-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o6hlvi$f3c$1@news.mixmin.net>
<b...@g...com>
<e...@g...com>
<1y1x4igwsqobx.1ks1v5vb3zk01$.dlg@40tude.net>
<o6k5kv$v5h$2@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6l8kt$2q2$1@node2.news.atman.pl>
<fxj61xtsfli6$.6qvrgt2bglw3$.dlg@40tude.net>
<o6lbjo$5jh$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6ljej$di8$1@node2.news.atman.pl>
<12enf6zbsr0p0$.1fra3wlkhti35.dlg@40tude.net>
<o6nrg2$iso$1@node2.news.atman.pl>
<fq38nidlb563$.1rvu7t2af0stx.dlg@40tude.net>
<o6p6r0$r77$1@node2.news.atman.pl>
Date: Tue, 31 Jan 2017 08:14:39 +0100
Message-ID: <y82tgx7k1p2w.oh0fwfxv14p4$.dlg@40tude.net>
Lines: 98
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1485847062 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 89.77.179.152:4318
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598494
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
>>
>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
>>>> gwałtowne hamowanie.
>>>
>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
>>> wyraźnego powodu.
>>
>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
>> hamowania awaryjnego).
>>
>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
>> tylko nogę z gazu.
>
> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
> Jaja sobie robisz?
Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
a czasem reakcji.
Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.
Albo jeśli nie ma refleksu szachisty, a zareaguje po 1s, to wystarczy
właśnie zdjęcie nogi z gazu żeby uniknąć kolizji.
>> Ale jak 5s to dla Ciebie mniej niż czas reakcji,
>
> Mowa była o 2 s.
> A czas reakcji w mgle zapewne będzie dłuższy niż std.
Nie nie było nigdy mowy o 2s czasu reakcji. Była mowa o zmniejszeniu
prędkości ze 100 do 70 w czasie 2s.
>> I mówisz, że nie masz żadnego pomysłu w jaki sposób kierowca jadący przez
>> mgłę mógłby uniknąć kolizji jeśli w tej mgle stoją samochody? :)
>
> Mam.
> Może się pomodlić.
Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
najechać.
> Zwalniać oczywiście trzeba, choćby po to, żeby wykluczyć swoją winę.
> Ale nie tak drastycznie jak się tu proponuje - bo stwarza to ryzyko
> strzału w tył.
Jeśli masz czas reakcji dłuższy niż 5s to faktycznie powinno budzić trwogę
u tych z przodu.
> Tytle że zupełnie nie o to chodzi - ja się zastanawiam jak uniknąć
> udziału w karambolu W OGÓLE.
No i popełniasz przy tym błędy logiczno-matematyczne.
Bo to właśnie założenie jazdy z odstępem za poprzednikiem dłuższym niż czas
reakcji i prędkością niższą niż ta przy której droga hamowania przekracza
widoczność jako jedyne spełnia te założenia żeby nie uczestniczyć w
karambolu.
Jazda bliżej poprzednika, albo szybciej oznacza, że w sytuacji kiedy tam we
mgle coś stoi, to w coś uderzysz.
A jak już uderzysz jako pierwszy, to wtedy zatrzymasz sie w miejscu temu za
Tobą i tak zrobisz karambol.
> To zupełnie inny temat, niż farmazony o ostrym hamowaniu na widok każdej
> mgiełki.
No i tym się różnimy - ja zjawisko rozumiem i nie muszę ostro hamować.
Ty nie rozumiesz i widzisz albo modlitwę bo jedziesz zbyt szybko, albo
modlitwę bo hamujesz zbyt gwałtownie.
> Takie coś GENERUJE karambole, a nie im zapobiega.
Modlitwy zapobiegają? ;)
>> Im dalej patrzysz tym lepiej.
>> Patrzenie w tył poprzedzającego samochodu to dość powszechny błąd na
>> drodze.
>
> Pitolenie.
Aha :)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.17 08:54 p...@g...com
- 31.01.17 09:23 s...@g...com
- 31.01.17 09:26 s...@g...com
- 31.01.17 10:20 r...@k...pl
- 31.01.17 10:43 Stankot
- 31.01.17 12:16 p...@g...com
- 31.01.17 12:42 RoMan Mandziejewicz
- 31.01.17 13:04 s...@g...com
- 31.01.17 13:12 p...@g...com
- 31.01.17 13:18 J.F.
- 31.01.17 13:26 J.F.
- 31.01.17 13:47 p...@g...com
- 31.01.17 14:09 s...@g...com
- 31.01.17 16:55 J.F.
- 31.01.17 16:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=