eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingKiedy będzie milion rdzeni?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2019-09-22 12:11:04
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2019 21:12:40 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > W dniu środa, 18 września 2019 15:46:02 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > > W dniu środa, 18 września 2019 15:29:03 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > > > zalezy co rozumiec za rdzen/sprzetowy watek
    > > >
    > > > w swiecie gpu mowia o ile wiem o tzw kanalach, jeden kanal przypada na jednego
    floata (przypadajacego niezaleznie do obrobki)
    > > >
    > > > o tyle powstaje koncepcja zbudowania czegios w rodzaju komputacyjnej macierzy
    > > > (powiedzmy 1024x1024 floato) zdolnej np do zaladowania megabajta floatow w
    jednym cyklu dodania do niej drugiego miliona floatow w drugim cyklu i zapisania tego
    spowrotem w trzecim czy piatym
    > > >
    > > > taka komputacyjna macierz wydaje mi sie dobrym pomyslem, pisalem juz o tym choc
    nie jestem epwien czy na tej grupie.. (np o tym jak to zintegrowac z c)
    > > >
    > > > sporo czesc kodow np rysowanie zbioru mandelbrota (ale i zapewne wiele innych )
    daloby sie puscic na tej tablicy prawie bez zmian z milionowym przyspieszeniem (o ile
    sprzet mialby milion kanalow)
    > > >
    > > > jakies inne przykladowe kody typu jakis kontrast czy usrednienie pikseli itd
    (mam na mysli takie kody w ktorych kanal "czyta" wartisci np z 8-miu przylagajacych
    kanalow) tez chyab dobrze by szly bo jako ze wszystko jesli liczone w jednym
    kroku/cyklu to nei trzeba sie chyba martwic konfliktami w dostepach do pamieci, nie
    trzeba nic synchronizowac (choc moze to zalezy od przypadku trzebby przesledzic jakie
    algorytmy/kody dobrze wykonuja sie na takiej solidnej tablicy
    > > >
    > > > (solina nazywam ja bo kazdy taki kanal nie ma niezlaleznego instruction
    pointer...alternatywna bylaby jakas inna tablica gdzie kazdy z milionow kanalow
    mialby swoje ip, ale bylby to jakis inny rodzaj tablicy)
    > > >
    > > > gdyby mi sie chcialo to bym sie pozastanawial jak rozne algorytmy wpisuja sie
    ten schemat, ale ostatnio cos slabo z motywacja - nad pewnymi drobnymi rzeczami mozna
    sie jednak zastanowic
    > > >
    > > > np smieszne wydalo mi sie zastanowienie jak dzialalby na tym jakis
    raytracer/kod z duzymi ifami, bo byloby to wyglada smieszne:
    > > >
    > > > zalozmy ze taki kod mialby postac w stylu
    > > >
    > > > if(a)
    > > > {
    > > > if(b)
    > > > {
    > > >
    > > > }
    > > > }
    > > >
    > > > if(c)
    > > > {
    > > >
    > > > }
    > > >
    > > > gdzie te ify sa 'duze'
    > > >
    > > > wyglada na to ze taka macierz komputacyjna musialaby wchodzic w kazdy (scislej
    prwie kazdy) if poniewaz jakas czesc watkow mialaby byc dla nich liczona, resztka
    kanalow by w tym czasie sobie robila nic, alebo nic uzytecznego
    > > > po wyjsciu z ifa inne watki by wchodzily w inny if a inne by lezaly odlogiem -
    > > > slowem taki kod zawsze by wlazl w prawie wszystkie ify i tak by wygladal
    pojedynczy przebieg (akurat w przypadku raytracerow gdy odbicia promieni sie liczy do
    kilku odbic w glab itd to by moglo nieco zwolnic ale i tak bylby spory zysk na
    prostocie)
    > > > *(choc w tych niektorych raytracerach nie tylko liczy sie zalamane odbicia ale
    jeszcze np przy odbiciu wprowadza sie cala nowa petle by zeskanowac swiatlo z
    otoczenia dla roznych katow, wtedy jeden taki kanal by byl zatrudniony dla liczenia
    calej petli i mamy klasyczne zmulando, wiec moze w tym wypadku dynamiczna tablica
    kanalow z osobnymi ip sprawdzalaby sie lepiej, ale ja i tak pozostaje chyab pewnym
    fanem tej solidnej prostej tablicy 'wykonawczej' (choc tej drugiej pewnie tez)
    > > >
    > > > nie wiem jednak czy chce mi sie to rozwazac bo jest to dla nie troche malo
    praktyczne (bardziej praktyczne to mogloby byc dla intela/amd/nvidia ;c)
    > >
    > > skladnie w c w ekstremalnym uproszczeniu
    > > w jaki mozna by to wyrazic to cos w stylu
    > >
    > > for(1000) {}
    > >
    > > for(1000,1000) {}
    > >
    > > gdzie zamiast for moze byc tez jakies inne slowo np moze 'map' o ile tu pasuje
    > > (ciezko mi ocenic czy apsuje) lub jakies inne, podaje for dla uproszczenia
    > >
    > > liczba w for podaje ile watkow ma to liczyc, a numer watku jest domyslnie
    zapodany w i, jesli podac dwie liczby to i,j a jesli 3 to i,j,k
    > >
    > >
    > > for(1024,1024)
    > > {
    > > tab[i+j*1024] = tab[(i+1)+j*1024];
    > > }
    > >
    > > //przesuwa tablice 1 MB pixeli w lewo na milionie kanalow na raz
    >
    >
    > mozna by sie zastanowic jak rozne algorytmy/kody by sie zachowywaly/jak by sie je
    pisalo w takim ujeciu na owa tablice komputacyjna/macierz obliczeniowa, ale nie wiem
    czy mi sie chce
    >
    > na przyklad kod rasteryzera (czyli wazna rzecz): w pierwszej fazie po prostu
    bierzesz trojkaty z tablicy trojkatow i mnozysz przez maciez modelu i macierz kamery,
    wyrzucasz te ktore sa poza polem widzenia - w wyniku dostajesz np tablice trojkatow
    2d+depth, to sie paralelizuje chyba idealnie
    >
    > dalszy proces jednak juz jest gorszy bo trzeba wypelniac framebufor i tu juz tak
    prosto nie jest, chopc ew mozna by nad tym sie zastanowic

