  • 161. Data: 2002-05-09 14:42:40
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Wed, 8 May 2002 21:05:41 +0000 (UTC),
    Robert <r...@p...onet.pl> pisze:

    > Mnie wydaje się, że jednak jest usługą o charakterze publicznym (prawo
    > telekomunikacyjne ?).

    Tak. Możesz sobie postawić własne.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 162. Data: 2002-05-09 14:42:47
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Wed, 8 May 2002 16:59:54 +0000 (UTC),
    Aguirre <-...@t...pl> pisze:

    > Tego raczej bym się nie obawiał - IRCownicy to mięczaki.
    > Ich mięśnie są w zaniku a mózgi wypalone przez radiację terminali
    > - są mocni tylko w palcach ;-)

    Chcesz poznać osobę, która gdyby nie uciekła z lasu; to już by
    (prawdopodobnie) nie żyła?

    ps. Nie pij tyle, bo tracisz poczucie rzeczywistości ;)

  • 163. Data: 2002-05-09 14:44:51
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Robert Redziak <s...@s...plukwa.net> wrote:

    > ICKJ?!?! Gdyby nie władze różnych uczelni, prawdopodobnie
    > miałbyś dziś w Internecie głównie strony o zarabianiu kasy,
    [----]
    A i to nie na pewno. Wprawdzie Unix powstał w laboratoriach komercyjnej firmy,
    a protokół TCP/IP opracowano na zlecenie Departamentu Obrony, ale gdyby władze
    pewnej uczelni (University of California, Berkeley) zablokowały rozwój BSD
    Uniksa - pierwszej wersji Uniksa, która zawierała zintegrowane TCP/IP - rozwój
    Internetu mógłby potoczyć się zupełnie inaczej. WWW wymyślono może niezupełnie
    na uczelniach, ale w ośrodkach naukowych (CERN, NCSA). Przypominam też, że
    jeszcze nie tak dawno backbone w USA był utrzymywany przez National Science
    Foundation, komercjalizacja nastąpiła zaledwie ok. 10 lat temu, po ponad 20
    latach działania Internetu. W Polsce w dalszym ciągu jedna z trzech głównych
    sieci - POL34 - to sieć ośrodków akademickich, a druga - NASK - ma akademickie
    korzenie. Gdyby nie środowisko akademickie, to być może dzisiejszy szary
    użytkownik o Internecie by tam coś gdzieś słyszał, że Amerykanie używają do
    celów wojskowych (jeśli nie zostałoby to utajnione) - a korzystałby z FIDO i
    ewentualnie AOL/Prodigy/inne takie.

    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 164. Data: 2002-05-09 14:45:04
    Od: Kamil Andrusz <w...@m...net>

    n...@h...pl (Nina Liedtke) napisal(a):

    > On Tue, 7 May 2002 15:14:32 +0000 (UTC), "Aguirre" <-...@t...pl> wrote
    > in article <ab8m07$rvd$1@news.tpi.pl>:

    [mniam]

    > Hmm, a mnie się wydawało, że studenci płacą uczelniom jakieś
    > pieniądze za różne takie... egzaminy, na przykład. Studia zaoczne.
    Ja poproszę w takim razie uprawnienia ircopa na
    poznan.irc.pl. Studiuję zaocznie na UAM. Płacę podatki. Wychodzi więc
    na to, że te uprawnienia należą mi się podwójnie!

    A tak zupełnie poważnie, to chciałbym ślicznie poprosić moderatora o
    zakończenie tego bezsensownego wątka.

    Pozdrawiam,
    Kamil Andrusz
    --
    It's just a matter of opinion.

  • 165. Data: 2002-05-09 14:45:22
    Od: Marcin Jurczuk <s...@t...pl>

    In article <s...@t...org.pl>, Maciej Anczura wrote:

    > Ale czy ktoś Ci tego broni? Załóż sobie własną sieć i ustal zasady;
    > dokładnie tak powstał IRCNet.

    Mnie z drugiej strony zastanawia niechęć IRCOPÓw do przyłączania kilku
    nowych serwerów IRCNET'owych..
    Wszystkie aktualne stoją w sieciach akademickich a przydałby się jeden czy
    dwa w sieci np TPNET.
    Są miejsca gdzie ludzie mają wpięcia do TPSA'y i po kilka ładnych MBps...

    Pozdrawiam..

