  • Data: 2011-06-21 14:27:51
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek wrote:

    > Znak się nie różni niczym. I generalnie IMHO nie powinien być stawiany
    > przed skrzyżowaniami z wyspą centralna, które są zwykłymi
    > skrzyżowaniami. Potem właśnie prowadzi to do nieporozumień. Takie jak
    > "skoro na rondzie (i podajesz przykład "klasycznego ronda) można, to
    > czemu na tym skrzyżowaniu nie"? Otóż dlatego nie, bo mimo, że znak jest
    > ten sam, to oznakowanie poziome różni się zasadniczo.

    Nie ma w prawie "klasycznego ronda" jest po prostu rondo. Znak ronda określa że
    głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności nie można na rondzie
    skręcić w lewo -- sądy ewentualny znak F-10 interpretują jako znak wyznaczający
    pas jaki należy zająć aby obrać kierunek jazdy *po* *zjeździe* ze skrzyżowania o
    ruchu okrężnym (wynalazek wielkiego mistrza drogownictwa niejakiego Galasa
    popularnie zwany rondem Babka, a skutkiem wandalizmu nazewniczego uprawianego
    przez tych którzy rzeczonego Galasa na stanowisko wynieśli formalnie zwany
    Rondem Zgrupowania A.K. "Radosław", wymusił już na sądach zajęcie stanowiska).

    > Nie, nie, nie. Podałem przepis dotyczący skrzyżowania. Rondo jest
    > skrzyżowaniem i żaden przepis tutaj tego nie zmienia.

    Owszem zmienia. Zmienia dokładnie to do czego się przyczepiłeś -- że wolno
    skręcać tylko z lewego pasa. Otóż na rondzie wolno z każdego o ile znaki poziome
    tego wprost nie zabraniają (i to jest różnica którą wprowadza znak ronda). W DC
    jest więcej bezsensownie oznaczonych rond, szczytem jest Rondo Babka.

    > Na klasycznym
    > rondzie istotnie czasem jest inaczej, ale dlatego, że oznakowanie
    > poziome jest inne. Tu nie jest - na rondzie kontynuując jazdę wokół
    > wyspy nie zmieniasz pasa. Tu zmieniasz, a to, że ze środkowego zmieniasz
    > przez ciągłą jest dodatkową przesłanką, że niewolno.

    Bez problemu może zmienić przez przerywaną. To, że tu akurat zajechał kawałek na
    ciągłą nie ma specjalnego znaczenia dla ogólnej sytuacji.

    BTW. W tym akurat wypadku przez tym całym rondem jest sobie znak F-10 (z tego
    kierunku -- z przeciwnego, co zabawne, nie ma) i to oznakowanie faktycznie Yaris
    łamie. Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca do próby spowodowania
    kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    \SK