
zycia, obowiazkowego uprawiania sportu 2 godziny tygodniowo juz po
zakonczeniu edukacji etc.
A sport pomimo ze coraz bardziej popularny to i tak uprawia pewnie jakis
odsetek ponizej 10-20%...
Ciekawe jakby to było z pasami...
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.14 08:01 Cavallino
- 26.04.14 08:16 John Kołalsky
- 26.04.14 12:07 elmer radi radisson
- 26.04.14 13:00 Budzik
- 26.04.14 13:53 Cavallino
- 26.04.14 15:00 Budzik
- 26.04.14 21:57 elmer radi radisson
- 26.04.14 22:14 Jan Komosa
- 26.04.14 22:18 Jan Komosa
- 26.04.14 22:18 Jan Komosa
- 26.04.14 22:24 Tengu
- 27.04.14 00:33 Jan Komosa
- 27.04.14 00:38 Budzik
- 27.04.14 00:38 Budzik
- 27.04.14 06:00 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=