  • 21. Data: 2009-12-26 12:38:51
    Temat: Re: Kilka tysiecy zdjec
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > czesciej tzn jest latwiej uchwycic cos ciekawego.
    > 2200 zdjec z meczu oznacza jedno jedno ujecie srednio co ok 3 sek.
    > jesli kazdemu zdjeciu poswieci przy przegladaniu tylko 2 sek. oznacza
    > to ze potrzebuje ok 1,5 godz. na przejrzenie tego co zrobil.
    >
    > Nie sadze zeby redakcja dokonywala piewszej selekcji , to byloby zbyt
    > drogo dla redakcji - dokonuje jej fotograf prasowy na miejscu.
    >
    > to jest rosyjskie podejscie do zagadnienia - zalac masa , w
    > przeciwienstwie do padejscia amerykanskiego - jednym celnym strzalem
    > polozyc dziesieciu indian i bizona do tego..

    malo wiesz drogi XYZ...

    fotografów jest kilku, te 2200 zdjec to pewnie z 100 ujec po 20 kilka
    klatek, w biurze prasowym siedzi kilku fotoedytorów którzy na bierzaco
    dostaja karty od fotografów i z kamer automatycznych, wybieraja na bierzaco
    material. Generalnie szuka sie super ujec na pierwsza strone które mozna
    drogo SPRZEDAC, wiekszosc idzie na przemial.

  • 22. Data: 2009-12-26 12:40:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> hh4qtb$f0s$...@n...supermedia.pl

    > uda się coś wybrać. Już w czasach analogowych tak szaleli. Wyprawa w

    W tych czasach ja potrafiłem wystrzelać szpulkę (40 klatek -- filmy
    cięte z puszek) w ciągu kilkunastu sekund. :) Oczywiście sam to
    wywoływałem. :)

    BTW -- mam jeszcze masę szpulek/kaset a być może i jakąś puszkę...
    Kasety ładnie owinięte czarnym papierem i zapakowane w podwójne
    zgrzewane folie... Zawsze trzeba było mieć trochę ;) szpulek pod
    ręką na wszelki wypadek...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-12-26 12:45:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" hh505c$6fs$...@n...onet.pl

    > fotografów jest kilku, te 2200 zdjec to pewnie z 100 ujec po 20 kilka

    I seria trwa 20 kilka klatek w jakim aparacie? :)

    > klatek, w biurze prasowym siedzi kilku fotoedytorów którzy na bierzaco

    A tak bieRZAją boso czy w obÓwiu? :)

    > dostaja karty od fotografów i z kamer automatycznych, wybieraja na bierzaco

    BieRZają po bieRZni czy po czymś innym?...

    > material. Generalnie szuka sie super ujec na pierwsza strone które mozna drogo
    SPRZEDAC, wiekszosc idzie na przemial.

    A po co to mielić? :) To można kasować. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/....

    -- Co zrobisz, jeśli twoja dziewczyna zrobi ci coś złego?
    -- To zależy...
    -- Od czego? Od twego humoru?
    -- No... Jeśli na przykład zrobi mi złe zdjęcie,
    to pokażę jej, jak je skasować. :)

  • 24. Data: 2009-12-26 13:07:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 12:57:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    ><b...@n...pl> hh4o4n$dms$...@n...supermedia.pl
    >
    >Może warto instalować kamery na stadionach? :) Strzelałyby ogniem ciągłym... ;)
    >Co 10 czy co 100 metrów kamera... A później już tylko selekcja. ; )

    przeciez sa. kilka kamer, filmuja na biezaco, a potem caly mecz da sie
    skrocic do 60 ciekawych sekund :-)

    J.

  • 25. Data: 2009-12-26 13:36:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 6...@4...com

    > przeciez sa. kilka kamer, filmuja na biezaco, a potem caly mecz da sie
    > skrocic do 60 ciekawych sekund :-)

    No tak... Nawet bieżąco przekazują do TV...

    Po co więc ci fotografowie na stadionach? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2009-12-26 14:37:27
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > zważ jednak, że te serie sie robi z sensem a nie na oślep, widzisz akcję
    > wieć celujesz i strzelasz serią, 20 klatek 11kl/sek
    >
    > taki sysyem ma sens gdy potrzebujemy footgrafować szybkie zdarzenia
    > (sport wojna katastrofy)

    No jak śmiesz, jego wysokośc kotlet schabowy na weselu sz.p. X albo
    trafi do bramki konsumenta Y, albo nie trafi (zależy ile rozmiękczania
    było wcześniej). I albo będzie to przed haftem, albo po. To warte jest
    serii 20 klepnięć. Masz i sport, masz i katastrofę, jak masz więcej
    'szczęścia' i wojna też się trafi.

  • 27. Data: 2009-12-26 19:30:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kuba wrote:
    > I maja racje, mnie wystarczy fotograf i rejestr fotograficzny z
    > uroczystosci,
    > a przecietnemu posiadaczowi komputera tez. Zdjecia sobie wybierzemy i
    > obrobimy sami (napewno trafniej i lepiej);-)

    No wiesz - ujęcie które Tobie się podoba nie zawsze jest ujęciem, które
    spodoba się sfotografowanej osobie. Dlatego chętnych cenzorów nigdy nie ma
    mało ;)
    Zresztą wymierną pracę zawsze się zaniedbuje i bagatelizuje. Idziesz z
    znajomymi na plener i każdy zrobi sporo zdjęć, a każ im złożyć z tego
    galerię, chociaż wybrać ujęcia... nie ma nikogo.

    d. :)

  • 28. Data: 2009-12-26 19:32:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    basti78 wrote:
    > chciałeś napisać "normalne" ;))))

    A jak definiujesz "normalność"?

    > zgadzam się z założycielem wątku - to jest jakaś masakra

    Też się zgadzam - wolę kilka fajnych zdjęć, niż gigabajty śmieci, których
    nikt kiedykolwiek nie przeglądnie. Jak mi ktoś pokazuje zdjęcia i jest ich
    więcej niż 30 to mówię mu że dziękuję.

    Zapewne jaka cena, taka usługa.

    d.

  • 29. Data: 2009-12-27 14:26:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 14:36:50 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    >"J.F." 6...@4...com
    >
    >No tak... Nawet bieżąco przekazują do TV...
    >Po co więc ci fotografowie na stadionach? ;)

    Robia z innego ujecia, gazety za to placa, czytelnicy za to placa.

    Ale kiedys byc moze stadion zainstaluje pare lepszych kamer z
    automatem, i bedzie sprzedawal gazecie fotki taniej niz fotograf :-)

    J.

  • 30. Data: 2009-12-27 14:51:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-27 15:26:48 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale kiedys byc moze stadion zainstaluje pare lepszych kamer z
    > automatem, i bedzie sprzedawal gazecie fotki taniej niz fotograf :-)

    System rozpoznawania "główki", spojenia, okienka itp.
    :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam