-
21. Data: 2010-02-11 01:10:12
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
d...@g...pl hks03p$pci$...@i...gazeta.pl
> Nie będę wymieniał co trzy lata praktycznie niezużytych opon
> ani nie jestem z takich, co wepchną je innym ze świadomością
> ich faktycznego stanu. Z pełną świdomością zainwestowałem w drogie
> całoroczne i nie żałuję.
Ciekawe, jak sprawuję się takie przeterminowane zimowe latem. :)
IMO niezużyte opony mogą mieć jeden rok, przy założeniu oszczędnego
jeżdżenia. Ja, choć ostatnimi latami niewiele jeździłem, zajeżdżałem
opony tak, że wyłaziło ;) z nich płótno. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
22. Data: 2010-02-11 11:17:24
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Komentarz na koniec:
Tak, zajezdzilem je tak szybko.
Przez wszystkie zimy opony raz zalozone na przod jezdzily na przodzie.
Roznica wysokosci bieznika zauwazalna nawet "na macanego".
Po zamianie przodu z tylem jest zdecydowanie lepiej, do konca zimy
wystarczy, a w przyszlym roku bede bardzo uwaznie dobieral zimowki do
takiego auta.
Rok produkcji opon: 2007, 3-ci albo 4-ty kwartal.
Dziekujemy za tworczy udzial w watku.
KJ
KJ Siła Słów pisze:
> Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.
>
> W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony
> sprawowały sie lepiej niż dobrze.
>
> Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o
> oponach.
>
> W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę
> szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach
> osiedlowych. Lipa straszna.
>
> Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na
> letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest
> czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie
> podmienili.
>
> Podpowie mi ktoś co się stało?
>
> Zajeździłem je tak szybko ?
>
> KJ
-
23. Data: 2010-02-11 11:25:44
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> "KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$...@a...news.neostrada.pl
>
>> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.
>
> Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.
Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie
samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.
KJ
-
24. Data: 2010-02-11 19:56:37
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"KJ Siła Słów" hkp8n5$37d$...@n...news.neostrada.pl
> Podpowie mi ktoś co się stało?
Może masz za duże ciśnienie w kołach?
Spuść trochę i sprawdź, jak się jeździ. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
25. Data: 2010-02-11 20:29:13
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"KJ Siła Słów" hl0m46$iul$...@a...news.neostrada.pl
> > Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.
> Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie
> samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.
Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest
człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR
(chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC.
Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do
przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody
i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP,
to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów
(a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania
-- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS?
Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można,
ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :)
i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia.
Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy
muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd.
Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności.
Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP,
bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej
to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się
układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu
kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami
zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół)
i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP.
Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
układu kierowniczego -- to zadanie ESP?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
26. Data: 2010-02-12 01:36:41
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Michał napisał(a):
> W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> > KJ Siła Słów napisał(a):
> >> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy
> >> ruszaniu.
> > Jesteś w błędzie.
> Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie
> opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.
Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.
--
Krzysiek
-
27. Data: 2010-02-12 01:51:49
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2010-02-12 01:36, Krzysztof 45 pisze:
> Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.
On mówi (i to słusznie) w FWD przednie laki są znacznie szybciej
do dupy niż w RWD.
W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ... w RWD
przednie zdzierasz tylko hamując ;)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
28. Data: 2010-02-12 02:45:15
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Rafał "SP" Gil" hl28n4$5b2$...@i...gazeta.pl
> W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ...
I kierując.
> w RWD
> przednie zdzierasz tylko hamując ;)
I kierując.
No i w FWD jest inne rozłożenie mas -- na przykład
u mnie 1001 kg z przodu i 667 z tyłu. W BMW 3 jest
równomierne rozłożenie mas na obu osiach.
-=-
Jeśli ktoś ma inne, ciekawe informacje dotyczące rozkładu
mas -- chętnie wysłucham. Swoich rewelacji nie jestem pewny.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
29. Data: 2010-02-12 12:14:16
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
> układu kierowniczego -- to zadanie ESP?
Ale po co pytasz skoro wiesz ?
KJ
-
30. Data: 2010-02-12 20:54:00
Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"KJ Siła Słów" hl3db7$qr6$...@a...news.neostrada.pl
> > Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
> > układu kierowniczego -- to zadanie ESP?
> Ale po co pytasz skoro wiesz ?
Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie
ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy
skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Postscriptum: Wątek o oponach, więc napiszę -- moje Ultra Grip 7+ są po
prostu cudowne! Na zimnej jezdni bez lodu i bez śniegu; na
miękkim śniegu po kostki; na ubitym śniegu -- wszędzie!... Przypominają
się mi dobre lata jeżdżenia Panną Mercedes, gdy stale (pomijając smutny
okres z Dębicą) jeździłem na dobrych oponach, które szybko zużywałem
i które szybko zamieniałem na nowe. :) Wówczas opony były droższe niż
teraz i stosunkowo dużo droższe -- w zestawieniu z paliwem na przykład.
Dziś ich koszt jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów utrzymania
samochodu.