    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Kilka uwag odnosnie iPhone 4
    Date: Sun, 12 Dec 2010 19:35:15 +0000

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 20:21:43 +0100, atm napisał(a):

    > Zdjasz sobie sprawe, ze ten przyklad przyprawilby Sfefana o skurczenie
    > sie golfa pod szyja?
    > Ten przyklad bylby bardziej adekwatny:

    dosyć skutecznie odchodzisz od problemu wyboru narzędzi przez
    profesjonalistę na podstawie koloru pudełka.

    > Dla mnie pudelko i plyta to tylko nastepny problem ze skladowaniem
    > zbednych rzeczy. Nadal uzytkownik Appla ma to u siebie (lacznie z
    > podatkiem na skarpetki dla Stefana) a jesli jednak bedzie chcial
    > zaoszczedzic to przeciez nie zostanie wypisany z iTunesa za zakup w
    > Amazon, prawda?

    ale wszystkie te rzeczy kosztuja - trzeba zakupić materiały, wyprodukować,
    składowac, dostarczyć, ubezpieczyć.
    Dlatego byłoby normalne, żeby sama treść pozbawiona tego całego balastu
    była o 50% tańsza a nie o 100% droższa. No ale jak wiadomo, Apple to nie
    jest normalna firma.

    > Dla Ciebie jest to kluczowa sprawa? Prosze bardzo. Inni wola jesc
    > truskawki na swoj wlasny sposob i Twoje preferencje moga budzic u nich
    > usmiech.

    Tak, wiem. Są nawet ludzie, którzy wybiorą iPhone, bo się nim wygodnie
    gwoździe wbija, albo nieźle się z niego ścieżkę koki wciąga. Wolno im.
    Ja jednak mam smartphone dla informacji którą zawiera. Im łatwiejszy dostęp
    do informacji, tym lepszy smartfon. Im głębiej ukryta, tym łatwiej coś
    przeoczyć - np. wazne przypomnienie w kalendarzu. (którą to nota bene
    funkcję iPhone ma wyjątkowo tandetną)

    > Pisalem, ze iTunes MA a Android Market z poziomu PC NIE MA - wszystko
    > sie zgadza.

    No i o czym to świadczy?

    > Nie sadzisz, ze troche zbyt skraje przyklady?

    Dlaczego? Świetnie obrazują, że większość ludzi wcale nie kieruje się
    rozsądkiem przy zakupach, co przy okazji świetnie wyjaśnia sukces iPhone

    > Rozumiem, ze zakup ktorejkolwiek innej platformy poza iOS i Blackberry
    > daje automatycznie umiejetnosci szefa dzialu IT?
    > Przeciez taki czowiek, ktory nie bedzie dobrze radzil sobie na iOS tym
    > bardziej polegnie w konfiguracji chocby WM.

    Żadne inne urzadzenia nie wmawiają ludziom, że są tak łatwe w obsłudze, że
    wreszcie zrobią rzeczy których nigdy nie mogli się nauczyć.
    Bardzo wielu użytkowników iPhone używa go jak najdurniejszego telefonu, bo
    z takich się przesiedli. 27% wszystkich iPhone nigdy nie pobrało ani jednej
    aplikacji z AppStore.
    Do tej pory osoby antytechniczne które musiały mieć dostęp do maila
    kupowały Blackberry. Teraz sporo z nich przesiadło się na iPhone, bo im
    wmówiono, że jest jeszcze łatwiejszy, piękniejszy itp... bzdura, nie jest
    łatwiejszy. Statystyczny użytkownik iPhone polegnie na konfiguracji poczty.
    To już nawet nowe nokie są lepsze pod tym względem - nie podoba mi się to
    rozwiązanie, ale to działa - w 90% przypadków potrzebujesz tylko swój adres
    e-mail i hasło, żeby skonfigurować pocztę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz