    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klima po odgrzybieniu
    Date: Tue, 20 Sep 2011 16:50:32 +0200

    Witam,

    W dniu 2011-09-20 15:39, Michał Baszyński pisze:

    > Tak więc od pewnego czasu sam sobie dezynfekuję ozonem - zrobienie
    > wydajnego generatora ozonu to z godzina pracy i koszt poniżej 100zł.
    > Tylko to nie dla każdego, bo można sobie kuku zrobić.

    A za 150zł można kupić gotowe urządzenie, dla którego przynajmniej
    wiadomo jaką ma wydajność. Taniej - kupić w dwie, trzy osoby, które mają
    klimę. Warto się bawić...?

    A propo, tu przykładowy projekt:

    I cytat:
    "Wykonałem kiedyś generator ozonu o wiele większej wydajności niż ten
    tutaj. Sprawa nie jest tak prosta jak pisze autor. Wydajność jego
    urządzenia nie wystarczy do dezynfekcji czegokolwiek (tak samo jak
    sprzedawane na allecośtam urządzenia "samochodowe", które służą w
    rzeczywistości do dezynfekcji wody w szklance). W moim przypadku problem
    stanowiło generowanie sporej ilości wielotlenków azotu, które w
    połączeniu z wodą tworzą kwasy (a w aucie nie trudno o wilgoć). Trzeba
    stosować specjalne materiały na elektrody - powinna to być bardzo czysta
    stal chromowa. Podejrzewam, że w urządzeniu autora tworzone jest więcej
    tlenków azotu niż samego ozonu."

    Coś takiego planujesz złożyć?

    Inna sprawa, że 30min sesję ozonowania można już za 30zł wykupić...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.