-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2b5c1$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2c25d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2c716$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<60f2de77$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<60f2ffcc$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Sat, 17 Jul 2021 22:36:01 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 60
Message-ID: <60f33f31$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.212.222
X-Trace: 1626554162 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.28.212.222:36822
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4325
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45825
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
> sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
>> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
>>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
>>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
>>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
l...
>>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
>>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
>>>>> [...]
>>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
>>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
>>>>>>
>>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
>>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
>>>>>
>>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
>>>>>
>>>>> Troche watpie.
>>>>>
>>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
>>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
>>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
>>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
>>>>>
>>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
>>>>>
>>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
>>>>> slonecznego,
>>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
>>>>> ktos wsadzi reke :-)
>>>>>
>>>> Są testowane systemy bez tłoków.
>>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
>>>>
>>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
i/thermoacoustics
>>>>
>>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
at/
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> WM
>>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było. Zachwalali
i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w sklepie na
rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To niech
spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
>>>
>> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
>> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
>>
>> WM
> Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
>
Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
zdobycia trudnego przejścia.
Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
zaakceptować.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.21 23:36 Zenek Kapelinder
- 18.07.21 14:38 Uzytkownik
- 18.07.21 15:30 Zenek Kapelinder
- 18.07.21 18:16 Uzytkownik
- 19.07.21 21:40 Jacek
- 19.07.21 22:09 J.F
- 19.07.21 23:01 Jarosław Sokołowski
- 20.07.21 04:32 J.F.
- 20.07.21 09:29 J.F.
- 20.07.21 09:38 WM
- 20.07.21 12:17 Zenek Kapelinder
- 20.07.21 13:06 Jarosław Sokołowski
- 20.07.21 20:08 WM
- 20.07.21 22:13 J.F.
- 20.07.21 23:11 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=