  • 21. Data: 2011-08-20 16:57:31
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Jakie CV? Mowa nie o sieciach fizycznych tylko o społeczności, która
    > wymienia w określone sposoby informacje. Pytam po raz kolejny w jakiej
    > Sieci (z wielkiej litery, żeby nie było nieporozumień) uczestniczyłeś
    > ponad 20 lat temu?

    Społeczności mało mnie obchodziły. Bawiłem się w tworzenie własnych
    sieci. Jeżeli masz na myśli Internet, instaluję go, tworzę sieci kiedy
    zaczął być u nas w miarę dostępny to nazywało się chyba IDS czy jakoś
    tak, przed DSLami i ISDNami. Przedtem budowałem własne bawiąc się
    mikrokontrolerami 8080 i Z80, potem PIC. To były moje "modemy" zaś na
    biurku dumnie wypinał klawiaturę "komputer" klasy MSX. Czyli sieciami
    zajmuję się circa 28 lat. Od lat 10 przede wszystkim sieciami,
    elektronika umarła.

    > Ale o jakich wadach wizerunkowych piszesz w tym przypadku? Po raz
    > kolejny: post ma poprawną deklarację charsetu. Nie należy używać
    > deklaracji charsetu nadmiernej w stosunku do użytych znaków. W
    > inkryminowanym poście użyto tylko i wyłącznie znaków ASCII z
    > podstawowego zestawu - stąd deklaracja 8859-1 jest całkowicie
    > poprawna.
    Odpowiedziałem na twój post, że nie przyjąłbyś pracownika zgłaszającego
    poprawki. Dlatego odpisałem, to zła postawa. Słuszność czy nie
    zgłaszanej poprawki nie jest istotna. Pracownik wykazał inicjatywę,
    zaangażowanie w sprawy firmy i ty mu na to spadaj.
    Ponieważ zajmuję się aplikacjami internetowymi napisałem o utf bo to mój
    chleb powszedni. Jeżeli odnosisz to do postów w istocie może być chociaż
    utrzymywanie różnych standardów dla różnych usług jest niekonsekwencją.
    Można to zaakceptować historycznie podobnie jak Windows do dzisiaj
    obsługuje programy DOSowe. Przynajmniej powinien chociaż idzie mu to
    coraz trudniej. Nie wiem czy Windows7 jest w stanie obsłużyć aplikacje
    *.com a na pewno nie obsłuży tych sięgających do sprzętu poza biosem.

    JanuszR

  • 22. Data: 2011-08-20 16:58:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Chcemy lecz niemożliwością jest dogodzenie wszystkim.

    No to chociaż tym, którzy się starają.

    > Tak i po to właśnie stworzono utf, iso było za mało uniwersalne.
    > Jednakże sądząc po tym wątku dogodzenie wszystkim jest niemożliwe.

    Wyłącznie z ich winy i na ich prośbę.

    > Fakt utf nowością nie jest. Systemy się rozrosły zwłaszcza Microsoft
    > forsuje swoje własne standardy. Właśnie dlatego należy stosować
    > kodowanie zunifikowane a te utf zapewnia bez dziesiątek stron na
    > poszczególne regiony i jak pisałem dobrze zintegowany z bazami danych
    > będącymi coraz powszechniejszymi w użyciu przy pisaniu stron.

    Ale tak konkretnie, co trzeba zrobić, jaki system sobie obstalować,
    żeby nie móc czytać stron nie móc przeczytać strony zadeklarowanej
    na przykład jako ISO-8859-*? Bo napisać stronę z prawidłowo opisanym
    "zunifikowanym kodowaniem utf", która będzie nieczytelna na wielu
    komputerach, to ja oczywiście potrafię.

    > Dzisiaj gros stron to po prostu skórki np. na wordpressa.

    Czy jest w tym coś złego?

    > Nie przekonuje mnie to.

    Trudno. Tego się spodziewałem.

    > Ma być dobrze a nie "dać się". Rosyjski ma być napisany właściwą czcionką.

    Z tym że ta właściwa, to nie zawsze ta sama. Jak piszę do kogoś list
    i wtrącam do tego ruskie słówka (a zdarza mi się), to nie piszę ich
    cyrylicą, choć mogę. Taki jest obyczaj, tak się przyjęło, tak jest
    lepiej i wygodniej. Podobnie w książkach (o tzw. literaturę piękną
    chodzi).

