  • 71. Data: 2010-03-31 09:00:16
    Temat: Re: [PRESS] Kierowca wlókł ofiarę pod tirem - matka nie żyje, córka w szpitalu
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hou25o$a19$1@inews.gazeta.pl...

    > Kierowanie nie polega na naciskaniu pedalow i kreceniu kolkiem, to
    > przede wszystkim umiejetnosc przewidywania co zrobia inni, trzeba
    > zakladac, ze inni postapia glupio. Inaczej mozna dostac 12 lat # i co
    > najgorze, do konca zycia miec safajdane sumienie.

    Najgorsze jest to, że tu przewazająca większość - to wie,
    a duża grupa wciela to w życie.
    Ogromna liczba kierowców (tu niebywających) chyba nie ma o tym pojęcia.

  • 72. Data: 2010-03-31 09:09:55
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    Jeżeli kierowca TIRa nie widział, co się dzieje na przejściu, to
    oznacza że albo omijał inny pojazd który zatrzymał się przed
    przejściem żeby przepuścić pieszych, albo wyprzedzał na przejściu albo
    jechał z zamkniętymi oczami. Każdy przypadek "trochę" obciążający.

    W notatce prasowej piszą , ze to było o 5 rano.
    Wtedy jest ciemno
    Zdrowi ludzie mają szansę widzieć , słyszeć TIRa
    Szofer ciemno ubranych spacerowiczow może nie widzieć
    Dąć się przejechać w nocy na pasach to wg mnie wina pieszych
    Nie poczuł, że wlecze coś pod autem? Niewielki przyrost masy, mozna nie
    zauważyć.
    Abstrahuje tu od pozostawienie przejechanej na szosie, bo to nie jest w
    porządku.

  • 73. Data: 2010-03-31 09:25:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    m wrote:

    > W notatce prasowej piszą , ze to było o 5 rano. Wtedy jest ciemno
    > Zdrowi ludzie mają szansę widzieć , słyszeć TIRa Szofer ciemno ubranych
    > spacerowiczow może nie widzieć

    Tira na pustej drodze po ciemku zobaczy nawet niemal ślepy... wystarczy
    żeby patrzył...

    --
    cokolwiek

  • 74. Data: 2010-03-31 09:29:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur\(m\) wrote:

    > Jak jeszcze pożyjesz trochę (a życzę Ci długiego życia), "przeżyjesz"
    > wiele chwil, gdy będziesz patrzył a nie będziesz widział. Zobaczysz, że
    > się zdziwisz.

    Jeśli zdarzają Ci się tego typu sytuacje to udaj się do okulisty (mówię
    poważnie), to mogą być początki jaskry objawiające się zawężeniem pola
    widzenia.

    --
    cokolwiek

  • 75. Data: 2010-03-31 09:44:38
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 31 marzec (środa), gdy o godzinie 2:39 *to* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Ale ja nie piszę o tym kierowcy. Interesuje mnie, jak dwie zdrowe kobiety
    > mogły tak po prostu wejść pod tira.

    Tego się już nie dowiesz. Za to może się dowiesz jak zdrowy,
    doświadczony kierowca Tir-a mógł w mieście na przejściu rozjechać dwie
    osoby.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-31 09:42:07

  • 76. Data: 2010-03-31 09:50:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 08:18:32 +0200, Cavallino wrote:
    >To nie jest pojmowanie, tylko inne prawo.

    Aby na pewno inne ?
    http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highw
    aycode/DG_070339

    Na oko takie samo jak nasze.

    Zniky zolte kule, pojawily sie "pelican crossing", ale tak wprost nie
    napisali ze trzeba przepuscic pieszego czekajacego na chodniku.

    J.

  • 77. Data: 2010-03-31 09:51:42
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 31 marzec (środa), gdy o godzinie 8:18 *Cavallino* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Większość i to bardzo zdecydowana.
    > Oczywiście gdy piesi mają pierwszeństwo.

    jasne, poza tym Tir-em z wątku.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-31 09:51:13

  • 78. Data: 2010-03-31 09:57:13
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Jeśli zdarzają Ci się tego typu sytuacje to udaj się do okulisty (mówię
    > poważnie), to mogą być początki jaskry objawiające się zawężeniem pola
    > widzenia.

    Zacytuje siebie "Zobaczysz, że się zdziwisz"
    Jeżeli tak naprawdę myślisz, to ŻYCIE Cię nauczy POKORY.

    Artur(m)

  • 79. Data: 2010-03-31 09:58:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Aby na pewno inne ?

    Na pewno.
    Były podawane cytaty z kodeksów hiszpanskiego i niemieckiego.
    Pieszy miał bezwzględne pierwszeństwo, nawet ten zbliżający się.
    Praktyka to potwierdza.

    > http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highw
    aycode/DG_070339

    Akurat byłem na wycieczce w Londynie dwa tygodnie temu.
    Nie stwierdziłem wielkich różnic w stosunku do Polski w traktowaniu
    pieszych.
    Jeśli już to in minus.
    To nie Niemcy.

  • 80. Data: 2010-03-31 10:59:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-31, Artur(m) <m...@i...pl> wrote:

    > Zacytuje siebie "Zobaczysz, że się zdziwisz"
    > Jeżeli tak naprawdę myślisz, to ŻYCIE Cię nauczy POKORY.

    Ale tym razem ma rację: to *MOŻE* być jeden z pierwszych symptomów
    jaskry. (A że zdrowy człowiek może nie zauważyć doskonale widocznego
    pojazdu to osobna kwestia - i tutaj Ty masz rację).

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski