  • 11. Data: 2011-01-01 19:20:04
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Adak' Kępiński

    > Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/

    Jest bardzo, bardzo mała szansa, ze tak się stanie. Zwykle problemy z DPF
    objawiają się dużo wcześniej częstszym i mniej skutecznym wypalaniem. Nie
    znam nikogo, komu by auto stanęło z powodu DPF, znam kilka osób których
    denerwowało zbyt częste wypalanie się DPF czy konieczność wizyt w
    serwisie z powodu nieskuteczności tego zwykłego wypalania. Znam też wiele
    osób, które z DPF nie mają żadnego problemu.

    Ogólnie nie ma co przesadzać, samochód Ci nie wybuchnie za miesiąc z
    powodu DPF, jeśli kiedyś zaczną się z nim problemy, to go po prostu
    usuniesz i tyle.

    --
    ignorance is bliss

  • 12. Data: 2011-01-01 21:02:42
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/

    Tak nagle to ma się stać, ERROR i koniec? Napewno komputer nie będzie
    Cię wcześniej ostrzegał jakąś kontrolką?

  • 13. Data: 2011-01-01 22:30:34
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/

    Nowa moda. Straszyć ludzi tak jak kiedys padającymi turbinami.

  • 14. Data: 2011-01-01 22:36:35
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    On 2011-01-01 22:30, Marek P. wrote:

    > Nowa moda. Straszyae ludzi tak jak kiedys padaj?cymi turbinami.

    Racja.
    Nie stanął na środku drogi w dosłownym tego słowa znaczeniu, tylko
    przełączył się w tryb awaryjny (serwisowy) i ograniczył obroty do np. 2k
    rpm (nie wiem jak ejst w Kia).
    Tego wolałbym uniknąć, ale nie wiem jak "agresywne" są DPF w Kia.

    Może tu ktoś coś podpowie?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 15. Data: 2011-01-01 23:06:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 22:36, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Nie stanął na środku drogi w dosłownym tego słowa znaczeniu, tylko
    > przełączył się w tryb awaryjny (serwisowy) i ograniczył obroty do np. 2k
    > rpm (nie wiem jak ejst w Kia).

    Gdybym miał cały czas używania samochodu jeździć czymś co więcej pali i
    ma 30KM mniej, po to żeby potencjalnie mi się kiedyś nie przełączyło w
    tryb awaryjny to decyzja byłaby oczywista :)

  • 16. Data: 2011-01-02 10:44:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Adak' Kępiński

    > Nie stanął na środku drogi w dosłownym tego słowa znaczeniu, tylko
    > przełączył się w tryb awaryjny (serwisowy) i ograniczył obroty do np. 2k
    > rpm (nie wiem jak ejst w Kia).

    Taaa... ale pytanie co było wcześniej. Bo mam wrażenie, ze wcześniej
    właściciel zapewne ignorował problemy z wypalaniem czy jakieś palące się
    kontrolki myślą, że "jakoś to będzie".

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2011-01-02 11:36:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Bez przesady - szansa że staniesz na środku drogi akurat z powodu DPF
    > wcale nie jest jakaś ogromnie wielka.
    > ADAC nie pokazuje żeby DPF był jakimś dominującym problemem jeżeli chodzi
    > o samochody.

    poza tym, ze raczej masz racje ... to chcialbym zwrócić uwage na jeden
    istotny fakt ADAC robi statystyki za granicą, gdzie FAPy PDFy i inne
    wynalazki spisują sie inaczej jak na polskich drogach.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 18. Data: 2011-01-02 11:42:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > poza tym, ze raczej masz racje ... to chcialbym zwrócić uwage na jeden
    > istotny fakt ADAC robi statystyki za granicą, gdzie FAPy PDFy i inne
    > wynalazki spisują sie inaczej jak na polskich drogach.

    AFAIK to te wymyślne wydechy mają ciężko jak ktoś jeździ na krótkich
    trasach i praktycznie nigdy tego nie nagrzeje. Zresztą podobny problem
    dotyczy też zwykłych katalizatorów gdzie w nich potrafi się woda
    gromadzić, zimą zamarzać itp.

    A na zachodzie posiadanie drugiego samochodu typowo do miasta który
    jeździ dom-szkoła-praca-sklep-dom skokami po kilka km i nigdy z tego
    miasta nie wyjeżdża, chyba jest bardziej powszechne niż u nas gdzie
    jednak zazwyczaj rodzina ma jeden samochód do wszystkiego.

  • 19. Data: 2011-01-02 12:05:15
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Rady? :-)

    Dzięki na razie za wszystkie.

    A czy wypowie się może jakiś właściciel KIA Sportage w jednej z
    wymienionych wersji?
    Interesowałby by mnie faktyczne doświadczenia użytkownika samochodu,
    teorię znam.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 20. Data: 2011-01-02 13:18:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-02 12:05, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Interesowałby by mnie faktyczne doświadczenia użytkownika samochodu,
    > teorię znam.

    Chętnie opowiem o tucsonie - to bliźniacza konstrukcja.
    Co to silników to z własnego doświadczenia (ponad 50kkm) dobrze znam
    jedynie benzynowy.
    P.