  • 101. Data: 2002-05-06 02:25:58
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Piotr KUCHARSKI, napisał(a):

    > Zapytajcie np. Astercity, jak im się to udało.

    Taka mala uwaga - to byl dostep wdzwaniany wiec zapewne dynamiczne IP
    (ale z tym tez mozna sobie poradzic)

    > O, nie. Najpierw ircop dostaje list od niejakiego dyrektora Krakowiaka,
    > który go straszy sądem, a potem niejaki Wabia na www.now-acc.pl zachęca
    > swoich użytkowników do wysyłania listów do ircopa, jako sprawcy K:line.
    > Potem dopiero oszołomy przysyłają listy.
    >
    > To, co mi się udało znaleźć, umieściłem na
    > http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/fiber.net/

    To faktycznie zmienia postac rzeczy. Dziekuje za spokojne przedstawinie
    sprawy "z drugiej strony"

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Smoking is a leading cause of statistics.

  • 102. Data: 2002-05-06 02:26:01
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Potem dopiero oszołomy przysyłają listy.
    >
    > To, co mi się udało znaleźć, umieściłem na

    Hmm, jakoś w pierwszym mailu nie zauważyłem nic o sądzie. Była to tylko
    grzeczna prośba o wyjaśnienie sytuacji. Odpowiedź już taka grzeczna nie
    była.

    Poza tym, tak sobie czytam ten wątek i dochodzę powoli do jednego wniosku,
    że rzeczywiście ktoś w końcu powinien zrobić porządek z tym IRCnetem !
    Może w końcu jakaś firma naprawdę zdecyduje się pozwać do sądu jakiegoś opa
    czy też uczelnię na której stoi serwer. Bardzo byłbym ciekaw wyniku takiej
    sprawy - choć wydaje mi się, że ten może być tylko jeden.

    Panowie administratorzy nie dość, że zachowują się niegrzecznie (ww.
    korespondencja jest tego dobitnym przykładem) to w dodatku nie wiedzą nawet
    tego, że w Polsce nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa. Nie
    wiedzą pewnie i tego, że jeśli już czymś administrują to nie mogą odkładać w
    nieskończoność swojej decyzji dlatego tylko, że obrazili się na jakiegoś
    usera. Nie wiedzą też tego, że świadczą usługę o charakterze publicznym i
    nie mogą ograniczać dostępu do niej wg. własnego widzimisię. Nie wiedzą też
    pewnie paru innych rzeczy, ale to zapewne chętnie wyjaśniłby im jakiś
    prawnik ...

    Tylko kto się za to weźmie ?
    Może jakaś firma, która potrafi udowodnić, że poniosła straty (ew. utraciła
    zyski) z tego powodu, że jej sieć została odcięta od IRC'a.

    Założę się, że po pierwszej sprawie skończyłyby się teksty typu: "Chyba Ci
    się co? pomyliło. My nie musimy się z wami w żadnej sprawie porozumiewać.
    Nie jeste?my z wami zwi?zani żadnym układem."
    Nowy tekst miałby mniej więcej takie brzmienie: "Szanowny Panie. Uprzejmie
    informuję, że jeden z użytkowników Państwa sieci naruszył zasady ... i w
    związku z powyższym bardzo proszę o ..."

    Ciekawe kto będzie pierwszy ... ?

    pozdr.

  • 103. Data: 2002-05-06 02:26:08
    Od: f...@W...irc.pl (futszaK)

    On Wed, 24 Apr 2002 01:46:47 +0000 (UTC), RusH
    <r...@k...pulse.pdi.net.SPAM> wrote:

    >a probowales kanalik warszawski ? dostalem bana za nicka , bo sie
    >adminowi nie podobal :\

    wyjasnij mi jedno:

    Czmeu ja jakos nigdy nie dostalem bana ani na nick-a, ani na domenke,
    ani na nic innego

    uzywam irc-a do pogadania a nie do wojen i jeszcze mnie zadne
    nieprzyjemnosci nie spotkaly...

    futszaK - www.telefonia.skonet.pl/

  • 104. Data: 2002-05-06 17:23:19
    Od: Marcin Głowacki <m...@b...org.pl>

    In article <3...@f...net.pl>, Marcin Krakowiak wrote:

    > widzisz w tym problem, ze nawet nie zadales sobie trudu, zeby dowiedziec sie jak to
    dzialalo
    > FYI: klient kupowal w sklepie (calkowicie anonimowo) karte pre-paid z zdrapka potem
    biegl do komputera i
    > dzwonil, z callbackiem lub bez, niestey TPSA nie zawsze przekazywala nam numer
    osoby dzwoniacej, przy zakupie
    > nastepnej karty ident wygladalby inaczej... oczywiscie dalo sie to zrobic ale to
    jakby Cie nie interesowalo...
    > latwiej bylo przesunac rozmowe o rok

    Człowieku, zrozum wreszcie jedną rzecz.
    Nieistotne kto jakie zdrapki kupował, gdzie biegał i jak się wdzwaniał
    ani jakby wygądał 'ident' gdyby kupił następną kartę.
    Istotne jest to, że Twoja sieć jest skonfigurowana _nieprawidłowo_ i jak to
    już zostało powiedziane, nie umożliwia na jednoznaczne zidentyfikowanie Twoich
    użytkowników. I to jest *fakt* _który_ Ciebie dyskwalifikuje.
    Ja na Twoim miejscu zamiast wypłakiwać się na forum listy generując
    niepotrzebny ruch w sieci zastanowiłbym się _jak_ rozwiązać ten problem
    (technicznie oczywiście). Ale Ty zapewne tego nie zrobiłeś, bo przecież
    łatwiej naskarżyć na IRCopa na forum listy nie ?
    Nie *ludzie* wiedzą, jacy *oni* są źli!

    Długo powstrzymywałem się od tego, by wtrącić swoje trzy grosze do tegoż
    tematu. Ale jak to czytam to się po prostu we mnie gotuje ....
    Jedna wielka dziecinada ...

    > ja bym to nazwal informowaniem... chyba ze jest sie osoba strachliwa

    Ciekawy sposób informowania preferujecie ...
    Swego czasy mnie i mojego kolegę jeden ze spamerów też straszył sądem ...
    A to wszystko dlatego, że nie potrafił zrozumieć kilku elementarnych, ale
    *bardzo ważnych* zasad, które panują w sieci.

    Przyłączam się do prośby Piotra.

    --
    Marcin Glowacki, sys-adm, MG4854-RIPE

  • 105. Data: 2002-05-06 17:25:02
    Od: Kaktus <k...@f...net.pulawy.pl>

    W artykule <aaj6rl$541$1@news.tpi.pl> Aguirre napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dlaczego IRCopowie odpalili procesy ircd ?
    > Na czyje polecenie ? Czy władze uczelni,
    [ciach]

    > Aguirre

    czy bardzo cie boli to ze placisz podatki na edukacje?
    a udowodnij ze to z twoich pieniedzy kupiono serwer na ktorym dziala ircd.
    nie sadze aby za pieniadze podatnikow byly finansowane takie sprzety.

    --
    pozdr.
    K.

  • 106. Data: 2002-05-06 17:25:46
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 6 May 2002 02:26:01 +0000 (UTC), Robert
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Może w końcu jakaś firma naprawdę zdecyduje się pozwać do sądu jakiegoś opa
    > czy też uczelnię na której stoi serwer. Bardzo byłbym ciekaw wyniku takiej
    > sprawy - choć wydaje mi się, że ten może być tylko jeden.

    Tak, jeden.

    > Nowy tekst miałby mniej więcej takie brzmienie: "Szanowny Panie. Uprzejmie
    > informuję, że jeden z użytkowników Państwa sieci naruszył zasady ... i w
    > związku z powyższym bardzo proszę o ..."

    Mylisz się. Chciałeś powiedzieć ,,Szanowni Państwo. Ponieważ
    ostatnio nasilają się przypadki nadużywania przywileju jakim
    jest dostęp do IRCNetu postanowiliśmy zaprzestać dalszego
    udostępniania tej usługi...''

    > Ciekawe kto będzie pierwszy ... ?

    Napieraj. Ale najpierw uświadom sobie, że dostęp do IRCNetu jest
    dla Ciebie przywilejem, nie prawem.

    r.
    ________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    p l u k w a z o n e s u p p o r t t e a m

  • 107. Data: 2002-05-06 17:26:20
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl>

    On Mon, 6 May 2002 02:26:01 +0000 (UTC), Robert wrote:

> [...]
    > nie mogą ograniczać dostępu do niej wg. własnego widzimisię. Nie wiedzą też
    > pewnie paru innych rzeczy, ale to zapewne chętnie wyjaśniłby im jakiś

    Czy sugerujesz, że jeżeli prowadzę stronę o hodowli psztymucli i nie jest
    ona dostępna dla ludzi wchodzących z nieparzystych IP (bo takie mam hopla
    artystyczne, nieparzyste IP źle wyglądają w statystykach), to ktoś może mnie
    za to pozwać? Jeżeli nie, wytłumacz dlaczego ircnet ma być inaczej
    traktowany.

    Tarhimdugurth
    --
    ----[Krzysztof Ziętara]-----------------------------[DBDG]---------
    ------

  • 108. Data: 2002-05-06 17:26:35
    Temat: Re: Kiedy kto zrobi porzšdek IRCnetem ?
    Od: "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisał(a):

> [...]
    Bo

    > Jezeli tak liczysz to odlicz wydatki jakie uczelnia poniosla by na
    > admina tego serwera lub straty jakie by poniosla gdyby oszczedzala na
    > adminie... :P

    Panie kolego, spróbuj coś takiego postawić w jakiejkolwiek firmie. Wylecisz
    na zbity pysk, nie dlatego, że robisz coś bez pozwolenia/wiedzy szefa.
    Dlatego, że rządzisz się czymś, co nie jest Twoje. Dziwnie socjalistyczne
    obyczaje panują na uczelniach.

    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 109. Data: 2002-05-06 17:26:43
    Temat: Re: Wlasnosc procesow [Bylo: Kiedy ktoś zrobi
    Od: "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Yoss <b...@m...com.pl> napisał(a):

    > Na szczescie ani jedno, ani drugie. Ale wiem, ze takie sytuacje nie sa
    > niestety zadkoscia.

    Nie "niestety" - w firmach finansowych to normalna praktyka. Podobnie jak
    filtrowanie poczty wychodzącej pod kątem używania słów wulgarnych lub
    doklejanie sygnatur do listów. Firma użycza pracownikowi konta, ale mu go nie
    daje. Cała poczta na firmowym serwerze należy do firmy.

    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 110. Data: 2002-05-06 17:27:32
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > - ISP pokazał jakich ma użytkowników.

    nie obraz sie ale masz problemy z dobieraniem argumentow.
    czy wedlug Ciebie hipotetyczny fakt posiadania przez Osame bin Ladena konta w
    Citibanku swiadczylby zle o
    banku, albo o zlym wyborze tego banku przez innych klientow?

    > - ISP namawiał do spamowania/mailbombingu.

    kogo, gdzie i jak namawial ?

    > - EOT z mojej strony

    trzymam za slowo

    MK, http://www.max.pl