  • 21. Data: 2011-01-02 14:05:54
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Chętnie opowiem o tucsonie - to bliźniacza konstrukcja.
    > Co to silników to z własnego doświadczenia (ponad 50kkm) dobrze znam
    > jedynie benzynowy.

    Ekstra!
    To może pierwsze pytanie: czemu wybrałeś Tucsona a nie Sportage?

    Jak z awaryjnością? Co się Tobie do tej pory wysypało?

    Zawieszenie miekkie czy twarde? Jedni pisza ze twardawe, a drudzy ze
    komfortowo jezdzi sie po dziurach. Gdzie leży prawda?

    Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne? Coś rdzewieje?

    Sprawa silników mnie interesuje, i choć chyba nie skuszę się na benzynę
    to ciekaw jestem jaki uzytkujesz i ile toto pali w jakich warunkach?

    Ostatnia rzecz: 4x4 lock - dziala? Zakopales sie kiedys?

    I tyle! Dziekuje z gory za odpowiedzi :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 22. Data: 2011-01-02 14:12:53
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zawieszenie miekkie czy twarde? Jedni pisza ze twardawe, a drudzy ze
    > komfortowo jezdzi sie po dziurach. Gdzie leży prawda?

    Prawda stoi na placu u dilera i czeka na jazdę testową.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2011-01-02 14:37:47
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Prawda stoi na placu u dilera i czeka na jazdę testową.

    Watpie.
    Ani Kia Sportage 2, ani Tucson 1 nie są już produkowane.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 24. Data: 2011-01-02 14:53:43
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > To może pierwsze pytanie: czemu wybrałeś Tucsona a nie Sportage?

    Z przypadku. Sportage mi się bardziej podobał, ale w 2008 był droższy.
    Za podobną kasę, wersja wyposażeniowa była uboższa.
    Ogólnie Sportage podoba mi się bardziej, poza wajchą zmiany biegów - w
    Kii wydaje się być za długa.

    > Jak z awaryjnością? Co się Tobie do tej pory wysypało?

    Nawet żarówka się nie spaliła.
    Coś zaczyna stukać w tylnym zawieszeniu, wydaje mi się, że trzeba
    wymienić drążki stabilizatora. Ale jeszcze jakiś czas - na razie nie
    jest to uporczywe.

    > Zawieszenie miekkie czy twarde? Jedni pisza ze twardawe, a drudzy ze

    W Hyundaiu trochę za miękkie - czasem buja się i nurkuje, ale
    akceptowalne. W Kii - to się zmieniło, wersje po lifcie mają twardsze
    zawieszenie.
    Mimo początkowych obaw - nie trzeba bać się zakrętów, trzyma się drogi
    bardzo fajnie.
    Autem i tak jeździ się nieco mniej komfortowo niż zwykłym z segmentu C,
    ponieważ jest wysokie i podskakuje na nierównościacgh.
    Za to tory tramwajowe, krawężniki nie robią żadnego wrażenia.
    IMHO pomyłką jest zamontowanie opon 235, na zimowych 215 samochód
    prowadzi się znacznie, znacznie lepiej.

    > komfortowo jezdzi sie po dziurach. Gdzie leży prawda?

    jw.

    > Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne? Coś rdzewieje?

    Nic nie rdzewieje. Za to lakier słabszy od poprzedniej Skody - mam pełno
    rys od myjni.

    > Sprawa silników mnie interesuje, i choć chyba nie skuszę się na benzynę
    > to ciekaw jestem jaki uzytkujesz i ile toto pali w jakich warunkach?

    Średnio wychodzi ok. 10l/100km. Latem mniej, zimą więcej.
    Właśnie wróciłem z trasy + jazda po górach - 9,7 / 100km.

    > Ostatnia rzecz: 4x4 lock - dziala? Zakopales sie kiedys?

    3 dni temu. Blokada działa bardzo dobrze, na śliskim też - auto jest
    jakby przyklejone do śniegu, wszystkie koła się kręcą. Brakuje trochę
    momentu lub reduktora. Pasażerowie pomogli :-)
    Wyjechanie z kopnego śniegu to naprawdę nie był dramat.
    Mam opony szosowe zimowe. Jakieś 4x4 pewnie by by były lepsze w górach.

    Polecam więc wersje 4wd.

    > I tyle! Dziekuje z gory za odpowiedzi :-)

    Proszę :-)
    Ja jestem bardzo zadowolony, tym bardziej, że auto kosztowało tyle co vw
    golf / skoda oktavia w średniej wersji.

    zdrówko
    P.

  • 25. Data: 2011-01-02 14:57:16
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-02 14:37, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Ani Kia Sportage 2, ani Tucson 1 nie są już produkowane.

    Za to często stoją w salonach,
    tucson - niestety - w koszmarnie zubożonych i zniechęcających wersjach.

    P.

  • 26. Data: 2011-01-02 14:57:33
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Watpie.
    > Ani Kia Sportage 2, ani Tucson 1 nie są już produkowane.

    Z komisów też wywiało?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 27. Data: 2011-01-02 15:04:33
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Z komisów też wywiało?

    Komis = Dealer?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 28. Data: 2011-01-02 15:09:51
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-02 14:05, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > I tyle!

    Fajne w tym aucie jest zero ściemy. Pełno schowków, pełno lampek,
    siatki, regulacja foteli, lustereczka itp.
    Do tego ogólna staranność wykonania.
    W nowszej wersji (ix35) brak jest tego właśnie, mimo niewątpliwych zalet
    i urody nowej konstrukcji.

    P.

  • 29. Data: 2011-01-02 15:43:34
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Komis = Dealer?

    Komis = miejsce gdzie można przejechać się samochodem, który chce się kupić.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 30. Data: 2011-01-03 23:18:43
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Jakiej firmy są diesle ze Sportage i Tucsona?
    Jest ich raptem trzy: 112, 140 i 150KM.
    Gdzies wyczytalem ze to konstrukcje Mitsubishi, ale nie chce mi się
    trochę wierzyć.

    Podpowiecie?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327