eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ... › Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Thu, 10 Sep 2009 16:19:26 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 48
    Message-ID: <h8b2gn$8je$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <5...@n...onet.pl> <h5kkge$ull$1@achot.icm.edu.pl>
    <h5mb8v$tkp$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h87g5i$hgm$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h898am$m4m$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h8a48k$4nl$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: aelw120.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1252592983 8814 79.191.48.120 (10 Sep 2009
    14:29:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Sep 2009 14:29:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.8.1.23)
    Gecko/20090825 SeaMonkey/1.1.18
    In-Reply-To: <h8a48k$4nl$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:571105
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Przemek napisał:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    >> Dlatego też pomysł wyciągania wniosków na temat skrzynek lotniczych na
    >> podstawie informacji o skrzynkach morskich od początku ne wyglądał mi
    >> dobrze.
    >
    > Ale ja to zaznaczylem na samym początku, to był jedynie punkt wyjścia do
    > ewentualnych, dalszych wniosków i dyskusji na temat tego, czemu
    > niektórych rozwiązań sie nie stosuje, choć teoretycznie by można, na
    > przykład 10 skrzynek, rejestrujących parametry litu przez satelitę.
    > BTW w statkach jest takie rozwiązanie, choc nie stosowane w celach
    > analizy ew. wypadków, a do śledzenia czy np. kuter nie łowi na
    > wyłaczonych łowiskach. Sądzę, że takie rozwiązanie w samolotach
    > skutecznie by zablokowało ruch satelitarny.
    > Przem

    Wiesz - statek porusza się dosyć wolno i jak raz na kwadrans przekaże
    swoją pozycję, kurs i prędkość armatorowi to w zasadzie wystarczy. I nie
    ma jakiegoś powszechnego ogólnoświatowego systemu przekazywania tych
    danych - to się załatwia na poziomie armatora. System powszechny czyli
    AIS działa lokalnie - każdy statek rozgłasza swoją pozycję,
    identyfikator, kurs i prędkość na falach długich i statki będące w
    pobliżu (czyli te dla których informacja ta jest istotna nawigacyjnie)
    wiedzą co sąsiad akurat robi. Ale ze środka oceanu informacji AIS nie
    odbierzesz na lądzie - to zostaje na środku oceanu, wszystkie stroniczki
    internetowe pokazujące ruch statków pokazują go w obszarach
    przybrzeżnych, tam gdzie nasłuch AIS z lądu pozwala śledzić ruch i
    wrzucać go w sieć.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: