    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Kilka pytan o Internet GSM
    Date: Sun, 21 Aug 2011 14:39:21 +0200

    W dniu 21.08.2011 10:33, Fantom pisze:
    > Witam
    > Mam aktualnie iPlusa, ale ze zasieg mam slaby, musze to jakos
    > rozbudowac. Na start mam zamiar kupic wiec modem z wejsciem na antene
    > zewnetrzna. Dzikei temu bede mogl wystawic antene na dachu - czyli
    > jakies 8 m wyzej niz mam obecnie w domu.
    > No i kilka pytanek mam :
    > 1) Jaka antene kierunkowa polecicie ? Zawsze lacze sie do tego samego
    > nadajnika jak widze, wiec chyba kierunkowa lepsza ?
    > 2) Na jaka czestotliwosc musi byc ta antena ?? Czy kolo tych 800-90 czy
    > kolo 1800-2100 ?
    nadawanie masz na innej częstotliwości odbiór na innej. NAwet każdy
    operator ma troszkę inne częstotliwości. umnie na orange 2.053GHz
    > 3) Jakbym kupil antenke rzedu 9dbi, i do tego dolozyl z 3 m dobrego
    > kabla, to zysk z antenki bedzie zerowy ?
    nie wiem czy dokładnie to policzyłeś, ale możesz mieć racje.
    ja ostatnio walczyłem z antenami. kupowanie jakiejkolwiek taniej mija
    sie z celem. Wszystkie informacje ze dookólna antena ma jakiś zysk, są
    sciemnianiem, bo ta w modemie też ma podobny zysk. tak wiec antenki za
    50zł - podaruj sobie. Jedyne co _być może_ Cię ratuje to antena
    kierunkowa i to wysoko kierunkowa. (taka typu yagi, a nie pręcik i
    puszka piwa)
    Na moim przykładzie: w pomieszczeniu - 18-25% sygnału G3 wiec skacze na
    g2i g3
    z dowolną z 4 anten które sprawdzałem 48%. Z czego najlepiej działa
    antena "double bi quad" wystrugana przez kolegę. Za to modem wystawiony
    na kiju 2m za okno - 48-51% Czy warto kupować antenę czy może dłuższy
    kabel USB? Są routery do których można wetknąć modem gsm-usb. Tak wiec
    router z modemem na komin, a do kompa wifi.

    ToMasz

    Topnetinfo - z forum "bez kabli" - twoim przyjacielem