eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • Data: 2021-07-17 13:43:24
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:60f2b23e$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-07-17 o 12:00, J.F. pisze:
    >>>> Sposobow na ochładzanie jest kilka.
    >>>> Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy i
    >>>> rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w
    >>>> obrabiarkach do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia
    >>>> narzędzia. Sporo na minusie takie powietrze może mieć.
    >>
    >>> Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza, skoro
    >>> ciagle stosowana :-)
    >
    >> Rurki wirowe (Vortex Tube) są fajne, ale wymagają sprężarki i są
    >> głośne niestety.
    >
    > Autoklima tez ma sprezarke, a samochody ogolnie sa dosc glosne.
    > Tzn te spalinowe.

    Dokładniej, to rurkom wirowym jest potrzebne powietrze pod ciśnieniem.
    Niektóre pojazdy mają taką instalację np. do układów wspomagania, lub
    pompowania kół (wojskowe), więc czasem jest. Dodatkowo rurki wirowe
    pracują w obiegu otwartym, więc bez filtrów mogą się zapychać.

    >
    >> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >> cyklu silnika Stirlinga
    >
    > troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to konstrucja
    > pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.

    Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia przestanie
    działać beznapędowo jak generator. ;)

    >
    > Przemysl samochodowy mial pewien problem z czynnikiem chlodniczym.
    > Nieszkodliwych i wydajnych nie ma.
    >
    > Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie szczelny
    > jak w lodowce.
    >
    > Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    > uszczelnienia zrobili ?
    >

    W chłodziarkach silniki są wewnątrz okładu, więc nie ma którędy uciekać
    czynnik.


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: