eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKleber zimowe opony na 2 sezony ?Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
  • Data: 2010-02-11 20:29:13
    Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "KJ Siła Słów" hl0m46$iul$...@a...news.neostrada.pl

    > > Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

    > Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie
    > samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.

    Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest
    człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR
    (chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC.

    Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do
    przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody
    i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP,
    to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów
    (a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania
    -- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS?
    Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można,
    ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :)
    i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia.

    Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy
    muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd.
    Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności.

    Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP,
    bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej
    to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się
    układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu
    kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami
    zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół)
    i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP.

    Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
    układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: