  • 21. Data: 2019-01-01 19:35:11
    Temat: Re: Kiedy Twizy będzie tańsze
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-01 o 17:36, kk pisze:

    > Pokaż

    Niby co?

  • 22. Data: 2019-01-01 19:40:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-01 o 18:32, Kris pisze:

    > Komp w aucie żony które to auto jeździ tylko po mieście pokazuje śrendią prędkość
    własnie w okolicach 40km/h
    > ale to mała 40tys mieścina gdzież jej tam do Warszawki;)

    W większych miastach średnia to raczej 25km/h, z czego połowę czasu się
    stoi, połowę się jedzie te 50km/h.
    Mając vmax 35, średnia wyjdzie pewnie z 15km/h.

    To już lepiej skuterem, albo rowerem elektrycznym pojechać.

  • 23. Data: 2019-01-01 19:45:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > 70 000 zł używany. :-)
    > http://www.melex.pl/oferta/gielda
    >
    > Robert

    No ten to akurat jakiś prototyp.
    I to na bateriach li-ion.
    Silnik 8kW to pewnie z 60km/h pojedzie.

    Więc to akurat może być jakiś prototyp ich odpowiedzi na klasę Twizy -
    co pokazuje że jak ba być coś co się nadaje do jazdy w mieście, to nie
    będzie tanie.

  • 24. Data: 2019-01-01 19:55:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 18:06:51 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Jedna z najstarszych firm na świecie produkująca samochody elektryczne.

    Nie samochody, a wozki golfowe .. z czasem gama pojazdow rosla, ale
    chyba nigdy nie mialo to konkurowac z samochodem osobowym.

    Moze sie zmieni.

    > Dlaczego na stronie nie podają danych o parametrach trakcyjnych?
    > http://www.melex.pl/pojazdy-specjalne/379-karawan-11
    .html

    W karawanie to wazne, zeby potrafil jechac 3-4km/h.

    J.

  • 25. Data: 2019-01-01 20:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 09:32:14 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Komp w aucie żony które to auto jeździ tylko po mieście pokazuje śrendią prędkość
    własnie w okolicach 40km/h
    > ale to mała 40tys mieścina gdzież jej tam do Warszawki;)

    Srednia, czyli co - raz 80 a raz 0, czy z uwag na wielkosc - malo
    swiatel, wiec z reguly jedzie sie 40-60, a stoi rzadko ?

    Ale to nie tylko predkosc - na swiatlach takze przyspiesznie sie
    liczy, zeby nie blokowac tych z tylu po zapaleniu zielonego.

    J.

  • 26. Data: 2019-01-01 20:21:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 20:09:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Srednia, czyli co - raz 80 a raz 0, czy z uwag na wielkosc - malo
    > swiatel, wiec z reguly jedzie sie 40-60, a stoi rzadko ?

    Średnia czyli to co pokzuje jako średnia prędkość przejazdową(czy jak to się tam
    nazywa) pokazuje komp w aucie żony.

    > Ale to nie tylko predkosc - na swiatlach takze przyspiesznie sie
    > liczy, zeby nie blokowac tych z tylu po zapaleniu zielonego.

    Mistrza "poganiania światłami' Marka S do dyskusji zaproś
    Jak pisał przez całe Trójmiasto jedną zmianę świateł zyskuje korzystając z 25o
    konnego silnika w jego MERCU i poganiania światłami.
    Czasami zdaża mu się auto na dwa boczne koła nawet postawić żeby trudniejsze odcinki
    przyspieszyć wiec jego średnie będzie z 10% wyższa jak średnia w aucie mojej żony.

  • 27. Data: 2019-01-02 15:30:16
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-01 17:43, JDX wrote:

    > A po co? Za mały dla mnie.

    To dla mnie zrób

  • 28. Data: 2019-01-02 15:36:05
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-01 19:40, Tomasz Pyra wrote:

    > W większych miastach średnia to raczej 25km/h, z czego połowę czasu się
    > stoi, połowę się jedzie te 50km/h.
    > Mając vmax 35, średnia wyjdzie pewnie z 15km/h.
    >
    > To już lepiej skuterem, albo rowerem elektrycznym pojechać.

    Niż? Patrz z czym porównujesz!

  • 29. Data: 2019-01-02 15:40:48
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-01 18:26, Tomasz Pyra wrote:

    > Twizy rozpędza się do 80km/h (jest też wersja "motorower" z prędkością
    > ograniczoną do 45km/h)
    >
    > Melex którym kiedyś jechałem rozpędzał się max do 35km/h - czyli do
    > miasta zdecydowanie za mało.
    >
    > Te Melexy są tanie bo mają akumulatory ołowiowe - dlatego będą miały
    > albo krótki zasięg, albo będą ciężkie (co z kolei znakomicie utrudni
    > przystosowanie go do jakiś wyższych prędkości)..
    >
    > Kolejna sprawa że akumulatory ołowiowe będą miały pewnie krótszą
    > żywotność i znacznie mniejszą pojemność na mrozie (w porównaniu do
    > akumulatorów litowych używanych we nowoczesnych EV).

    I co, jak w Melexie zainstalujesz lepsze akumulatory to zrobi się Twizy?

  • 30. Data: 2019-01-02 15:46:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 01 Jan 2019 15:42:47 +0100, nadir wrote:
    > Nie wiem ile kosztuje Twizy, nówka z fabryki, na stronie Melexa też
    > cenami się nie chwalą. Ale gdzieś w sieci znalazłem jakieś 2-3 lata temu
    > cennik, to Melex na 4 osoby, zabudowany kabiną i ze wszystkimi
    > "duperelami" potrzebnymi do ruchu drogowego kosztował ponad 40 tys. zł.
    > Za taką cenę to można już kupić małe miejskie auto, czasem nawet
    > większe, które będzie jednak bardziej wszechstronne.

    Jeśli to faktycznie cena za jakiś podstawowy homologowany model no to
    faktycznie porażka... Maluch nie tak dawno temu kosztował 10K zł. Efekt
    skali?

    Mateusz