  • 11. Data: 2018-07-24 14:10:57
    Temat: Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > a to może mieć jakikolwiek związek z temperaturami?
    Może. U mnie prąd był tak wielki, że nadtopiła się obudowa przekaźnika,
    który sterował elektrosprzęgłem. Samo to sprzęgło zapewne nagrzewało się
    tak, że nie było w stanie przyciagać. Po naprawie, czyli zmniejszeniu
    szczeliny, nie ma problemu. W zimie dla odparowania szyb klima działała
    przedtem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2018-07-24 14:11:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Prosciej leda podłączyć z opornikiem 1k na stałe i obserować, jak nie
    > załapie to tylko maska do góry i od razu widać czy jest napięcie na
    > sprzęgle, nie trzeba miernika z sobą wozić.
    I tak też zdaje się zrobię

    W razie czego cewkę sprzęgła da się wymienić (występować może jako
    samodzielna część) czy cały kompresor?

  • 13. Data: 2018-07-24 14:39:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podłączyłbym miernik do cewki sprzęgła i sprawdził czy pojawia się i
    > jakie napięcie w tym przypadku. Jak się odpowiednie pojawia a mimo to
    > sprzęgło nie zaskakuje to coś z nim nie tak. Jak napięcia nie ma mimo
    > włączonego przekaźnika to trzeba szukać problemu wcześniej. Ewentualnie
    > na krótko podłączyć zasilanie sprzęgła w tych warunkach by zobaczyć czy
    > zabangla.

    To sprzęgło jest sterowane zwykłym +12V - więc jak pomiędzy dwa piny
    sprężarki podam 12V to powinno się załączać - zgadza się?
    czy może tam jeszcze jakiegoś czujnika się mogę spodziewać?

  • 14. Data: 2018-07-24 16:21:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Jul 2018 23:21:43 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > ma ktoś jakieś wskazówki?

    Zabrudzona (nieprzewiewna) chłodnica. Daje to identycznie opisywany
    efekt.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-07-24 18:36:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2018 14:11:41 +0200, sirapacz napisał(a):

    > W razie czego cewkę sprzęgła da się wymienić (występować może jako
    > samodzielna część) czy cały kompresor?

    Do większości modeli są, i nie kosztują majątku:
    https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/cewki-kompreso
    row-klimatyzacji-12217/

    Do mojego nie było i konieczne było przezwojenie. Robota banalna dla
    każdego zakładu przezwajania silników, albo regeneracji alternatorów i
    rozruszników. Większym problemem może być znalezienie zakładu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 16. Data: 2018-07-24 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Zabrudzona (nieprzewiewna) chłodnica. Daje to identycznie opisywany
    > efekt.

    Ale czy wtedy nie włączałby sie wentylator na wyzsze obroty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 17. Data: 2018-07-24 20:04:52
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 24 Jul 2018 00:45:06 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Niektóre samochody podobno tak już mają, że maszyna nie odsysa z nich oleju
    >(który zbiera się gdzieś na dole) i za każdym podłączeniem na wymianę - w
    >układzie jest coraz więcej oleju i w końcu przestaje prawidłowo działać,
    >nawet jeśli ilość czynnika jest prawidłowa.

    Stacja dodaje tyle oleju ile odessa z układu. Chyba że magik za każdym
    razem ręcznie wpisze tyle, ile zawiera układ. Z tym też się spotkałem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2018-07-24 20:57:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 11:26, sirapacz pisze:

    > trzeba zrzucać deskę by się do niej dostać? po nazwie wnioskuję, że ona
    > powinna być blisko parownika (skraplacza? tej chłodniczki w desce
    > rozdzielczej)

    Nie wiem gdzie masz, w Lagunie była w komorze silnika bez problemu dostępna

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2018-07-25 05:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Stacja dodaje tyle oleju ile odessa z układu.

    a Jak układ jest nieszczelny to ten olej nie ucieka?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 20. Data: 2018-07-25 09:55:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Ale czy wtedy nie włączałby sie wentylator na wyzsze obroty?

    Powinien, a u mnie zdarza się, że nie zdąży.