-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
In-Reply-To: <2...@g...com>
Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Date: Sat, 17 Jul 2021 12:00:30 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 60
Message-ID: <60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1626516031 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 25418 82.143.187.50:50050
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3701
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45814
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2919bdfe-2921-43e5-88b3-fc4bd9bc5a31n@g
ooglegroups.com...
sobota, 17 lipca 2021 o 10:10:47 UTC+2 WM napisał(a):
>> Jeżeli szukacie oszczędności, to czemu nie na odzysku energii
>> hamowania?
>
>Jak nie ma jak jest odzysk przy hamowaniu. Ale trzeba mieć do tego
>przystosowany pojazd. W hulajnodze na nogę nie ma odzysku a w
>elektrycznej jest.
>W spalinowym trudno odzysk zrobić a w elektrycznym jest na
>pstryknięcie palcami.
Chyba, ze hybryda.
>Gdzieś pisali że w teslach klocki i tarcze się nie zużywają. Nie
>dlatego że takie dobre a dlatego że się ich nie używa w sensie
>hamowania a jedynie zatrzymania z niewielkich prędkości. >Tramwaje i
>lokomotywy elektryczne też hamują silnikami elektrycznymi i oddają
>prąd do sieci.
Nie oddaja. Czy moze - bardzo nieliczne.
Gdzies pisali o takich pomyslach - tramwaje sa na DC, napiecie niskie,
wiec odcinki krotkie - jak nie ma drugiego jadacego tramwaju, to
trzeba dorobic falownik to prostownika.
A to za drogo kosztuje.
Wiec oddaja cieplo do atmosfery przez rezystory.
Pociagi chyba ciagle podobnie.
>Sposobow na ochładzanie jest kilka.
>Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy i
>rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w obrabiarkach
>do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia narzędzia. Sporo na
>minusie takie powietrze może mieć.
Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza, skoro
ciagle stosowana :-)
Moze kiedys opracujemy jakies dobre elektroniczne, bo te Peltiera to
na razie kiepskie sa.
>Chłodnica powietrza w jakiś cudowny sposób zwilżania woda. W czasie
>jazdy cug odparowuje wodę i chłodzi przez ścianki powietrze. Oparty
>na odparowaniu system powszechnie jest stosowany do chłodzenia dużych
>hal, wieżowców. Pierwszy stworzony klimatyzator działal na tej
>zasadzie.
No i elektrowni :-)
Tylko trzeba wody dolewac, demineralizowanej. Srednio to wygodne w
samochodzie, choc gdyby tak wystarczylo co tankowanie ...
No i mowisz "przez scianki", a mozna bezposrednio mgłą wodną.
Sa takie urzadzenia pokojowe, zwane klimatorami.
Tylko ... czy za duzo wilgoci nie powoduja i grzyba ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.21 12:07 J.F.
- 17.07.21 12:34 WM
- 17.07.21 12:49 J.F.
- 17.07.21 13:43 WM
- 17.07.21 14:03 J.F.
- 17.07.21 15:43 WM
- 17.07.21 16:30 Zenek Kapelinder
- 17.07.21 18:05 WM
- 17.07.21 22:19 Zenek Kapelinder
- 17.07.21 22:36 WM
- 17.07.21 23:36 Zenek Kapelinder
- 18.07.21 14:38 Uzytkownik
- 18.07.21 15:30 Zenek Kapelinder
- 18.07.21 18:16 Uzytkownik
- 19.07.21 21:40 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO