  • Data: 2011-09-06 22:58:56
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Sep 2011, Tom01 wrote:

    > "Ty" wzięło się z języka angielskiego, gdzie "you" ma znacznie szerszy zakres
    > znaczeniowy niż nasze "Ty".

    Zgadza się.

    > Zanik zwotu per "Pan" jest zatem zubożeniem naszych sposobów wyrażania się.

    Zgadza się.

    > Ponadto
    > dziwnym zwyczajem per "Ty" powoduje mniejszy dystans i skłonności do
    > przytyków osobistych,

    Z ubolewaniem trzeba przyznać, że najwyraźniej również się zgadza.
    Co w niczym nie umniejsza faktu, że "reguła ogólna" ustępuje regule
    szczególnej, w tym przypadku - przyjętej konwencji na newsach.

    > powoływana "netykieta" wskazuje, że forma "Ty" jest przyjmowana
    > jeśli jest na nią zgoda rozmówcy.

    Teza wydaje mi się dość oryginalna, można prosić o źródło?
    Celem wyjaśnienia - "spisana netykieta" nie jest źródłem prawa,
    niemniej wg mojej oceny "spisanie" ujęte w aktualnym wpisie w wikipedii:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
    ...wydaje się dobrze ujmować stan faktyczny.
    "wyrażenie zgody" dotyczy używania imienia.
    I nie, nic nie wskazuje na próbę manipulacji poprzez usiłowanie
    dostosowania treści w wikipedii do niniejszej dyskusji.

    pzdr, Gotfryd