-
101. Data: 2011-03-09 19:30:02
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 9 Mar 2011 16:28:42 +0100, p 47 wrote:
>Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
>> A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
>> cała filozofia :)
>>
>Nie! -błąd, dwója , nie odrobiłes pracy domowej, siadaj!;-)
>
>Większa kaloryczność ON od benzyny NIC nie ma wspólnego z wyższą sprawnością
>silnika diesla od silnika benzynowego!!
Ale sie doklada. O ile wartosc opalowa kg paliwa jest zblizona, to ON
jest po prostu ciezszy i litr zawiera wiecej paliwa (i kalorii:-)
Dawniej bylo tak ze silnik byl sprawniejszy, paliwo bardziej
kaloryczne, tansze, a podatek w nim mniejszy. No i razem sie skladalo.
A teraz podatek podobny, cena podobna.
>Zresztą w ogólności sprawnośc silnika nie zalezy bezpośrednio od uzywanego w
>nim paliwa,- gdyby tak było to wszystkie silniki uzywające takiego samego
>paliwa miałyby taką sama sprawność, a tak przeciez w sposób oczywisty nie
>jest!
>Wyższa sprawność silnika diesla bierze się stąd , że przemiana
>termodynamiczna energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną odbywa się
>tam w wyższej temperaturze i pod wyższym ciśnieniem niż w silniku
>benzynowym.
Ale benzyny tak sie nie da :-(
Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
zachowywal na benzynie.
Jeszcze jest kwestia obiegu - Diesel to wymyslil wzorujac sie na
Carnocie - mialo byc adiabatyczne sprezanie powietrza, a potem
dosypywanie paliwa w takim tempie zeby zapewnic izotermiczne
rozprezanie, przynajmniej przez czesc obiegu. Przy zaplonie iskrowym
tak sie nie da, przynajmniej na wolnych obrotach.
J.
-
102. Data: 2011-03-09 19:57:44
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
Dnia 2011-03-09 20:30, Użytkownik J.F. napisał:
> Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
> zachowywal na benzynie.
Są diesle wielopaliwowe, np. czołgowe. W-46 od T-72 choćby. Już
staruszek W-2 od T-34 ponoć chodził na różnych paliwach.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
-
103. Data: 2011-03-09 20:29:39
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: zbigi <z...@w...pl>
Michał Grodecki napisał(a):
> Dnia 2011-03-09 20:30, Użytkownik J.F. napisał:
>
>> Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
>> zachowywal na benzynie.
>
>
> Są diesle wielopaliwowe, np. czołgowe. W-46 od T-72 choćby. Już
> staruszek W-2 od T-34 ponoć chodził na różnych paliwach.
>
No dobra. A na czym polega ta jego wielopaliwowosc, wiesz?
--
zbigi i stopka zastepcza
-
104. Data: 2011-03-09 20:48:31
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
Dnia 2011-03-09 21:29, Użytkownik zbigi napisał:
> Michał Grodecki napisał(a):
>> Dnia 2011-03-09 20:30, Użytkownik J.F. napisał:
>>
>>> Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
>>> zachowywal na benzynie.
>>
>>
>> Są diesle wielopaliwowe, np. czołgowe. W-46 od T-72 choćby. Już
>> staruszek W-2 od T-34 ponoć chodził na różnych paliwach.
>>
> No dobra. A na czym polega ta jego wielopaliwowosc, wiesz?
Tu coś jest
http://archiwum.pisz.pl/1581/silniki,wielopaliwowe.p
hp
Z tym że to oczywiście awaryjne rozwiązanie jest - na zasadzie "lepiej
wlać cokolwiek na czym silnik czołgu pójdzie niż żeby wóz stanął z braku
paliwa bo wtedy na polu walki długo nie pożyje".
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
-
105. Data: 2011-03-09 22:44:31
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 09 Mar 2011 20:57:44 +0100, Michał Grodecki wrote:
>Dnia 2011-03-09 20:30, Użytkownik J.F. napisał:
>> Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
>> zachowywal na benzynie.
>
>Są diesle wielopaliwowe, np. czołgowe. W-46 od T-72 choćby. Już
>staruszek W-2 od T-34 ponoć chodził na różnych paliwach.
Co sugeruje ze do "zwyklego diesla" benzyna sie nie nadaje :-)
J.