  • 11. Data: 2010-10-20 17:10:35
    Temat: Re: Karta sieciowa WiFi - Windows98SE
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > Każda karta na PCI będzie NA PEWNO działać.

    Chyba, że kupi kartę na PCI 2.2 i okaże się, że ów "stary komputer" ma PCI v
    2.1. Wtedy kompatybilność z systemem będzie jego najmniejszym zmartwieniem.

    JoteR

  • 12. Data: 2010-10-21 20:14:23
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Chyba, że kupi kartę na PCI 2.2 i okaże się, że ów "stary komputer" ma PCI
    > 2.1.

    Może jeszcze kupić kartę do laptopa, serwera, czy nie wiadomo czego. To
    chyba oczywiste, że ma pasować do sprzętu.

    Remek

  • 13. Data: 2010-10-21 21:03:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > Może jeszcze kupić kartę do laptopa, serwera, czy nie wiadomo czego.

    Różnica między kartą PCI a miniPCI czy też PCI64 jest znacznie bardziejsza,
    niż między PCI 2.1 a PCI 2.2.

    > To chyba oczywiste, że ma pasować do sprzętu.

    Archiwum grupy pokazuje, że ten aspekt w przypadku kart PCI nie jest taki
    oczywisty.

    JoteR

  • 14. Data: 2010-10-21 21:39:54
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Ave" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Ponieważ grupa o Windows98 umiera , postanowiłem napisać tutaj.
    >
    > Chciałbym podłączyć bezprzewodowo do Internetu stary komputer z
    > Win98SE.Sygnał pochodzi z routera od Netii ( Asmax 1004 g). Obecnie
    > podłączony jest 1 komp po kablu i laptop (WIFI)
    > Proszę o odpowiedź użytkowników WIndows 98SE.Czy możecie polecić jakąś
    > kartę sieciową WIFI na USB lub PCI, która będzie NA PEWNO z Win 98SE
    > współpracować ?

    Nie wiem jak praktycznie, ale teoretycznie wystarczy że karta ma drivery do
    Win98. Np. Realtek do chipu RTL8185 (popularny w low-endowych kartach Wifi
    na PCI) daje na swojej stronie 2 packi z driverami. Najnowszy pack obsługuje
    od WinXP wzwyż, ale ten z 2008 zawiera jeszcze drivery do Win98 i WinMe.

  • 15. Data: 2010-10-21 21:52:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Każda karta na PCI będzie NA PEWNO działać. Z USB na Win 98 mogą być
    > problemy ze sterownikiem. Nie rozumiem tego trendu podłączania wszystkiego
    > pod USB. Wystaja "choinki", które łatwo ułamać, przeciążyc port w starszym
    > sprzęcie. Jak masz USB1 to problemy z transferem itd. itp. Ja miałem
    > D-Link
    > i zero problemów.

    Z USB jest ten mały problem, ze taki stary komp ma je pewnie w wersji 1.1 co
    oznacza że maksymalny transfer to niewiele ponad 1 MB/s.

  • 16. Data: 2010-10-23 15:53:00
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > niż między PCI 2.1 a PCI 2.2.

    > Archiwum grupy pokazuje, że ten aspekt w przypadku kart PCI nie jest taki

    Właśnie. Wiele starych komputerów na których chodzi win 98 nie może
    obsługiwać PCI 2.2 i tym samym wielu kart WiFi. Co mu z karty
    współpracującej z Windowsem jeśli nie będzie ona współpracowała z płytą
    główną. Ja mu mogę polecić kartę MSI która ma stery do win 98, ale na
    kompie na którym miałem win 98 nie będzie ona chodzić, bo to
    sprawdzałem. Z XP też nie będzie chodzić.

    --
    SX