eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKategoria B na motorRe: Kategoria B na motor
  • Data: 2014-04-26 01:15:47
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 25 Apr 2014, Marcin N wrote:

    > W dniu 2014-04-25 14:06, Hinek pisze:
    >> Użytkownik "Marcin N" napisał
    >>>
    >>> Oczywiście, że używa. Tyle, że w minimalnym stopniu.
    >>>
    >> Nie można używać w minimalnym stopniu.
    >> Albo się używa - albo nie.
    >> Badałem sprawę bo mnie to zaciekawiło.
    >> Żaden rowerzysta nie rozumiał o co chodzi.

    To chyba źle trafiłeś.
    Kryterium jest proste: jaki mają kąt pochylenia przy przejeżdżaniu
    rond?

    >> Zresztą jest ciekawe zjawisko. Każdy kto zaczyna
    >> jeździć motocyklem - choćby był zawziętym rowerzystą,
    >> musi się przeciwskrętu nauczyć. Doświadczenie
    >> rowerowe nic w tej dziedzinie nie daje.
    [...]
    > Prawie we wszystkim się zgadzamy.
    > Jednakże rowerzyści używają tej techniki w minimalnym stopniu. Dlaczego?
    > Bo wystarczy naprawdę nieznaczny podświadomy ruch w przeciwnym kierunku,

    Wystarczy, dopóki w zakręt nie trzeba roweru znacząco pochylić,
    *albo* na to pochylanie jest duuuużo czasu.
    Np. znaczna część polskich rond jest na tyle mała, że tam nie ma różnicy
    w prędkości pokonywania przez większość pojazdów (znaczy ciężarówki,
    autobusy i spacerowicze na rowerach przejeżdżają wolniej), jeśli
    na minirondzie przy 25 km/h trzeba jednoślad mocno pochylić, to różnicy
    miedzy motopojazdem a rowerem nie ma.
    Aby "przerzucić" ciało z pochylenia w lewo (przy jeździe po obwodzie)
    na pochylenie w prawo (do zjazdu) ruch musi być całkiem spory.

    BTW: kiedyś mnie zastanawiało, dlaczego kierowcy "nie wierzą" że skręcę,
    znaczy czekają, a nawet przyhamowują jak zaczęli ruszać kiedy jestem
    tuż przed zjazdem. Zdałem sobie sprawę, że prawdopodobnie widzą
    ten ruch kierownicy w lewo i oczekują skrętu w lewo :)

    > żeby
    > rower pochylić (co więcej - rower robi tylko nieznaczne przechyły
    > w porównaniu do motocykla).

    "Niemożliwe".
    Tu:
    http://tiny.pl/qk2qm
    (link do:)
    https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geo
    code=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18
    .748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a
    1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&ll
    =50.316788,18.753726&spn=0.003192,0.008256&z=18&laye
    r=c&cbll=50.316868,18.75379&panoid=h_7Z50i9dOxzxv8y-
    aUyog&cbp=12,23.71,,0,12.07
    ...przejedź 3/4 obwodu, powoli, tak z 20..25km/h

    Albo tu:
    http://tiny.pl/qk2qf
    https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geo
    code=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18
    .748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a
    1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&la
    yer=c&cbll=50.373067,18.781788&panoid=hFd0KGTsJfPCAr
    ZVbVo6oA&cbp=12,324.31,,0,-0.35&ll=50.372832,18.7820
    29&spn=0.006405,0.016512&z=17
    ...o 10 km/h więcej, też 3/4.
    I nie mów, że motor przejedzie "czysta" ;)

    > Na motocyklu trzeba tej techniki użyć świadomie, bo
    > siła, z jaką trzeba zadziałać na kierownicę może dochodzić do 20 kg. 20 kg
    > nie da się zrobić "przypadkiem".

    Z siłą można się zgodzić (kwestia wagi pojazdu z pasażerem),
    z "nieznacznością" nijak. Jak ktoś wyłącznie "nieznacznie" pochyla
    rower, to znaczy że nim spaceruje, a nie jeździ.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: