  • 171. Data: 2011-09-08 12:23:13
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:j4ablo$4t$1@inews.gazeta.pl...

    > Każdy przyzwoity kabel cyfrowy spełniający standardy kategorii 2 będzie
    > działać tak samo. Chyba, że kolega z tych, którzy na róznych

    Pod warunkiem, że nie jest poskręcany bo na zakrętach bity wypadają z
    druta :)

    --
    marfi

  • 172. Data: 2011-09-08 12:23:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/09/2011 13:23, marfi wrote:
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem, że nie jest poskręcany bo na zakrętach bity wypadają z
    > druta :)

    :D

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 173. Data: 2011-09-08 12:31:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/09/2011 13:15, kamil wrote:

> [...]
    > działać tak samo. Chyba, że kolega z tych, którzy na róznych
    > światłowodach słyszą bardziej mięsisty bas, wielowymiarową scenę albo

    http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/12
    82699/hdmi-investigated-are-expensive-cables-a-scam/
    4

    http://www.audioholics.com/education/cables/long-hdm
    i-cable-bench-tests/hdmi-cable-testing-results

    Kable za 10 dolców w obiektywnych testach, których autorzy korzystają ze
    ślepych prób albo pomiarów sygnału wypadają identycznie, jak Monstery za
    $200.

    Te drugie za to królują w miejscach takich, jak utrzymujące się z reklam
    magazyny Hi-Fi, gdzie zazwyczaj oferują jaskrawsze barwy, lepsze
    przejścia tonalne, naświetlają kropka, a po obejrzeniu 2 godzin filmu
    znika opryszczka.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 174. Data: 2011-09-08 13:00:23
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.09.2011 11:55, Mariusz Kruk pisze:
    > Co _wydaje się_ oznaczać (acz bez pomiarów ciężko powiedzieć to na
    > 100%), że po prostu rzeczony przetwornik nie jest neutralny brzmieniowo.

    Proszę zatem o wytłumaczenie, dlaczego zastąpienie taniego źródła ale z
    zewnętrznym DAC, drogim źródłem, w domysle wysokiej jakości, z własnym
    DAC, daje nieodróżnialny efekt brzmieniowy? Wg Pana teorii, jeśli DAC
    daje nienaturalny efekt to audiofilskie źródło też.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 175. Data: 2011-09-08 13:05:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"

    Owszem, jest też i taka możliwość.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 176. Data: 2011-09-08 13:22:05
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.09.2011 15:05, Mariusz Kruk pisze:
    > Owszem, jest też i taka możliwość.

    Trzy róźne źródła z przedziału ok 5-7 tys zł? Nie szuka Pan czasem
    wytłumaczenia na siłę?

  • 177. Data: 2011-09-08 14:12:55
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"
    >Trzy róźne źródła z przedziału ok 5-7 tys zł? Nie szuka Pan czasem
    >wytłumaczenia na siłę?

    Poczekaj, bo już się zgubiłem.
    Pisałeś, że w kilku przypadkach zastępowałeś wejście we wzmacniacz
    cyfrowo przez wejście analogowe przez zewnętrzny DAC i była "wyraźna
    poprawa".

    --
    \------------------------/

  • 178. Data: 2011-09-08 15:07:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    > Ależ nie.
    > Jeśli sekwencja próbek do wysłania jest przygotowywana przez CPU,
    > a karta *tylko* wysyła gotowe paczki, nie istniałyby przeszkody
    > aby nie-MS implementacje obsługiwały wszystko co trzeba.

    Są implementacje Yamaha XG czysto programowe przecież i chyba nie mają
    problemu z obsługą.

    > Nie działa, jeśli sprzęt "nie umie" a jednak wykorzystuje
    > syntezator na mikrokontrolerze (zresztą oprogramowanie
    > również może "nie umieć", mimo możliwości sprzętu, i w tym
    > jednym elemencie się zgodzimy).

    Nie wiem. W każdym razie o ile wiem AV100 z Xonara nie ma na chipie
    syntezatora, a test przeszedł.

    > Ale od wersji że któreś rozwiązanie nie zawiera sprzętowej obsługi
    > do wersji że żadna (współczesna) karta nie posiada jest jakby
    > kilka kroków. Nie wykluczając pytań o "koszt" (zużycie procesora)
    > syntezy co bardziej złożonych przypadków.

    Oczywiście, ale właściwie nie wiem już, czego to dowodzi :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 179. Data: 2011-09-08 17:09:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Maciej Bojko wrote:
    >>> http://img263.imageshack.us/img263/1363/qttemphp7236
    .png

    > Co jest bardzo słabym argumentem za kablami w cenie Monstera.

    ale ja nie lobbuje za monsterem, stwierdzam tylko ze najtansze kable
    noname z chin to jeszcze gorszy wybor, bo i kasy nie ma i kabel
    nie dziala

    oczywiscie ze niemal dowolny kabel pod ktorym podpisuje sie jakas
    firma niczym sie nie bedzie roznil w praktyce od wspomnianych
    monsterow

    > Rdzewiejące styki? Biorąc pod uwagę, jak iluzoryczny jest to problem,
    > całkiem słusznie o nim nie wspominasz.

    zrobilem szybki przeglad i niestety wspomnianego kabla juz nie mam
    wiec zdjec nie wrzuce, przechowywany w torbie z laptopem, po kilku
    uzyciach niklowanie (?) zniknelo a pojawily sie sliczne plamy rdzy

    jeszcze raz - monster cable to swietny przyklad jak wyciagnac kase
    od kogos kto ma jej za duzo, ale nijak nie wynika z tego ze
    kabel za 5 zlotych jest *rownie* dobry

  • 180. Data: 2011-09-08 21:39:07
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tom01" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    A jeśli powiem, że na obecnym sprzecie z Beresfordem odróżniam dobrą i
    kiepską CD? W ślepym teście. Na wspomnianej Yamasze nie byłem w stanie
    odróżnić nie tylko jakości płyt ale płyt od MP3. Wszystko grało tak
    samo. To już audio-vodooo czy jeszcze nie?

    ======================

    Czytam sobie i czytam... jednak się przyczepię.

    Kilka lat temu na jednym z audiofilskich forów ktoś się napracował i
    przygotował nagranie CD z jednym utworem w różnych formatach, m. in. PCM i
    MP3 o różnej kompresji. Dla utrudnienia podoczepiał różnej długości cisze i
    inne "zmylacze" do utworów, żeby nie dało się ich przeanalizować żadną
    analizą komputerową.

    Tak przygotowane płyty rozesłał to chętnych "audiofili" żeby odgadli, co
    jest czym.

    Jakie były wyniki? Ano takie, że MP3 160 kBit (chyba) było nierozróżnialne
    od PCM. I to na domowym (drogim) sprzęcie tych słuchaczy. Szczegółów nie
    pamiętam, ale pamiętam ogólne wrażenie - ślepe testy wykazały, że nawet MP3
    128 kbit jest bardzo udanym formatem, a o rozróżnieniu MP3 192 kbit - mowy
    nie ma.