eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2011-01-01 17:30:40
    Temat: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Przebiegi niespecjalnie wielkie (ok 20kkm rocznie), głównie miasto (DC),
    ok 50-60km dziennie.
    Jeżdzę raczej spokojnie, trochę dieslami jeździłem.
    Który silnik wybrać?

    CRDI 2.0 112KM zdaje się bardziej odpowiedni: brak DPF, prostsza
    konstrukcja, dużo pali (widzę że do 13.5l w mieście)
    CRDI 2.0 140KM jest z kolei mocniejszy i mniej pali, ale ma DPF.

    Tak więc:
    Słabszy silnik + chiptuning do 140KM (i mniejsze spalanie - pytanie o
    ile, czy w ogóle i czy zmieszczę się w 8-9l/100k [hahaha...])
    lub
    mocniejszy silnik i usunięcie DPF (troche nieeleganckie i ekologia na
    tym cierpi)

    Chyba, że mocniejsze 140KM nie ma żadnych problemów z DPFem w mieście -
    w co nie chce mi się wierzyć.

    Rady? :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


  • 2. Data: 2011-01-01 17:37:43
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ifnkr7$srk$1@news.onet.pl...
    > Przebiegi niespecjalnie wielkie (ok 20kkm rocznie), głównie miasto (DC),
    > ok 50-60km dziennie.
    > Jeżdzę raczej spokojnie, trochę dieslami jeździłem.
    > Który silnik wybrać?
    >
    > CRDI 2.0 112KM zdaje się bardziej odpowiedni: brak DPF, prostsza
    > konstrukcja, dużo pali (widzę że do 13.5l w mieście)

    Jesteś pewien, że to było 13,5l?

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 3. Data: 2011-01-01 17:46:59
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Jesteś pewien, że to było 13,5l?

    Ogólne maksymalne średnio to 11,3l / 100km, ale widzę żę znalazł się
    rodzynek z 13.5:
    http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=13&modelid=
    314&bid=567&genid=1475602076&filtr=1&engineid=3333&y
    earfrom=2004&yearto=2006&trybopinii=1

    Czy masz inne doświadczenia?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


  • 4. Data: 2011-01-01 17:49:48
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ifnlpp$v4g$1@news.onet.pl...
    > Czy masz inne doświadczenia?

    Nie mam, ale 13,5l/200km wydaje się być dużo za dużo nawet jak na wAw.

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 5. Data: 2011-01-01 17:51:08
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Nie mam, ale 13,5l/200km wydaje się być dużo za dużo nawet jak na wAw.

    Oj zdecydowanie, ale wolę się dowiedzieć przed niż odczuć po ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


  • 6. Data: 2011-01-01 17:56:15
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Adak' Kępiński

    > Tak więc:
    > Słabszy silnik + chiptuning do 140KM (i mniejsze spalanie - pytanie o
    > ile, czy w ogóle i czy zmieszczę się w 8-9l/100k [hahaha...]) lub
    > mocniejszy silnik i usunięcie DPF (troche nieeleganckie i ekologia na
    > tym cierpi)

    A myślisz, ze ten 112 KM bez DPF wysyła spaliny w nadprzestrzeń?
    Szczególnie po chipie?

    > Chyba, że mocniejsze 140KM nie ma żadnych problemów z DPFem w mieście -
    > w co nie chce mi się wierzyć.
    >
    > Rady? :-)

    Kup mocniejszy, jak DPF będzie przeszkadzał to go wywal i dodatkowo zrób
    chip tuning.

    --
    ignorance is bliss


  • 7. Data: 2011-01-01 18:21:15
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 17:30, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Przebiegi niespecjalnie wielkie (ok 20kkm rocznie), głównie miasto (DC),
    > ok 50-60km dziennie.
    > Jeżdzę raczej spokojnie, trochę dieslami jeździłem.
    > Który silnik wybrać?
    >
    > CRDI 2.0 112KM zdaje się bardziej odpowiedni: brak DPF, prostsza
    > konstrukcja, dużo pali (widzę że do 13.5l w mieście)
    > CRDI 2.0 140KM jest z kolei mocniejszy i mniej pali, ale ma DPF.
    >
    > Tak więc:
    > Słabszy silnik + chiptuning do 140KM (i mniejsze spalanie - pytanie o
    > ile, czy w ogóle i czy zmieszczę się w 8-9l/100k [hahaha...])
    > lub
    > mocniejszy silnik i usunięcie DPF (troche nieeleganckie i ekologia na
    > tym cierpi)

    Ale co Ci DPF przeszkadza?
    Póki działa jest ok, jak przestanie działać to wtedy będziesz patrzył co
    Ci rynek oferuje w tym temacie.

    Co do ekologii, to robiący chiptuning zapewne też się nie będzie
    ekologią przejmował.


  • 8. Data: 2011-01-01 18:39:10
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Ale co Ci DPF przeszkadza?
    > Póki działa jest ok, jak przestanie działać to wtedy będziesz patrzył co
    > Ci rynek oferuje w tym temacie.

    Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


  • 9. Data: 2011-01-01 18:40:41
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-01 18:39, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    >> Ale co Ci DPF przeszkadza?
    >> Póki działa jest ok, jak przestanie działać to wtedy będziesz patrzył co
    >> Ci rynek oferuje w tym temacie.
    >
    > Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/
    >

    Naczytałeś się mitów.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 10. Data: 2011-01-01 18:59:07
    Temat: Re: Kia Sportage 2 - 112 czy 140KM?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 18:39, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    >> Ale co Ci DPF przeszkadza?
    >> Póki działa jest ok, jak przestanie działać to wtedy będziesz patrzył co
    >> Ci rynek oferuje w tym temacie.
    >
    > Wolalbym nie stanąć na środku drogi bo mi sie DPF zapchał :-/

    Bez przesady - szansa że staniesz na środku drogi akurat z powodu DPF
    wcale nie jest jakaś ogromnie wielka.
    ADAC nie pokazuje żeby DPF był jakimś dominującym problemem jeżeli
    chodzi o samochody.

    Nadal masz większe szanse że padnie Ci akumulator, opony, jakiś pasek
    czy cokolwiek innego - z takich najprostszych przyczyn nawet głupia
    stłuczka.

    Jak wozisz narządy do przeszczepów i bezawaryjność jest absolutnym
    priorytetem, to w obecnych czasach tylko wolnossąca benzyna.

    Skoro masz takie obawy, to bardziej bym się skupił na poszukaniu
    jakiegoś assistance niż takim doborem samochodu.

    Bo tak to można oszaleć - czytając opinie w internecie pewnie nie
    znajdziesz ani jednej że wsiadł rano do samochodu z DPF i dojechał, a
    wiele takich gdzie ktoś napisał że nie dojechał. :)

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: