-
31. Data: 2011-02-22 13:43:03
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2011 10:42:55 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:
>> Dostarczyłeś mi co nieco rozrywki intelektualnej nakłaniając do wzięcia
>> w garść kartki i ołówka :) No i tak: przyjmując spalanie cc700 na
>> poziomie 6l/100 km (miałem to cudo, więc coś o tym wiem - no, nieco
>> zaniżyłem), średnią prędkość w trasie (jak ktoś się śpieszy) 80 kmh,
>> gęstość benzyny 0,7kg/l wychodzi mi sprawność silnika na poziomie 53%,
>> chyba że coś spieprzyłem.
>
>no tak - spieprzyłem. Założyłem, że silnik oddaje w tym czasie 22KW, a
>oddaje mniej, bo nie pracuje cały czas z pełną mocą. Tak więc sprawność
>silnika wychodzi nieco niższa.
Maluchowi wystarczylo 21KM do jazdy 105km/h.
Zreszta spojrz w tamte linki - benzyniak ma 250g/kWh, a czesciej
wiecej.
J.
-
32. Data: 2011-02-22 13:45:39
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2011 09:44:31 +0100, PeJot wrote:
>W dniu 2011-02-21 11:25, J.F. pisze:
>> Nie nie - wiekszosc paliwa idzie na energie cieplna.
>> Czyli powiedzmy 22kW (KM ?) energii mechanicznej i 44kW energii
>> cieplnej do rozproszenia.
>
>ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
predkosci pojazdu 100km/h.
J.
-
33. Data: 2011-02-22 13:52:40
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: PeJot <P...@0...pl>
W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:
>> ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
>
> Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
> zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
> predkosci pojazdu 100km/h.
Za mało czy za dużo ?
Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
34. Data: 2011-02-22 14:03:28
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote:
>W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:
>>> ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
>>
>> Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
>> zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
>> predkosci pojazdu 100km/h.
>
>Za mało czy za dużo ?
Za malo.
>Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
>chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.
Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz
do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.
J.
-
35. Data: 2011-02-22 14:06:08
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Ja bym dodal tylko do waszej dyskusji cos co w jakis sposob by
zawrocilo ja na temat. Chlodnice samochodowe nie sa zaprojektowane na
wytrzymanie szczegolnie wysokiego cisnienia, uklad chlodniczy w
samochodach osobowych jest otwarty do atmosfery. Natomiast kotly CO-
niekoniecznie. Weglowe, peletowe i na inne paliwo stale musza miec
uklad otwarty do atmosfery, czyli sa bezcisnieniowe, ale gazowe bez
cisnienia nie zadzialaja, bo na pompie bylaby kawitacja i nic by nie
upompowala. Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik.
Wbrew pozorom uzywanie chlodnicy samochodowej zdarza sie w sytuacjach
w ktorych zaskoczyloby kazdego malkontenta. Podales za malo danych
zeby twoj problem rozwiazac, masz wiec luzna pyskowke o wyzszosci
redukcji nad wezem gumowym...
Konrad
-
36. Data: 2011-02-22 14:34:55
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>
Uzytkownik "Konrad Anikiel"
>Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik.
Piec w ukladzie otwartym. Piec mialowiec. Bez podajnika. Mam dmuchawe,
sterownik, pompa obiegowa. Moc 35 kW.
Pomieszczenie warsztatowe do ogrzania to 8 x 6 x 2.7 m.
Docelowo beda tym piecem ogrzewane jeszcze cztery pomieszczenia. Ale
mniejsze. W sumie bedzie ponizej 200 m2. Wszedzie chce dac nagrzewnice. Lub
jezeli sie sprawdzi te klimatyzatory.
Pomieszczenia sa oddzielone drzwiami. Tak wiec grzanie jedna nagrzewnica nie
bardzo.
Trzeba by chyba jakis kanal zrobic. Ale to komplikuje sprawe.
Teraz chce tylko to jedno pomieszczenie grzac piecem z podlaczonym
(przerobionym) klimatyzatorem.
10 kW ma klimatyzator, który moge zastosowac w pomieszczeniu 8 x 6 x 2.7 m.
Bardzo kiepska izolacja termiczna. Sciany to Siporex, okna jedna szyba.
Nie wiem co z naczyniem wyrównawczym bo myslalem, zeby ten klimatyzator pod
sufitem dac. Ale nie ma miejsca wyzej na naczynie. Budynek parterowy. Pewnie
jakies niskie plaskie trzeba bedzie zrobic.
Robert
-
37. Data: 2011-02-22 15:00:59
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 22, 2:34 pm, "Robert Wankowski" <r...@w...pl> wrote:
> Uzytkownik "Konrad Anikiel"
>
> >Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik.
>
> Piec w ukladzie otwartym. Piec mialowiec. Bez podajnika. Mam dmuchawe,
> sterownik, pompa obiegowa. Moc 35 kW.
> Pomieszczenie warsztatowe do ogrzania to 8 x 6 x 2.7 m.
> Docelowo beda tym piecem ogrzewane jeszcze cztery pomieszczenia. Ale
> mniejsze. W sumie bedzie ponizej 200 m2. Wszedzie chce dac nagrzewnice. Lub
> jezeli sie sprawdzi te klimatyzatory.
> Pomieszczenia sa oddzielone drzwiami. Tak wiec grzanie jedna nagrzewnica nie
> bardzo.
> Trzeba by chyba jakis kanal zrobic. Ale to komplikuje sprawe.
>
> Teraz chce tylko to jedno pomieszczenie grzac piecem z podlaczonym
> (przerobionym) klimatyzatorem.
> 10 kW ma klimatyzator, kt ry moge zastosowac w pomieszczeniu 8 x 6 x 2.7 m.
>
> Bardzo kiepska izolacja termiczna. Sciany to Siporex, okna jedna szyba.
>
> Nie wiem co z naczyniem wyr wnawczym bo myslalem, zeby ten klimatyzator pod
> sufitem dac. Ale nie ma miejsca wyzej na naczynie. Budynek parterowy. Pewnie
> jakies niskie plaskie trzeba bedzie zrobic.
No to calkiem sensownie brzmi. Jedyna rzecz jakiej bym sie obawial to
spadek cisnienia na tych wymiennikach, ale nie wiedzac jakie tam sa
przekroje i uklad rurek, zgadywal nie bede. Zamiast klimatyzatorow
mozesz rozwazyc jedna chlodnice samochodowa i rozprowadzenie powietrza
po pomieszczeniach kanalami. Rozwiazanie stosowane o wiele czesciej,
przynajmniej wiadomo ze zadziala. Przy takim piecu i tak cala
automatyka bedzie na zasadzie "zmarzlem kurde, trzeba isc do pieca
dorzucic", wiec nie ma co majaczyc. Mniejszy halas bedzie i z
usytuowaniem naczynia wyrownawczego problem odpada. A odpowietrzanie
tych wymiennikow w klimatyzatorach pod sufitami moze okazac sie
karkolomne.
Nie zebym ciebie przekonywal, ale ja bym pomyslal.
Konrad
-
38. Data: 2011-02-22 16:17:11
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-02-22 15:03, J.F. pisze:
> On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote:
>> W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:
>>>> ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
>>>
>>> Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
>>> zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
>>> predkosci pojazdu 100km/h.
>>
>> Za mało czy za dużo ?
>
> Za malo.
>
>> Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
>> chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.
>
> Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz
> do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.
Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym
upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
39. Data: 2011-02-22 16:18:39
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-02-22 15:03, J.F. pisze:
> On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote:
>> W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:
>>>> ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.
>>>
>>> Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
>>> zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
>>> predkosci pojazdu 100km/h.
>>
>> Za mało czy za dużo ?
>
> Za malo.
>
>> Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
>> chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.
>
> Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz
> do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.
Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym
upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
40. Data: 2011-02-22 17:38:11
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Tue, 22 Feb 2011 14:43:03 +0100, J.F. napisał(a):
> Maluchowi wystarczylo 21KM do jazdy 105km/h.
ZTCP opory powietrza rosną do kwadratu prędkości poza tym 21KM to nie 22
KW :-) 1KW ~ 1,3 KM :)
--
pzdr
meping