    z poczatku mysllem ze na takiej matrycy mozna by puszczac kody ktore by robily to
    samo defakto ten sam zsynchronizowany kod w asmie z tym ze ew niektore by wylaczaly
    sie czasowo na niektroych branczach

    ale jak sie zastanowic to np kod rasteryzacji na ekranie (trojkatow '2d+depth' z
    tablicy) raczej by tak nie poszedl bo trojkaty maja rozne rozmiary wiec ich wenetrzne
    peteli krecilyby sie inaczej,
    wyglada na to wiec ze trzbaby to odzielnie przmyslec

    co prawda jest opcja puscic to inaczej np rasteryzacje takich trojkatow puscic tak
    ze kazdy kanal renderuje jeden piksel na
    ekranie i kazdy po prostu leci po tablicy trojkatow i zmienia kolor na ten ktory
    napotkal jest najblizej (takie cos by szlo chyba rowno)

    troche cizeko powiedziac jkby to bylo bo chyab jest to troche nowatorska a
    przynajmniej szeroko chyba niezbyt popularna koncepcja


  • 12. Data: 2019-09-22 12:33:22
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 15:00:16 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > On Thursday, September 19, 2019 at 4:55:42 AM UTC+2, k...@g...com wrote:
    > > W dniu wtorek, 17 września 2019 21:15:49 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > > > Ciekawe jak w praktyce wygląda przyspieszenie obliczeń na Tesli
    > > > względem Xenon Phi. I ciekawe czy w ogole warto inwestować w te drogie
    > > > rozwiązania, jak za 150usd można kupić: GeForce GTX 1650 - tania,
    > > > wydajna, a 10 takich kart z lekkim underclockingiem na niektórych
    > > > obliczeniach pobiera tylko 500 wat mocy. No ale na GPU trzeba się
    > > > nauczyć jakiegoś OpenCL albo CUDA.
    > > Jak ktoś umie napisać sensownie równoległy kod to OpenCL/CUDA nie są
    > > żadnym problemem. Owszem, to nie są jakieś przepiękne API, ale
    > > praktycznie każdy ostro sprzętowy kod w C wygląda równie źle;)
    > > Do tego można się tego uczyć bezproblemowo na dowolnym komputerze
    > > z jakąś sensowną kartą graficzną, odpalenie Hello World na CUDA
    > > (domyślny program to bodajże jakieś równoległe dodawanie wektorów
    > > czy tam sortowanie) zajmuje jakieś 15 minut, z czego 10 to rejestracja
    > > na stronie nvidii żeby ściągnać toolchain. To jest wręcz przerażająco
    > > łatwe w porównaniu do dawnego oprogramowywania "grubych" platform
    > > obliczeniowych gdzie potrzeba było komercyjnego kompilatora za grubą
    > > kasę na uczelnianym klastrze i wczytywania się w dokumentację żeby
    > > coś się w ogóle uruchomiło.
    > >
    > > Pozdrawiam,
    > > --
    > > Karol Piotrowski
    >
    > Możesz polecić jakiś praktyczny tutorial od podstaw OpenCLa dla kogoś, kto wie
    > co to C++ i programowanie rownoległe na CPU, ale z GPU nie miał nigdy
    > do czynienia?
    >
    > Pozdrawiam

    moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam czy to
    ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania madelbrota
    byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w 2015)


    ale szczerze mowiac nie wiem czy polecalbym sie tym zajmowac, jesli ktos chce zbierac
    odznaki programistycznego skauta i wpisac opencl do cv to na pewno
    - w innym wypadku chyba nie


    #include "fist.h"
    ////////////////////////////////////////////////////
    ////////////////////////////

    //#include <fcntl.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    //#include <string.h>
    #include <math.h>
    //#include <unistd.h>
    //#include <sys/types.h>
    //#include <sys/stat.h>
    //#include <OpenCL/opencl.h>
    //#include "clew.c"
    #include "clew.h"
    int clewInit(const char* path);

    ////////////////////////////////////////////////////
    ////////////////////////////

    // Use a static data size for simplicity
    //
    //const int DATA_SIZE = 130*1024;

    const int OCL_INPUT_DATA_SIZE = 1*1024;
    const int OCL_OUTPUT_DATA_SIZE = 256*256;
    const int OCL_PROCESSING_RANGE = 256*256;

    //int DATA_SIZE = DATA_SIZE_MAX/10;

    ////////////////////////////////////////////////////
    ////////////////////////////

    // Simple compute kernel which computes the square of an input array
    //
    // const char *KernelSource = "\n" \
    // "__kernel void square( \n" \
    // " __global float* input, \n" \
    // " __global float* output, \n" \
    // " const unsigned int count) \n" \
    // "{ \n" \
    // " int i = get_global_id(0); \n" \
    // " if(i < count) \n" \
    // " output[i] = input[i] * input[i]; \n" \
    // "} \n" \
    // "\n";

    // const char *KernelSource = "\n" \
    // "__kernel void square( \n" \
    // " __global int* input, \n" \
    // " __global int* output, \n" \
    // " const unsigned int count) \n" \
    // "{ \n" \
    // " int i = get_global_id(0); \n" \
    // " if(i < count) \n" \
    // " output[i] = i+input[i] *2 ; \n" \
    // "} \n" \
    // "\n";


    const char *KernelSource = "\n" \
    // "__kernel void square( \n" \
    // " __global int* input, \n" \
    // " __global int* output, \n" \
    // " const unsigned int count) \n" \
    // "{ \n" \
    // " int i = get_global_id(0); \n" \
    // " if(i < count) \n" \
    // " { int x = i%550; int y=i/550;
    \n" \
    // " output[i] = x+input[i] +y ; \n" \
    // " } \n" \
    // "} \n" \
    // "\n";
    "__kernel void square( \n" \
    " __global int* input, \n" \
    " __global int* output, \n" \
    " const unsigned int count) \n" \
    "{ \n" \
    " int i = get_global_id(0); \n" \
    " if(i < count) \n" \
    " { \n" \
    " int x = i%256; \n" \
    " // if(x>=256) return; \n" \
    " int y = i/256; \n" \
    " // if(y>=256) return; \n" \
    " float cRe = -0.5 + -1.5 + x/256.*3.; \n" \
    " float cIm = 0.0 + -1.5 + y/256.*3.; \n" \
    " float re = 0; \n" \
    " float im = 0; \n" \
    " int n = 0; \n" \
    " for( n=0; n<=1000; n++) { \n" \
    " if( re * re + im * im > 4.0 ) { output[256*y+x] = n + 256*n + 256*256*n;
    return;} \n" \
    " float re_n = re * re - im * im + cRe; \n" \
    " float im_n = 2 * re * im + cIm; \n" \
    " re = re_n; \n" \
    " im = im_n; \n" \
    " } \n" \
    " output[256*y+x] = 250<<8; \n" \
    " } \n" \
    "} \n" \
    "\n";

    int data[OCL_INPUT_DATA_SIZE]; // original data set given to device
    int results[OCL_OUTPUT_DATA_SIZE]; // results returned from device

    // void SetupInputData()
    // {
    // // Fill our data set with random float values
    // //
    // int i = 0;
    // unsigned int count = DATA_SIZE;
    // for(i = 0; i < count; i++)
    // data[i] = rand() / (float)RAND_MAX;
    // }
    ////////////////////////////////////////////////////
    ////////////////////////////
    int err; // error code returned from api calls
    unsigned int correct; // number of correct results returned

    size_t global; // global domain size for our calculation
    size_t local; // local domain size for our calculation

    cl_device_id device_id; // compute device id
    cl_context context; // compute context
    cl_command_queue commands; // compute command queue
    cl_program program; // compute program
    cl_kernel kernel; // compute kernel

    cl_mem input; // device memory used for the input array
    cl_mem output; // device memory used for the output array

    int SetupCL()
    {
    static int initialised =0;
    if(initialised) return 0;
    initialised=1;

    clewInit("OpenCl.dll");

    int writeCLInfo();

    // writeCLInfo();




    //////// platform
    static cl_platform_id platform_id[10] = {0};
    cl_uint no_of_platforms_found = 0;

    int ret = clGetPlatformIDs(10, platform_id, &no_of_platforms_found);
    // if(ret == CL_SUCCESS ) ERROR_("clGetPlatformIDs success") ;
    // alert(" %d platforms found\n",no_of_platforms_found ) ;

    // Connect to a compute device
    //
    int gpu = 1;
    err = clGetDeviceIDs(platform_id[0], gpu ? CL_DEVICE_TYPE_GPU :
    CL_DEVICE_TYPE_CPU, 1, &device_id, NULL);
    if (err != CL_SUCCESS)
    {
    ERROR_("Error: Failed to create a device group!\n");
    return EXIT_FAILURE;
    }

    // Create a compute context
    //
    context = clCreateContext(0, 1, &device_id, NULL, NULL, &err);
    if (!context)
    {
    ERROR_("Error: Failed to create a compute context!\n");
    return EXIT_FAILURE;
    }

    // Create a command commands
    //
    commands = clCreateCommandQueue(context, device_id, 0, &err);
    if (!commands)
    {
    ERROR_("Error: Failed to create a command commands!\n");
    return EXIT_FAILURE;
    }

    // Create the compute program from the source buffer
    //
    program = clCreateProgramWithSource(context, 1, (const char **) & KernelSource,
    NULL, &err);
    if (!program)
    {
    ERROR_("Error: Failed to create compute program!\n");
    return EXIT_FAILURE;
    }

    // Build the program executable
    //
    err = clBuildProgram(program, 0, NULL, NULL, NULL, NULL);
    if (err != CL_SUCCESS)
    {
    size_t len;
    char buffer[2048];

    ERROR_("Error: Failed to build program executable!\n");
    clGetProgramBuildInfo(program, device_id, CL_PROGRAM_BUILD_LOG,
    sizeof(buffer), buffer, &len);
    ERROR__("%s\n", buffer);
    exit(1);
    }

    // Create the compute kernel in the program we wish to run
    //
    kernel = clCreateKernel(program, "square", &err);
    if (!kernel || err != CL_SUCCESS)
    {
    ERROR_("Error: Failed to create compute kernel! \n");
    exit(1);
    }

    // Create the input and output arrays in device memory for our calculation
    //
    if(OCL_INPUT_DATA_SIZE>0)
    input = clCreateBuffer(context, CL_MEM_READ_ONLY, sizeof(float) *
    OCL_INPUT_DATA_SIZE, NULL, NULL);

    output = clCreateBuffer(context, CL_MEM_WRITE_ONLY, sizeof(float) *
    OCL_OUTPUT_DATA_SIZE, NULL, NULL);

    if (!input || !output)
    {
    ERROR_("Error: Failed to allocate device memory!\n");
    exit(1);
    }

    ////////////////////////



    // Set the arguments to our compute kernel
    //
    err = 0;
    int count = OCL_PROCESSING_RANGE;

    err = clSetKernelArg(kernel, 0, sizeof(cl_mem), &input);
    err |= clSetKernelArg(kernel, 1, sizeof(cl_mem), &output);
    err |= clSetKernelArg(kernel, 2, sizeof(unsigned int), &count);

    if (err != CL_SUCCESS)
    {
    ERROR__("Error: Failed to set kernel arguments! %d\n", err);
    exit(1);
    }


    // Get the maximum work group size for executing the kernel on the device
    //
    err = clGetKernelWorkGroupInfo(kernel, device_id, CL_KERNEL_WORK_GROUP_SIZE,
    sizeof(local), &local, NULL);
    if (err != CL_SUCCESS)
    {
    ERROR__("Error: Failed to retrieve kernel work group info! %d\n", err);
    exit(1);
    }

    return 0;
    }

    ///////////////////

    int RunOpenCLtask()
    {
    // DATA_SIZE = frame_size_x*frame_size_y/4;

    // SetupInputData();

    if(0)
    for(int i = 0; i < OCL_INPUT_DATA_SIZE; i++)
    {
    data[i] = frame_bitmap[i] ;
    }


    // Write our data set into the input array in device memory
    //
    if(OCL_INPUT_DATA_SIZE>0)
    {
    err = clEnqueueWriteBuffer(commands, input, CL_TRUE, 0, sizeof(float) *
    OCL_INPUT_DATA_SIZE, data, 0, NULL, NULL);

    if (err != CL_SUCCESS)
    ERROR_EXIT("Error: Failed to write to source array!\n");
    }



    // Execute the kernel over the entire range of our 1d input data set
    // using the maximum number of work group items for this device
    //
    global = OCL_PROCESSING_RANGE;

    err = clEnqueueNDRangeKernel(commands, kernel, 1, NULL, &global, &local, 0, NULL,
    NULL);
    if (err)
    ERROR_EXIT("Error: Failed to execute kernel!\n");

    // Wait for the command commands to get serviced before reading back results
    //
    clFinish(commands);

    // Read back the results from the device to verify the output
    //
    err = clEnqueueReadBuffer( commands, output, CL_TRUE, 0, sizeof(float) *
    OCL_OUTPUT_DATA_SIZE, results, 0, NULL, NULL );
    if (err != CL_SUCCESS)
    {
    ERROR__("Error: Failed to read output array! %d\n", err);
    exit(1);
    }

    if(1)
    for(int i = 0; i < OCL_OUTPUT_DATA_SIZE; i++)
    {
    int x = i%256;
    int y = i/256;
    frame_bitmap[y*550+x] = results[i];
    }

    // Validate our results
    //
    // correct = 0;
    // for(int i = 0; i < count; i++)
    // {
    // if(results[i] - data[i] * data[i]<0.001)
    // correct++;
    // }
    //
    // for(int i=0; i<1024; i++)
    // {
    // printf("data %f square %f \n", data[i], data[i]*data[i]);
    // printf("result %f \n", results[i]);
    // }


    // Print a brief summary detailing the results
    //
    // printf("Computed '%d/%d' correct values!\n", correct, count);
    // alert("Computed '%d/%d' correct values!\n", correct, count);

    }

    void ShutdownOpenCl()
    {
    // Shutdown and cleanup
    //
    clReleaseMemObject(input);
    clReleaseMemObject(output);
    clReleaseProgram(program);
    clReleaseKernel(kernel);
    clReleaseCommandQueue(commands);
    clReleaseContext(context);

    }

    int writeCLInfo()
    {



    int i, j;
    char* value;
    size_t valueSize;
    cl_uint platformCount;
    cl_platform_id* platforms;
    cl_uint deviceCount;
    cl_device_id* devices;
    cl_uint maxComputeUnits;



    // get all platforms

    clGetPlatformIDs(0, NULL, &platformCount);

    platforms = (cl_platform_id*) malloc(sizeof(cl_platform_id) * platformCount);

    clGetPlatformIDs(platformCount, platforms, NULL);



    for (i = 0; i < platformCount; i++) {



    // get all devices

    clGetDeviceIDs(platforms[i], CL_DEVICE_TYPE_ALL, 0, NULL, &deviceCount);

    devices = (cl_device_id*) malloc(sizeof(cl_device_id) * deviceCount);

    clGetDeviceIDs(platforms[i], CL_DEVICE_TYPE_ALL, deviceCount, devices, NULL);



    // for each device print critical attributes

    for (j = 0; j < deviceCount; j++) {



    // print device name

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_NAME, 0, NULL, &valueSize);

    value = (char*) malloc(valueSize);

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_NAME, valueSize, value, NULL);

    printf("%d. Device: %s\n", j+1, value);

    free(value);



    // print hardware device version

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_VERSION, 0, NULL, &valueSize);

    value = (char*) malloc(valueSize);

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_VERSION, valueSize, value, NULL);

    printf(" %d.%d Hardware version: %s\n", j+1, 1, value);

    free(value);



    // print software driver version

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DRIVER_VERSION, 0, NULL, &valueSize);

    value = (char*) malloc(valueSize);

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DRIVER_VERSION, valueSize, value, NULL);

    printf(" %d.%d Software version: %s\n", j+1, 2, value);

    free(value);



    // print c version supported by compiler for device

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_OPENCL_C_VERSION, 0, NULL,
    &valueSize);

    value = (char*) malloc(valueSize);

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_OPENCL_C_VERSION, valueSize, value,
    NULL);

    printf(" %d.%d OpenCL C version: %s\n", j+1, 3, value);

    free(value);



    // print parallel compute units

    clGetDeviceInfo(devices[j], CL_DEVICE_MAX_COMPUTE_UNITS,

    sizeof(maxComputeUnits), &maxComputeUnits, NULL);

    printf(" %d.%d Parallel compute units: %d\n", j+1, 4, maxComputeUnits);



    }



    free(devices);



    }



    free(platforms);

    return 0;
    }



  • 13. Data: 2019-09-22 17:19:17
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, September 22, 2019 at 12:33:24 PM UTC+2, fir wrote:

    > moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam czy to
    ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania madelbrota
    byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w 2015)

    Zapewne przeoczyłem, dopiero niedawno interesuję się OpenCl'em, a i tak
    minimalnie. Dzięki za kod.



    > ale szczerze mowiac nie wiem czy polecalbym sie tym zajmowac, jesli ktos chce
    zbierac odznaki programistycznego skauta i wpisac opencl do cv to na pewno
    > - w innym wypadku chyba nie

    Ostatnio oglądałem tutorial, facio mówi, że uzyskali przyspieszenie 360
    razy w OpenCL względem jakiegoś rozwiązania w Matlabie. Chyba więc warto?

    To chyba ten tutorial:
    https://www.youtube.com/watch?v=VPboVYvSCjI

    Pozdrawiam


  • 14. Data: 2019-09-22 17:52:22
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 września 2019 17:19:18 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > On Sunday, September 22, 2019 at 12:33:24 PM UTC+2, fir wrote:
    >
    > > moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam czy to
    ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania madelbrota
    byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w 2015)
    >
    > Zapewne przeoczyłem, dopiero niedawno interesuję się OpenCl'em, a i tak
    > minimalnie. Dzięki za kod.
    >
    >
    >
    > > ale szczerze mowiac nie wiem czy polecalbym sie tym zajmowac, jesli ktos chce
    zbierac odznaki programistycznego skauta i wpisac opencl do cv to na pewno
    > > - w innym wypadku chyba nie
    >
    > Ostatnio oglądałem tutorial, facio mówi, że uzyskali przyspieszenie 360
    > razy w OpenCL względem jakiegoś rozwiązania w Matlabie. Chyba więc warto?
    >

    Zdaje sie ze keidys juz pisalem ze nazwa zawodu "programista" powinan byc podzielona
    na co najmniej z 5 bardziej szczegolowych okreslen, np Tworca (tago albo tamtego, z
    zaznaczeniem ze taki tworca zajmuje sie tworzeniem czyli wymyslaniem jak to ma
    wygladac), Optymalizator (ktos kto optymalizuje juz napisany kod) i ew kilka innych
    np Teoretyk Programowanie (w szczegolnosci jezyka C albo jakichstam systemow) (cos
    czym sam sie sp[oro zajmowalem) i ew jeszcze pare innych (niezbyt jasne czy mozna np
    wprowadzic jakichstam projektanotow i implementatorow/klepaczy, Klepacza pewnie tak
    ale nie jestem pewien czy projektanta bo ja zwykle jak klepalem to projekt sie
    zmienial za to byc moze da sie wydzielic pojecie jakiegos Ogarniacza/Pomcnika

    pytanie jest czy warto byc poprostu az tyle optymalizatorem a tym samym o tyle mniej
    tworca (sam mam sporo talentu do bycia teoretykiem ale tez odrebne pytanie ile warto
    w to inwestowac)


  • 15. Data: 2019-09-22 18:09:01
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 września 2019 17:52:23 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > W dniu niedziela, 22 września 2019 17:19:18 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > > On Sunday, September 22, 2019 at 12:33:24 PM UTC+2, fir wrote:
    > >
    > > > moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam czy
    to ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania
    madelbrota byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w
    2015)
    > >
    > > Zapewne przeoczyłem, dopiero niedawno interesuję się OpenCl'em, a i tak
    > > minimalnie. Dzięki za kod.
    > >
    > >
    > >
    > > > ale szczerze mowiac nie wiem czy polecalbym sie tym zajmowac, jesli ktos chce
    zbierac odznaki programistycznego skauta i wpisac opencl do cv to na pewno
    > > > - w innym wypadku chyba nie
    > >
    > > Ostatnio oglądałem tutorial, facio mówi, że uzyskali przyspieszenie 360
    > > razy w OpenCL względem jakiegoś rozwiązania w Matlabie. Chyba więc warto?
    > >
    >
    > Zdaje sie ze keidys juz pisalem ze nazwa zawodu "programista" powinan byc
    podzielona na co najmniej z 5 bardziej szczegolowych okreslen, np Tworca (tago albo
    tamtego, z zaznaczeniem ze taki tworca zajmuje sie tworzeniem czyli wymyslaniem jak
    to ma wygladac), Optymalizator (ktos kto optymalizuje juz napisany kod) i ew kilka
    innych np Teoretyk Programowanie (w szczegolnosci jezyka C albo jakichstam systemow)
    (cos czym sam sie sp[oro zajmowalem) i ew jeszcze pare innych (niezbyt jasne czy
    mozna np wprowadzic jakichstam projektanotow i implementatorow/klepaczy, Klepacza
    pewnie tak ale nie jestem pewien czy projektanta bo ja zwykle jak klepalem to projekt
    sie zmienial za to byc moze da sie wydzielic pojecie jakiegos Ogarniacza/Pomcnika

    (czyli testera/pisacza dokumentacji, robicza archiwow, utrzymywacza stronki itd)

    z kolei wspominajas o Tworcy nie mam na mysli tzw Designera co bardziej pewne
    polaczenie Designera z prototypistą (dosyc ciezka robota, znam z zycia)

    Z kolei zamiast projektanta ew mozna by wprowadzic moze Konceptualiste jest to tez
    mega ciezka robota z pogranicza Klepacza i Tworcy i polaga ona na
    wykonceptualizowaniu pewnych rozwiazan ktore pozniej z jednej strony mozna kodowac i
    prototypowac po stronie kodu a z drugiej widzialnie 'Designowac' i prototypowac po
    stronie widzialnej

    dla mnie nadrzednym problemem jest w co inwestowac ile czasu by zdolac cos
    oryginalnego wykodowac, ze powtorze szypko

    1. Tworca
    2. Konceptualista
    3. Klepacz
    4. Pomocnik

    5. Optymalizator
    6. Teoretyk

    dwu ostatnich mozna od biedy wywalic a newet i tego 3ciego od konca moze tez

    (o tyle dla mnie, jesli jakies dzialo mialoby byc moim celem te opencl spada z listy
    priorytetow)

    >
    > pytanie jest czy warto byc poprostu az tyle optymalizatorem a tym samym o tyle
    mniej tworca (sam mam sporo talentu do bycia teoretykiem ale tez odrebne pytanie ile
    warto w to inwestowac)


  • 16. Data: 2019-09-22 21:05:17
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 września 2019 18:09:03 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > W dniu niedziela, 22 września 2019 17:52:23 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > > W dniu niedziela, 22 września 2019 17:19:18 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > > > On Sunday, September 22, 2019 at 12:33:24 PM UTC+2, fir wrote:
    > > >
    > > > > moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam
    czy to ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania
    madelbrota byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w
    2015)
    > > >
    > > > Zapewne przeoczyłem, dopiero niedawno interesuję się OpenCl'em, a i tak
    > > > minimalnie. Dzięki za kod.
    > > >
    > > >
    > > >
    > > > > ale szczerze mowiac nie wiem czy polecalbym sie tym zajmowac, jesli ktos chce
    zbierac odznaki programistycznego skauta i wpisac opencl do cv to na pewno
    > > > > - w innym wypadku chyba nie
    > > >
    > > > Ostatnio oglądałem tutorial, facio mówi, że uzyskali przyspieszenie 360
    > > > razy w OpenCL względem jakiegoś rozwiązania w Matlabie. Chyba więc warto?
    > > >
    > >
    > > Zdaje sie ze keidys juz pisalem ze nazwa zawodu "programista" powinan byc
    podzielona na co najmniej z 5 bardziej szczegolowych okreslen, np Tworca (tago albo
    tamtego, z zaznaczeniem ze taki tworca zajmuje sie tworzeniem czyli wymyslaniem jak
    to ma wygladac), Optymalizator (ktos kto optymalizuje juz napisany kod) i ew kilka
    innych np Teoretyk Programowanie (w szczegolnosci jezyka C albo jakichstam systemow)
    (cos czym sam sie sp[oro zajmowalem) i ew jeszcze pare innych (niezbyt jasne czy
    mozna np wprowadzic jakichstam projektanotow i implementatorow/klepaczy, Klepacza
    pewnie tak ale nie jestem pewien czy projektanta bo ja zwykle jak klepalem to projekt
    sie zmienial za to byc moze da sie wydzielic pojecie jakiegos Ogarniacza/Pomcnika
    >
    > (czyli testera/pisacza dokumentacji, robicza archiwow, utrzymywacza stronki itd)
    >
    > z kolei wspominajas o Tworcy nie mam na mysli tzw Designera co bardziej pewne
    polaczenie Designera z prototypistą (dosyc ciezka robota, znam z zycia)
    >
    > Z kolei zamiast projektanta ew mozna by wprowadzic moze Konceptualiste jest to tez
    mega ciezka robota z pogranicza Klepacza i Tworcy i polaga ona na
    wykonceptualizowaniu pewnych rozwiazan ktore pozniej z jednej strony mozna kodowac i
    prototypowac po stronie kodu a z drugiej widzialnie 'Designowac' i prototypowac po
    stronie widzialnej
    >
    > dla mnie nadrzednym problemem jest w co inwestowac ile czasu by zdolac cos
    oryginalnego wykodowac, ze powtorze szypko
    >
    > 1. Tworca
    > 2. Konceptualista
    > 3. Klepacz
    > 4. Pomocnik
    >
    > 5. Optymalizator
    > 6. Teoretyk
    >

    emo mi przypomniala ze trzbby dodac chyba jeszcze funkcje powiedzmy Ucznia - kogos
    kto np czyta tutoriale i sie uczy, (np api) ale nie wiem czy nie dodac jej do
    pomocnika (bo tego pomocnika widze troche jak takiego googlatora - tak naprawde ta
    funkcje mozna by wydzielic tez w odrebna osobe, ktorej mozna by mowidz - znajdz mi to
    a to w dokumentacji/google i podaj mi jak np zrobic to a to (np przelaczyc okna na
    fullscreen itd - taka robota nie jest moim zdaniem w gesti Klepacza ktory i tak ma
    duzo do roboty)


    > dwu ostatnich mozna od biedy wywalic a newet i tego 3ciego od konca moze tez
    >
    > (o tyle dla mnie, jesli jakies dzialo mialoby byc moim celem te opencl spada z
    listy priorytetow)
    >
    > >
    > > pytanie jest czy warto byc poprostu az tyle optymalizatorem a tym samym o tyle
    mniej tworca (sam mam sporo talentu do bycia teoretykiem ale tez odrebne pytanie ile
    warto w to inwestowac)


  • 17. Data: 2019-09-26 19:26:58
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 września 2019 17:19:18 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > On Sunday, September 22, 2019 at 12:33:24 PM UTC+2, fir wrote:
    >
    > > moge wkleic jakies moje stare notatki/proby z opencl (z 2015, nie pamietam czy to
    ostatnia wersja ale pamietam ze to dzialalo, i wersja opencl renderowania madelbrota
    byla najszybsza, pisalem o tym na grupie wiec jest o tym gdzies watek w 2015)
    >
    > Zapewne przeoczyłem, dopiero niedawno interesuję się OpenCl'em, a i tak
    > minimalnie. Dzięki za kod.
    >
    >
    ten kod to nic takiego wziete to jest z jakiegos tutoriala tyle ze costam przerobilem
    na swoje i sprawdzilem czy dziala

    wymaga pewnie jedynie ze 2 godzin skupienia by odpalic i zrozumiec,
    zieaw, pytanie jednak czy warto to robic z powodow o ktorych pisalem oraz
    zniechecajace jest to ze nie jestem przekonany czy nie jest tak jak za dawnych czasow
    ze kod zoptymalizowany pod jedna karte nie bedzie zoptymalizowany pod druga (jesli
    wogole zdziala.. to jest troche zniechecajace i sgereuje byc moze ze mozna troche
    poczekac z zajmowaniem sie tym - no chyba ze ktos naprawde sie interesuje wlasnie tym

    jest to i tak chyba ciekawsze niz android, za kttorego aj czuje ze pwnienem sie wziac
    gdybym mial wrocic do roboty ale cos nie moge sie zmusic (bo ciagle zasysa mnei w
    kierunku c ;c )


  • 18. Data: 2019-09-26 19:29:28
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: fir <p...@g...com>

    > (bo ciagle zasysa mnei w kierunku c ;c )

    tzn jesli wogle mi sie chce myslec o programowaniu bo nie za specjalnie, straszne
    czasy nastaly :U


  • 19. Data: 2019-10-17 11:03:58
    Temat: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 20:10:06 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > Dziś zobaczyłem pierwszy w rankingu wydajności procesor AMD EPYC
    > zawierający 64 rdzenie:
    >
    > https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+EPYC+77
    42&id=3547
    >
    >
    > Mocno wyprzedził w rankingu zarówno najlepszy procesor Intela jak i
    > dotychczasowy procesor AMD, aż trudno uwierzyć:
    >
    > https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
    >
    > Cena też nie jest mała, 7tys USD.
    >
    > Pozdrawiam

    Ostatnio jakaś firma zrobiła "czip" z 400000 rdzeni, więc całkiem niedaleko
    tytułowego miliona:

    https://www.cerebras.net/

    Tajemnica w tym, że jeden taki "czip" się robi z całego krzemowego wafla.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: