    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Klatka Faradaya
    Date: Mon, 19 Oct 2020 22:52:40 +0200
    <1eq7yffsdfwqi$.87reggj8er2k$.dlg@40tude.net>
    <5f8debd7$0$544$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2020 21:41:12 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Zgoda. Ale dotyczy to sytuacji, gdy potencjał klatki jest stały. Jeśli
    > potencjał klatki się zmienia,
    Nieprawda. Jeśli wewnątrz klatki umieścimy źródło pola e.m. to jego stan
    nie będzie zależał od chwilowego potencjału klatki względem dowolnego
    zewnętrznego punktu. Jeśli wnętrze będzie puste, natężenie pola e.m. (w
    zakresie częstotliwości radiowych) oraz statycznego pola elektrycznego
    będzie zero bez względu na chwilowy potencjał klatki względem dowolnego
    zewnętrznego punktu.

    >a wnętrze klatki nie jest jednorodne,
    > pojawiają się kłopoty.
    Tego nie kumam, podkręć jasność.