  • 31. Data: 2012-07-06 16:52:06
    Temat: Re: Klawiaturki to szybkiego pisania
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 6 Lip, 15:33, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > stronie i wyszło mi 86wpm w tekście angielskim, więc polski pewnie
    > trochę wolniej z uwagi na ogonki.
    >
    > W pracy więcej klikam niż piszę, a komendy pod linuxem raczej się do
    > tego nie liczą, ale od dłuższego czasu myślę o przestawieniu się na
    > używanie wszystkich palców do pisania. Póki co lewa ręka pracuje cała
    > poza małym palcem, prawa głównie kciuk, wskazujący i środkowy.
    >
    > Klawiatur używam już ze 20 lat z kawałkiem i nie wiem jak zabrać się za
    > przestawienie z takiego pisania na nawyk używania całej reki.
    > Korzystaliście z jakiś kursów bezwzrokowego pisania, czy wszystko samemu?

    Ja tam wszystko sam, w Wordzie się uczyłem. Pisałem całe zdania po
    kilka tysięcy razy jedno. Potem trochę praktyki przy różnych rzeczach.
    Zrobiłem sobie w którymś momencie test po dlugim treningu i wyszło mi
    100, ale to był jakiś normalny tekst (po angielsku) bez specjalnie
    wielkiej liczby np. dat, albo innych danych numerycznych, po prostu
    test standardowy. Od wczoraj próbuję znaleźć ten program w którym
    ostatnio pisałem i testowałem się, ale nie pamiętam nazwy. Jak znajdę,
    to go to prześlę.

    Wyobrażam sobie, ze generalnie jest wokół tego cały SCIENCE razem z
    utrzymywanie koncentracji, ułożeniem ramion i barków, ale nigdy do
    tego nie zaglądałem, moze kiedyś zajrzę.

    No i oczywiście są specjalne odpłatne kursy, ale moim zdaniem to jest
    tak jak z nauką jezyka. Jeżeli autentycznie potrzebujesz się nauczyć,
    bo widzisz zastosowanie w praktyce i myślisz (w uproszczeniu) o kasie,
    którą dzięki temu zarobisz, to prędzej czy później się nauczysz. Ale
    jak robisz sztukę, to raczej nie da rady, chyba, że ktoś jest wybitnie
    zdolny. U mnie to się sprawdza prawie w każdym temacie, np. filozofia,
    znam profesjonalistów, którzy robią to bo rodzice byli naukowcami,
    mają doktoraty, a jeżeli jesteś przeciętnie inteligentnym miłośnikiem,
    zaginasz ich jak chcesz :D

    Jak ktoś powiedział, moje zdanie :D

  • 32. Data: 2012-07-06 18:13:43
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 7/6/2012 4:42 PM, neo wrote:

    > Rozumiem. Na pewno dużo statystyki przy pisaniu takiego softu i ja w
    > tym momencie odpadam.
    >
    > Naprawdę ciekawa rozmowa, dziękuję bardzo :D
    >
    > Jak sądzisz, przyzwyczaję się łatwo do klawiatury ultrabooka, czy mogą
    > wyjść zgrzyty o jakich mi się nie śniło i będę żałował decyzji?

    A to nie do mnie. Ja ultrabooka nie mam ani nie widziałem, jaką ma
    klawiaturę.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 33. Data: 2012-07-06 21:00:33
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2012-07-06 13:54, neo pisze:
    > Wygląda ładnie. Aż pójdę do sklepu żeby ją pomacać :D
    Obawiam sie ze w sklepie nie pomacasz bo to nier jest popularny model.
    Ja osobiscie w Polsce znalazlem tylko w ProData i tam zamowilem
    http://www.prodata.com.pl/index.php/Peryferia/Klawia
    tury-i-myszki/Klawiatury/Przewodowe/Slim-Ultraflat/U
    SB/783-KBCHDS740

    Krzysiek

  • 34. Data: 2012-07-06 22:37:04
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "neo" <d...@y...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czy mogę prosić o sugestie kilku klawiatura do >szybkiego pisania (100
    >słów na minutę

    Sto słów a w klawisz "d" sobie nie trafiłeś w temacie wątku :P
    Nie bierz sobie do serca, tak po prostu się przyczepiłem z nudów ;)

  • 35. Data: 2012-07-07 01:33:53
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 6 Lip, 18:13, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> wrote:

    > A to nie do mnie. Ja ultrabooka nie mam ani nie widziałem, jaką ma
    > klawiaturę.