    Czytanie bukw idzie mi w miarę sprawnie, ale chwilę trwa zanim się
    przestawię. Dlatego wysoko cenię sobie możliwość automatycnej
    transkrypcji. Kojarzę parę słów arabskich, czy nawet gruzińskich
    -- ale nie wtedy, gdy napisane oryginalnym alfabetem. Hiragany
    i katakany też się nigdy nie nauczyłem (nie mówiąc już o krzakach
    kanji), więc doceniam hepburna. Naprawdę, nie każdy musi być wielkim
    poliglotą.

    > Jeżeli zaś publikator ma kaprys zrobić przekaz dla nas ma napisać po
    > polsku naszą czcionką.

    No to pisze właściwą (może nie czcionką, a kodowaniem). Do wyboru ma
    utf-8 albo iso-8859-2, jedno i drugie równie dobre, jeśli prawidłowo
    zadeklaruje. A jak trafi to na USAńca bardzo dzkiego, to najwyżej
    przeczyta by "zrobic mu laske". Trudno, jego sprawa.

    > "da się" nie jest podejściem profesjonalnym.

    No jasne, bo prawdziwy fachowiec, to zwykle mówi "panie, tego kurna
    nie idzie zrobić".

    Jarek

    --
    Robota prywatna, po francusku travail prive (no jako ciekawostkę
    zawodową sobie zapisz). No więc słucham pana o co się rozchodzi?

  • 23. Data: 2011-08-20 17:14:27
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > na przykład jako ISO-8859-*? Bo napisać stronę z prawidłowo opisanym
    > "zunifikowanym kodowaniem utf", która będzie nieczytelna na wielu

    utf może być nieczytelna jedynie na systemach nie korzystających z
    języków pochodzenia łacińskiego, czyli jak pisałem gdzieś tam na
    wschodzie począwszy od Rosji. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy
    tamtym ludziom wciskać utf, na każdy region stosujemy właściwą tablicę
    kodową. Czy to takie trudne do zrozumienia? To, że od biedy można
    cyrylicę przeczytać podstawiając iso jest erzatzem a nie rozwiązaniem.
    Od biedy można też jechać nie mając kompletu kół w pojeździe. Udawanie,
    że tak jest dobrze mnie wydaje się co najmniej dziwne.

    JanuszR

  • 24. Data: 2011-08-20 17:15:37
    Temat: Re: Kodowanie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > W dzisiejszych czasach uwazam to za zbedne. Kiedys (oraz jeszcze czasami
    > teraz) bylo to szkodliwe - cala dyskusja przez to nie jest utrzymana w
    > jednym kodowaniu i glupsze programy się gubily.

    Pal diabli głupsze programy, je można potraktować choćby "kill -9",
    ale gorzej z ludźmi. Załóźmy, że dyskusja (w Usenecie, dla uściślenia)
    utrzymana jest w jednym kodowaniu i że jest to utf-8. Jak wytłumaczyć
    wszystkim, że pewnych znaczków mają nie używać, bo wprawdzie ich
    komputer je zna i pokazuje, ale 97,26% dyskutantów ich nie zobaczy?
    Odpowiedzialnoć, która przy mniejszych tablicach kodowych spoczywała
    na maszynie, teraz spadła na ludzi.

    > A gdyby w koncu przyjelo sie wszedzie UTF-8 to deklaracja kodowania
    > bylaby zbedna.

    No i 78,92% "fachowców od nowych technologii" tak do tego podchodzi.
    Nie potrafią zinterpretować nagłówków, więc z góry zakładają sobie
    jeden sposób kodowania. Wystarcy popatrzeć na dziesiątki dzikich
    bramek WWW do Usenetu -- 84,97% z nich pokazuje takie krzaki, że aż
    zęby bolą.

    Jarek

    --
    37,18% wszystkich statystyk jest wyssana z palca.

  • 25. Data: 2011-08-20 17:31:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > utf może być nieczytelna jedynie na systemach nie korzystających
    > z języków pochodzenia łacińskiego, czyli jak pisałem gdzieś tam
    > na wschodzie począwszy od Rosji.

    Kompletne brednie. Akurat w Azji zyski z Unikodu są największe,
    a potrzeba wprowadzenia była bardzo pilna, bo nie ma innego dobrego
    standardu zapisu tamtejszych alfabetów. Może poza cyrylicą, która
    ma swoje ośmiobitowe (a nawet siedmiobitowe) kodowanie, teraz na
    wymarciu (z powodów oczywistych, bo o ile wstawki cyrilicą w tekstach
    łacinką rzadko są potrzebne, to w rosyjskich tekstach alfabet łaciński
    przydaje się często).

    > Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy tamtym ludziom wciskać utf,
    > na każdy region stosujemy właściwą tablicę kodową.

    Nie trzeba było wciskać, sami ochoczo wzięli.

    > Czy to takie trudne do zrozumienia? To, że od biedy można cyrylicę
    > przeczytać podstawiając iso jest erzatzem a nie rozwiązaniem.

    Zależy dla kogo. Nie wszyscy bukwy znają, choć język "ogólnosłowiański"
    rozumieją.

    > Od biedy można też jechać nie mając kompletu kół w pojeździe.
    > Udawanie, że tak jest dobrze mnie wydaje się co najmniej dziwne.

    Jak rozumiem, jest Pan z tych, co to się cieszą jak widzą gdy coś jest
    pięknie napisane tajskimi krzaczkami (byle nie na pergaminie zrobionym
    z wordpressa), ale żeby przeczytać co autor chciał przez to powiedzieć,
    to już niekoniecznie.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

  • 26. Data: 2011-08-20 18:31:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Saturday, August 20, 2011, 6:57:31 PM, you wrote:

    > Społeczności mało mnie obchodziły.

    Widać...

    [...]

    > Odpowiedziałem na twój post, że nie przyjąłbyś pracownika zgłaszającego
    > poprawki.

    Poprawki czego? Obowiązujących standardów deklaracji charsetu? Do
    szefa swojej firmy? Tobie się coś nieźle wali...

    > Dlatego odpisałem, to zła postawa. Słuszność czy nie
    > zgłaszanej poprawki nie jest istotna. Pracownik wykazał inicjatywę,
    > zaangażowanie w sprawy firmy i ty mu na to spadaj.

    Pracownik wykazał całkowitą ignorancję i arogancję. Nie posiada
    własciwej wiedzy i jest zwykłym bucem, który dał plamę na samym
    wejściu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-08-20 18:40:49
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Pracownik wykazał całkowitą ignorancję i arogancję. Nie posiada
    > własciwej wiedzy i jest zwykłym bucem, który dał plamę na samym
    > wejściu.

    Przykro mi to stwierdzić ale z takim podejściem bucem jesteś ty.
    JanuszR

  • 28. Data: 2011-08-20 18:44:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-08-20 18:44:43
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > pięknie napisane tajskimi krzaczkami (byle nie na pergaminie zrobionym
    > z wordpressa), ale żeby przeczytać co autor chciał przez to powiedzieć,

    Cieszy mnie gdy strona jest właściwie zrobiona. Jeżeli miała być w
    tajskie krzaczki to takowe powinny się na niej pojawić. Zabawa w
    podstawianie tablic to amatorka.

    JanuszR

  • 30. Data: 2011-08-20 19:05:58
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Ale to problem używających programów niezgodnych z RFC a nie nasz.
    > Program działający prawidłowo sobie radzi.
    Ale to ty masz burdel na ekranie po tym jak taki wynalazek zacytuje twój
    post napisany w 8859-1 od razu w 8859-2 albo wstawi treść, odpowiadający
    dopisze plznaczki po czym wszystko pójdzie w kodowaniu z cytowanego
    postu. Trafiają się co pewien czas takie potworki.

    > Nie dokładnie tak samo. Jest najbardziej poprawne.
    Dlaczego? Standard zawiera kilkanaście kodowań - każde składające się z
    ASCII w niższej i znaków narodowych w wyższej części. Definiuje je jeden
    dokument. "Mniejszość numerku" jest słabą przesłanką do tego, że coś
    jest bardziej poprawne od czegoś innego.

    > Ale dopóki powszechnie obowiązuja zasada minimalizacji charsetu, nie
    > wolno piętnować za stosowanie się do niej.
    Co do piętnowania za nią - zgadzam się. Co do stosowania się do niej -
    imo jest to bez sensu.

    Michoo