  • 11. Data: 2012-09-18 13:49:35
    Temat: Re: Kłopoty z dyskami WD cz. II
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.09.2012 PeJot <P...@n...pl> napisał/a:

    > A w jaki sposób zasilacz mógłby uszkadzać dyski przy rozruchu ?

    Na przykład w taki, że przy znacznie zwiększonym obciążeniu jednej linii
    zasilacz będzie zwiększać wypełnienie tranzystora kluczującego
    i napięcie na wszystkich liniach.
    Wtedy nieobciążone linie dostaną napięcie zbyt wysokie.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 12. Data: 2012-09-18 14:09:55
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Dominik & Co nabazgrał(a):

> [...]
    > i napięcie na wszystkich liniach.
    > Wtedy nieobciążone linie dostaną napięcie zbyt wysokie.

    Na szczęście Samsung uznawał gwarancję na spalone sztuki w ten sposób.

  • 13. Data: 2012-09-18 15:11:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A w jaki sposób zasilacz mógłby uszkadzać dyski przy rozruchu ?

    Przy zaniku jednego z napięć głowice często walą na boki i uszkadzają siebie
    i powierzchnię talerzy. Przy zaniku masy z zasilania zdarza się, że obwód
    zasilania zamknie się tasiemką i leci elektronika. Miałem kiedyś podejrzenie
    o dysk WD klienta że był uszkodzony przez to, że przy włączonym
    rejestratorze wypiął zasilanie z dysku. Wystąpiło dziwne uszkodzenie
    polegające na tym, że w komputerze ten dysk był jeszcze wykrywany ale
    rejestrator i to nie jeden już go nie widział. Poświęciłem jeden dysk i
    zrobiłem test z wypięciem zasilania dysku ale w zwykłym komputerze (bo
    tańszy niż rejestrator za kilka tys zł.) i dysk uszkodził się w identyczny
    sposób.

    Marek

  • 14. Data: 2012-09-18 15:23:58
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-09-18 13:49, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > i napięcie na wszystkich liniach.
    > Wtedy nieobciążone linie dostaną napięcie zbyt wysokie.

    I to uwali kilka sektorów w obszarze rozruchowym ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2012-09-18 15:36:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > I to uwali kilka sektorów w obszarze rozruchowym ?

    Zapewne w sposób pośredni przyczyni się do uszkodzenia np. wzmacniaczy przy
    głowicach które walą wtedy w obudowę jak głupie. Nieraz dochodzi do tego że
    aż odkleja się głowica od ramienia, a łagodniejszy przypadek to rysowanie po
    talerzu głowicą na rozchwianym w skutek uderzenia obudowy ramieniu. Zanima
    ramię się na powrót ustabilizuje to talerz jeszcze się pokręci i robi na nim
    sieczkę.

    Marek

  • 16. Data: 2012-09-18 17:13:58
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-09-18 15:36, 4CX250 pisze:

> [...]
    > rysowanie po talerzu głowicą na rozchwianym w skutek uderzenia obudowy
    > ramieniu. Zanima ramię się na powrót ustabilizuje to talerz jeszcze się

    A da się to jakoś zdiagnozować, czy tylko w ciemno podmienić zasilacz ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2012-09-18 18:16:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Zapewne w sposób pośredni przyczyni się do uszkodzenia np. wzmacniaczy
    > przy głowicach które walą wtedy w obudowę jak głupie. Nieraz dochodzi

    Zaraz, zaraz. Chcesz mi wmówić, że uszkadzają się wzmacniacze, "walą"
    głowicą po sektorach a potem automagicznie się naprawiają i głowica również
    automagicznie się przykleja i jest cacy tylko pare sektorów zrypane?

> [...]
    > obudowy ramieniu. Zanima ramię się na powrót ustabilizuje to talerz
    > jeszcze się pokręci i robi na nim sieczkę.

    Na w skutek uderzenia.. to się zgodzę. Mechanicznie. Pracującego dysku.

    Ale mowa była o zasilaczu i chwilowym over voltage.
    Powinno się więc kupować dobre zasilacze które mają Over Voltage Protection.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2012-09-19 07:49:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głowicą po sektorach a potem automagicznie się naprawiają i głowica
    > również automagicznie się przykleja i jest cacy tylko pare sektorów

    Ja ci nic nie wmawiam. To ty źle czytasz. Przeczytaj jeszcze raz, spokojnie
    i przemyśl to czego nie zrozumiałeś.

    Marek

  • 19. Data: 2012-09-20 07:37:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-18 15:11, 4CX250 pisze:

    > Przy zaniku jednego z napięć głowice często walą na boki i uszkadzają
    > siebie i powierzchnię talerzy.
    /.../

    Czy ktoś ma szklaną kulę i podpowie mi co zrobić ? Zasilacz wymieniłem w
    ciemno, czekam jeszcze na wymianę gwarancyjną dysku i tu wypadało by się
    zdecydować - mogę wziąć WD na pata, albo na sata, albo przesiąść się na
    dysk innej firmy. Na transferze mi nie zależy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem