  • 41. Data: 2019-01-26 17:06:17
    Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-26 16:16, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > Kilka lat temu, kiedy kupiłem diesla, sprawdziłem spalanie latem przy
    > jeździe typowo miejskiej i przy jeździe z znacznym udziałem autostrady
    > (ok. 90% jazdy 120-130 km/h). W obu przypadkach spalanie wyniosło
    > poniżej 5l/100. Więc zaokrąglam do 5.
    Najwyraźniej schrzaniłes coś w pomiarach mając na uwadze to, że
    producent najprawdopodobniej podaje różne wartości spalania dla różnych
    sposobów użytkowania i różnice pomiędzy tymi wartościami są zauważalne.

    W każdym razie ja nigdy nie uwierzę w bajki kogoś, kto mówi, że robi
    5-10 km dziennie i mu auto 5 l pali. Bez względu na silnik, chociaż
    dizel do takiej jazdy wydaje się być szczególne beznadziejny.

  • 42. Data: 2019-01-26 17:27:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 16:47:04 +0100, Poldek napisał(a):

    > Znacznie gorsze

    Ciekawe w jakich jednostkach mierzysz "gorszość".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2019-01-26 17:47:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 17:06:17 +0100, JDX napisał(a):

    > W każdym razie ja nigdy nie uwierzę w bajki kogoś, kto mówi, że robi
    > 5-10 km dziennie i mu auto 5 l pali. Bez względu na silnik, chociaż
    > dizel do takiej jazdy wydaje się być szczególne beznadziejny.

    Mam poza benzyniakiem 2-litrowego koreańskiego diesla. W długiej trasie z
    pełnym załadunkiem i boksem na dachu pali 8,5 litra przy vmax do 130 km/h.
    Z 1 osobą w tzw. cyklu mieszanym w lecie pali również 8,5 litra (średnia z
    paru sezonów).
    W zimie przy jeździe 2x20 km dziennie w cyklu mieszanym pali prawie 10 l, a
    w zimie na krótkich trasach (2-5 km) pali ok. 11 litrów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 44. Data: 2019-01-26 17:59:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 17:06:17 +0100, JDX napisał(a):

    > W każdym razie ja nigdy nie uwierzę w bajki kogoś, kto mówi, że robi
    > 5-10 km dziennie i mu auto 5 l pali.
    Dorzucę jeszcze że ten pomiar na autostradzie to był z łódką na dachu :)
    I nie wiem czemu akurat 5 km dziennie. A jak będzie 5 km na tydzień to
    będzie jeszcze gorsze spalanie?

    >Bez względu na silnik, chociaż
    > dizel do takiej jazdy wydaje się być szczególne beznadziejny.
    Masz rację, wydaje ci się.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2019-01-26 18:06:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 17:06:17 +0100, JDX napisał(a):

    > Najwyraźniej schrzaniłes coś w pomiarach

    Kilometry liczył licznik w bryce, litry licznik w dystrybutorze. Nawet
    nie dzieliłem, podzielił komputer :) Pomiar był zrobiony jakieś 5 razy,
    dopóki nie straciłem zainteresowania.
    Dla zainteresowanych - 1,5 l, 65 KM, DCI.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2019-01-26 18:51:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > jeździe typowo miejskiej i przy jeździe z znacznym udziałem autostrady
    > (ok. 90% jazdy 120-130 km/h). W obu przypadkach spalanie wyniosło

    Miałem diesla, starego prostego jeszcze 2.4JTD (bez DPF'ów,
    Odcinki po mieście 10km do roboty, tyle samo powrót, prosto bez
    zatrzymywania się co chwilę na rondach/światłach się nie da plus
    wzniesienia itp.
    Palił 8 litrów po mieście, minimum 7,5l ropy. Latem.
    Zimą więcej, w dodatku ciepło zaczynało dmuchać dopiero kilometr przed
    pracą (tak, sprawny termostat, chłodnica nowa bo stara lamele zgubiła po
    9 latach i latem na autostradzie nie dawał rady chłodzić).
    Samą trasę tak.. dało się zejść do niecałe 5,5l/100 ale tylko raz.
    Ciężko jeździć AR 156 2.4JTD tak spokojnie.

    Miałem okazję kupić niedawno 4-letnią Kijankę Sportage z pewnego źródła
    za niezłą cenę ale odpuściłem bo niestety 2.0 diesel. Taka jazda po 10km
    zniszczy kosztowny dpf w pół roku. Cykl wypalania co około 500km
    trwający około 15min - tyle to jadę do pracy, nie włączy się nigdy bo
    nawet nagrzać się nie zdąży. Nie mam zamiaru specjalnie co tankowanie
    wypalać ropę specjalnie robiąc trasy po 100km aby jaśniewielmożny DPF
    się wypalił (oczywiście spożywając wtedy znacznie więcej ropy).

    --
    Irokez

  • 47. Data: 2019-01-26 19:55:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-01-2019 o 18:51, Irokez pisze:

    > Miałem okazję kupić niedawno 4-letnią Kijankę Sportage z pewnego źródła
    > za niezłą cenę ale odpuściłem bo niestety 2.0 diesel.

    Ale miałeś kiedyś problem z jakimś dpf we współczesnym aucie, czy boisz
    się tak z założenia?

    > Taka jazda po 10km
    > zniszczy kosztowny dpf w pół roku.

    Jakoś jeszcze mi nigdy nie zniszczył w podobnych warunkach, nawet
    wypalania nie zauważam (w już drugim dieslu z dpf_.
    Znaczy zauważyłem raz, a konkretnie to żona, jak dymił przed samym
    garażem po jeździe....

  • 48. Data: 2019-01-26 21:02:36
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-26 o 14:11, J.F. pisze:

    > No to moj tez pali ~35 zl/100km, i ma 150KM, wiec 30 mnie nie
    > przekonasz.
    >
    > 20 to by bylo cos ...
    >
    > A po miescie ile ci pali ?
    >
    > J.

    z 35-40 w mieście
    tylko mój ma 2.5x te 150KM ;)
    Jakbym miał piździka 150KM to pewnie by wyszło z 25zł/100km co byłoby
    całkowitym bezsensem.
    Uprzedze stwierdzenie że wystarcza Ci w zupełności 150KM, super zgoda, a
    ja wolę mieć 400 i płacić mniej niż Ty :)
    Lewis

  • 49. Data: 2019-01-26 21:16:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-26 o 19:55, Cavallino pisze:

    > Ale miałeś kiedyś problem z jakimś dpf we współczesnym aucie, czy boisz
    > się tak z założenia?

    Nie miałem, bo nie było DPF w moim aucie. Był zupełnie zbędny EGR i już
    on robił problemy. Dało się zaślepić. DPF nie da się zaślepić, więc
    ciesze się że nie było. Była też dwu-masa ale auto zdążyło zmienić
    właściciela. W Benzynie nie ma więc zrobienie sprzęgła kilkukrotnie tańsze.
    Poczytałem ile rzeczy się sypie w nowoczesnych dieslach i mi starczy.
    To nie stare dobre TDI 90KM.

    --
    Irokez

  • 50. Data: 2019-01-26 23:37:24
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    1,5 l, 65 KM, DCI
    Piszemy o silnikach do samochodów czy do kosiarek?