  • Data: 2014-05-01 01:18:29
    Temat: Re: Klocki hamulcowe - jakie?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ilkenau" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    news:icj2m9pfit430o1afvt0ocfhpvih1elado@4ax.com...
    >Z firmy motocentrum.pl dostałem odpowiedź jakie klocki mają do mojego
    > samochodu (Scenic II). I nie wiem które wybrać? Czy droższe znaczy
    > lepsze? Czy się nie szarpać i wybrać najtańsze?
    > Takie typy do rozważenia dostałem:
    > Przód - MINTEX 120 PLN/kpl, TEXTAR 140 PLN/kpl, TRW 156 PLN/kpl
    > Tył - VALEO 56 PLN/kpl, MINTEX 62 PLN/kpl, TRW 90 PLN/kpl
    >
    > Jakieś sugestie?

    Zależy, ile przejeżdżasz rocznie i jak długo zamierzasz mieć ten
    samochód. Jeżdżąc "normalnie",tj. nie hamując przed każdym zakrętem i
    nie z nogą na hamulcu, klocki zużyjesz po 50-80 tys. km. W samochodzie
    sportowym wystarczą na 10-15 albo "prawie sportowym" na 20-30 tys. To
    samo, jeśli jeździsz tylko po mieście.Ja kupiłbym TRW, zużyłem pięć czy
    sześć kompletów tej firmy (dawniej Lucas). Żonie kupiłem trw na przód i
    mintexa na tył i hamują tak samo jak inne, ale ona robi rocznie 4-6 tys,
    ja kiedyś 80, teraz 15-20. Valeo to znany producent, myślę, że na tył
    możesz śmiało założyć, z przodu - jeśli masz małe przebiegi, nie
    jeździsz głównie w korkach i nie zależy Ci na "sportowym" hamowaniu , to
    bierz najtańsze, jeżeli którykolwiek z tych warunków nie jest spełniony,
    to TRW, to sprawdzona firma. Ale wszytko zależy od stylu jazdy i
    przejeżdżanych kilometrów. Różnice mogą polegać głównie na tym, że
    twarde klocki szybciej zjedzą tarcze, miękkie szybciej się zużyją a
    chińskie badziewie odklei się przy mocniejszym hamowaniu.

    Poszukaj też na stronie iparts.pl i intercars (motointegrator) na
    niektóre części mają dobre ceny - może w tej samej cenie kupisz lepsze,
    może taniej te droższe w sieci, albo u partnera (motointegrator - pewnie
    jest w Olkuszu) kupisz bez kosztów przesyłki. Warto pogrzebać.

    --
    Yogi(n)