    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 166. Data: 2002-05-09 14:46:44
    Temat: Re: Kiedy ktos zrobi porzadek z IRCnetem?
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Wed, 8 May 2002 21:05:16 +0000 (UTC), "Aguirre" <-...@t...pl>
    wrote:

    >Powodem nie była bynajmniej zawartość tego serwisu lecz
    >(cytuję z pamięci) : "wykorzystywanie infrastruktury w sposób
    >niezgodny z celem i przeznaczeniem".
    >Oznacza to, że udostępnianie IRC (nawet bezpłatne)
    >jest dokładnie takim samym nadużyciem.

    a masz gdzies napisane, ze biedne wladze uczelni NIE WIEDZA o demonach
    irc odpalonych na ich serwerach?

    masz gdzies napisane, ze infrastruktura uczelniana nie moze byc
    wykorzystywana na potrzeby IRCa - tzn. ze istnieje zakaz wladz
    uczelnianych?

    masz gdzies napisane, ze IRC nie moze w zaden sposob sluzyc uczelni,
    czy wiedzy jej studentów?

    masz gdzies napisane, ze serwery IRCa pozeraja znaczace zasoby
    sprzetowe uczelni?
    (proponuje komende top na jakims serwerku na ktorym odpalony jest
    serwer ircnetu - pamietam, ze na hoth.amu.edu.pl czyli poznan.irc.pl
    ircd zajmowal marne kilka procent zasobów systemu i czestokroc wieksze
    zasoby zajmowali zwykli studenci, ktorzy odpalali jakies boty, czy np.
    programy typu setiathome)

    >Jeśli uczelnia oficjalnie przeznaczyłaby sprzęt do publicznego
    >IRCa byłaby to rażąca niegospodarnść - równie dobrze mogłaby

    podazajac tym tokiem, mozna by miec pretensje na to, ze na
    uczelnianych serwerach mlodzi ludzie maja konta e-mail (czesto i
    shellowe!), czy strony WWW, no i o zgrozo uczelnie maja serwery news,
    czy ftpy z oprogramowaniem nie pokrywajacym sie z profilem uczelni...
    a wogóle to po co te serwery, czyz nie? przeciez studenci maja pilnie
    wkuwac, a nie bawic sie internetem.... a wszystkie komputery maja byc
    dedykowane dla docenta renderujacego modele czasteczki DNA itp...

    znasz pojecie spolecznosci?
    uczelnie jak moga, ksztaltuja pozytywny klimat wokól siebie... otwarte
    drzwi, stypendia, patronaty, sponsorowanie imprez kulturalnych, jesli
    chodzi o internet - mirrory, duze serwisy (sunsite, tucows), newsy,
    irc.... maja do tego prawo...

    ... a moze zaprzeczysz????

    :)

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 167. Data: 2002-05-09 14:46:53
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Wed, 8 May 2002 21:06:56 +0000 (UTC), "Aguirre" <-...@t...pl>
    wrote:

    >własnością administratorów lecz uczelni. Władze uczelni z reguły
    >nie mają pojęcia, że ich infrastruktura jest wykorzystywana

    a skad ten pomysl, ze nie maja?

    >do celów niezgodnych ze statutem a administratorzy zamiast pracą
    >na rzecz swego pracodawcy zajmują się pierdołami.

    tak apropos, to widzialem na jednej uczelni na drzwiach jednej z
    serwerowni m.in. tabliczke z napisem "serwer IRC" :)))

    >A jeśli osobom zarządzającym uczelniami coś zaświta,
    >to zazwyczaj formalnie zakazują tego rodzaju dzialności.

    a gdzie tak jest? w Chinach?
    znasz jakies polskie precedensy? bo jakos wszystkim swita i nikt nie
    zakazuje... a przynajmniej nie w przypadku tych kilku serwerów na
    których opiera sie polski ircnet...

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________

  • 168. Data: 2002-05-09 16:32:10
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marcin Jurczuk <s...@t...pl> wrote:
    > Wszystkie aktualne stoją w sieciach akademickich a przydałby się jeden czy
    > dwa w sieci np TPNET.

    Warszawa i Lublin mają swoje łącza do TPSA, Wrocław lokalnego krosa
    z TPSA. Nie widzę potrzeby.

    > Są miejsca gdzie ludzie mają wpięcia do TPSA'y i po kilka ładnych MBps...

    I? :)

    p.

  • 169. Data: 2002-05-09 16:32:54
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Marcin Jurczuk <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    >dwa w sieci np TPNET.
    >Są miejsca gdzie ludzie mają wpięcia do TPSA'y i po kilka ładnych MBps...

    I zbywającą maszynkę z 0.5GB RAM? Jak ktoś taki się zgłosi, to może go i
    podepną...

  • 170. Data: 2002-05-09 16:34:22
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Marcin Jurczuk wrote:

    > Mnie z drugiej strony zastanawia niechęć IRCOPÓw do przyłączania kilku
    > nowych serwerów IRCNET'owych..

    Kazdy nowy serwer to kilkadziesiat tysiecy nowych uzytkownikow.
    Zdajesz sobie sprawe, ze zasoby sa ograniczone?

    --
    HIGH COUNCIL: the Landsraad inner circle empowered to act as supreme
    tribunal in House to House disputes.