  • Data: 2015-01-28 11:11:17
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GLaF" napisał w wiadomości
    Dnia Tue, 27 Jan 2015 22:03:47 +0100, J.F. napisał(a):

    >Cała ta dyskusja jest OKDR, jeśli przez "mierzy" każdy rozumie 2
    >różne
    >pojęcia:
    >1) - "pokazuje wynik"
    >2) - "oddziałuje z wielkością fizyczną X" (i jej wartość przelicza na
    >jednostki wielkości Y)

    >Drugie pojęcie zależy od budowy akcelerometru, wielkością X może (ale
    >nie
    >musi!) być siła, a między X i Y może być cała masa innych wielkości
    >(np.
    >napięcie elektryczne, wychylenie).

    O to to to. przyspieszenie daje sile, sila daje przemiesczenie,
    przemieszczenie daje pojemnosc, pojemnosc daje ladunek, ladunek daje
    prad, prad daje napiecie, napiecie daje bity, i te bity wyswietlamy
    :-)

    >Bez podania konkretnego modelu nie ma
    >sensu mówić, czy X jest siłą, czy przyspieszeniem.

    >Sensowne jest mówić jaki wynik pokazuje akcelerometr. Pokazuje
    >wielkość Y,
    >która w układzie SI jest wyskalowana w m/s^2. Czym jest Y?
    >Y to wektorowa różnica A - G. Gdzie A to przyspieszenie
    >akcelerometru, a G

    No, ja bym tam powiedzial ze suma. Akcelerometr siłowy nie odrózni A
    od G ...

    No chyba ze to jakis model, ktory odejmuje G ... ale nadal - mierzy
    A+G, odejmuje G', takie załozone G, aby odjac grawitacje.

    J.