  • Data: 2014-04-07 10:22:56
    Temat: Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 6 Apr 2014, tᴏ wrote:

    > To po co w ogóle są światła?

    Dla przypadku, kiedy ruch jest tak duży, że problemem nie jest
    wyłącznie czas oczekiwania, ale również przepustowość przecięcia
    kierunków ruchu; sztywny cykl pozwala zarówno na większe prędkości
    i efektywniejesze "przepchnięcie" masy oczekujących, a także
    uniknięcie preferencji na jednym kierunku i "zakolejkowanie"
    drugiego kierunku po horyzont.
    Zazwyczaj są to przypadki kiedy nie jest możliwe indywidualne
    podejmowanie decyzji czy możliwy jest bezpieczny ruch własny lub
    jest on niemożliwy, a w przypadku pojazdów mozliwe jest jeszcze
    "zakleszczenie" na skutek sławnego problemu czterech blondynek ;)
    (choć na skrzyżowaniu "Y" wystarczą trzy).

    > Przecież kierowca czy pieszy może
    > samodzielnie zorientować się, czy może przejść lub przejechać czy nie

    To prawda.
    I w przypadku przejścia dla pieszych zielone światła (dla pieszych)
    powinny być używane tylko wtedy, kiedy brak jest możliwości znalezienia
    "dziury" w potokach na jezdni tudzież osób na tyle niesprawnych, że
    nie zdążą przejść nim zza horyzontu zdarzeń (określonego odległością
    od najbliższego zakrętu lub skrzyżowania) nie wyłonią się pojazdy.
    Dokładnie tak robię na "miejskiej krajówce" w okolicy.
    Jeśli da się spokojnie przejść przed widocznymi pojazdami, to nie
    ma sensu wciskanie przycisku - bo najpierw ja będę chwilę czekał
    na cykl żółte dla pojazdów - zielone dla mnie, a potem pojazdy
    będą radośnie stały przed czerwonym.
    Ale jak jadą kolumny w obie strony to właśnie światła rozwikłują
    problem: cykl dla pieszych i później gwarantowany cykl dla pojazdów.

    pzdr, Gotfryd