  • 31. Data: 2012-02-02 22:13:49
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jgetme$mmj$1@node2.news.atman.pl...
    > No to nie wiem o co bijesz pianę?

    to też napisałem już, ze przypierdolił sie do słówka/zwrotu i cały wątek o
    kant kuli rozbić.
    Wpadł do KFa bo nie chce mi sie czytać wymądrzającej sie 'elyty' pms'u.

    Z resztą od jakiegoś czasu mój KF pęka w szwach, a pms nagle stał sie
    całkiem przyjemną grupą.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 32. Data: 2012-02-02 22:17:27
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Lewis w <news:jgetqu$mmj$2@node2.news.atman.pl>:

    > Pomyłka parownik. Na nim skrapla się para wodna z powietrza.

    Czyli takie coś, co parę wodna zebrana z powietrza odparuje poza zamknięte
    wnętrze -- no patrz piszę (albo i nie piszę), że może sobie kompresor
    działać albo i nie (bo inne czynniki parę w wodę zamienią, więc kompresor
    jest elementem do pominięcia w temperaturze ujemnej), a taki odpływ powinien
    być drożny, bo inaczej klimatyzacja nie działa jak powinna (lodówka też)

    --
    Tomasz Nycz

  • 33. Data: 2012-02-02 22:20:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-02 22:17, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > być drożny, bo inaczej klimatyzacja nie działa jak powinna (lodówka też)

    Ale skoro kompresor jest nieaktywny to co sprawi że powietrze krążące w
    kabinie o temp około +20C zawierające dużo wilgoci ulegnie osuszeniu -
    para wodna gdzie się skropli? Na parowniku układu klimatyzatora, który
    będzie miał temperaturę bliską temp w kabinie? Szybciej skropli się na
    szybie która będzie miała temp sporo niższą niż parownik.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 34. Data: 2012-02-02 22:27:40
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-02-02 22:17, 'Tom N' wrote:

    > Czyli takie coś, co parę wodna zebrana z powietrza odparuje poza zamknięte
    > wnętrze

    Ja chyba to sobię wezmę, do zestawu ulubiobnych definicji :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 35. Data: 2012-02-02 22:33:55
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.02.2012 19:13, 'Tom N' pisze:
    > Podsumowując:
    > klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C nawet
    > gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej 4°C

    Nie rozumiem czym sie chwalisz. Jechales kabrioletem?
    16C w aucie po 50 kilometrach to raczej smieszne nagrzewanie.
    Zdjecie czapki po 50km rozwala system!

  • 36. Data: 2012-02-02 22:53:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

> [...]
    > Wpadł do KFa bo nie chce mi sie czytać wymądrzającej sie 'elyty' pms'u.
    > Z resztą od jakiegoś czasu mój KF pęka w szwach, a pms nagle stał sie

    Raczej pustą. Gdzie te flamerskie wątki po kilkaset postów w jeden
    dzień?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2012-02-02 22:56:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Czyli takie coś, co parę wodna zebrana z powietrza odparuje poza zamknięte
    > wnętrze -- no patrz piszę (albo i nie piszę), że może sobie kompresor

    Nie parownik nie ma za zadanie odparować wilgoci zawartej w powietrzu,
    która i tak jest w stanie lotnym ale w przypadku gdy kompresor pracuje i
    parownik ma bardzo niską temperaturę, to na nim skrapla się para wodna
    zawarta w powietrzu i ścieka pod auto.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 38. Data: 2012-02-02 22:56:40
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Marcin 'Yans' Bazarnik w <news:jgev58$hnr$1@inews.gazeta.pl>:

    > Ja chyba to sobię wezmę, do zestawu ulubiobnych definicji :-)

    Do ulubionych definicji sobie wpisz, że na rezerwuarze sracza skrapla się
    para wodna, ale gdy rezerwuar zostanie potraktowany "niewidzialną
    wycieraczką", to woda jest wokoło sracza, a na rezerwuarze tylko kilka
    kropli widać. Oczywiście wszystko zależy od temperatury cieczy wewnątrz
    rezerwuaru i wilgotności na zewnątrz...

    --
    Tomasz Nycz

  • 39. Data: 2012-02-02 23:05:45
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Lewis w <news:jgf0q0$q6c$1@node2.news.atman.pl>:

> [...]
    > która i tak jest w stanie lotnym ale w przypadku gdy kompresor pracuje i
    > parownik ma bardzo niską temperaturę, to na nim skrapla się para wodna

    A gdy kompresor nie pracuje, ale parownik i tak ma niższą od otoczenia
    temperaturę ze względu na fakt, że jest połączony rurkami z niepracującym w
    temperaturze ujemnych /celsjuszy/ kompresorem to się para wodna na nim nie
    skrapla?
    No i co z drożnością odprowadzenia nawet gdyby kompresor pracował przy
    -15... Klima nie działa i tyle

    --
    Tomasz Nycz

  • 40. Data: 2012-02-02 23:09:25
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    neoniusz w <news:jgevg3$hb8$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie rozumiem czym sie chwalisz. Jechales kabrioletem?
    > 16C w aucie po 50 kilometrach to raczej smieszne nagrzewanie.

    No to pokaż ile masz w środku po 50 kilometrach, tylko ustaw temperaturę wg
    założeń z pierwszej wiadomości...

    > Zdjecie czapki po 50km rozwala system!

    Długo zeszło, zanim ktoś kolejny element zauważył -- kompresor
    najważniejszym jest :D

    --
    Tomasz Nycz