    Rozumiem, dziękuję :D

  • 36. Data: 2012-07-07 01:34:25
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 6 Lip, 21:00, Tasiorsa <t...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Obawiam sie ze w sklepie nie pomacasz bo to nier jest popularny model.
    > Ja osobiscie w Polsce znalazlem tylko w ProData i tam

    Coś się pomyśli :D

  • 37. Data: 2012-07-07 01:43:34
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 6 Lip, 22:37, "Santana" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sto słów a w klawisz "d" sobie nie trafiłeś w temacie wątku :P
    > Nie bierz sobie do serca, tak po prostu się przyczepiłem z nudów ;)

    No tak, słusznie :D

    Dwie sprawy. Jedna to, że 100 miałem z 87% dokładności, więc
    powiedzmy, że 50 z 95% dokładności, a druga, to że często robię
    multitasking, np. czytam kilka ksiażek na różne tematy na raz po
    jednym rozdziale, żeby się nie znudzić jedną i równocześnie oglądam
    np. dwa filmy i końcówkę trzeciego, więc nawet jak coś piszę to i tak
    myślami jestem jeszcze w dwóch tematach.

    Dlatego właśnie nie nadałbym się na prawnika, bo nie potrafiłbym się
    skupić na szczegółach, które zawsze pomijam, żeby mieć jak najszerszy
    obraz całości - takie zboczenie filozoficzne :D

    W każdym razie dziękuję za miłą uwagę :D

  • 38. Data: 2012-07-07 02:09:48
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    ja korzystalem z programu, oidp, "mistrz klawiatury" czy jakos tak.
    generalnie- bez wiekszych problemow, najpierw proste slowa skladajace
    sie z "podstawowych" liter, pozniej wiecej owych slow...
    najwazniejsze bedzie oduczenie sie zlych nawykow :)

  • 39. Data: 2012-07-08 02:57:44
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 06 Jul 2012 10:23:24 +0200, Arkadiusz Dymek
    <a...@n...bedzie> wrote:

    >Tłumaczenie (przynajmniej tak jak ja do niego podchodzę) to i tak praca
    >dwuetapowa. Napierw tłumaczę tekst, potem staram się o nim zapomnieć, a
    >potem zabieram się za redakcję - sprawdzam terminologię, co do której
    >nie jestem pewien, zmieniam szyk zdań, żeby nie pachniały z daleka
    >angielszczyzną, poprawiam literówki itp. DNS bardzo przyspieszyłby tu
    >ten pierwszy, najbardziej czasochłonny i nużący etap, w którym ogranicza
    >mnie praktycznie tylko szybkość pisania na klawiaturze.

    hmmm. jesli tak organizujesz swoja prace, to moze i bylby pomocny, bo
    to co robisz to wlasciwie takie wstepne notatki na temat tlumaczonego
    textu, a ten program m.in. do tego sluzy. nie wiem czy jest on
    dostepny dla innych jezykow jak angielski i niemiecki i nie wiem czy
    sa jakies plany z rozszerzeniem bazy jezykow.
    nie ma jakiegos polskiego odpowiednika? w tworzeniu programow w druga
    strone, mamy nawet spore sukcesy. <rs>

  • 40. Data: 2012-07-09 10:28:01
    Od: "Leszek" <l...@g...com>

    > -----Oryginalna wiadomość-----
    > From: Arkadiusz Dymek Sent: Thursday, July 05, 2012 10:14 PM Newsgroups:
    > pl.comp.pecet Subject: Re: Klawiaturki to szybkiego pisania
    > Używam Logitecha Ultra Flat X - bardzo fajnie się na tym pisze, choć
    > niestety po paru miesiącach (przy przerobie rzędu 50 000 słów/m-c) trochę
    > się mechanizmy wycierają i już nie jest taka precyzyjna (choć nadal
    > używalna).
    > Inna sprawa, że do 100 słów na minutę, to się chyba nawet nie zbliżam...

    > Pozdrawiam,
    > Arkadesh

    Hej,

    Polecam klawiaturę ergonomiczną Microsoftu:

    Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000

    lub z zestawu:

    Microsoft Wireless Natural Ergonomic Desktop 7000

    Mysz z tego zestawu jest niewygodna, ale sama klawiatura boska.
    Przestawienie się ze zwykłej klawiatury na ergonomiczną nie zawsze łatwo
    przychodzi, ale czasami wystarcza na to godzina.

    Pozdrawiam,