  • 1. Data: 2010-03-29 17:15:32
    Temat: Karta graficzna z pasywnym chłodzeniem
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    W komputerze z Windows 7 siedzi sobie karta graficzna na chipsecie ATI
    Radeon X300 (lub X550 - nie pamiętam). Karta ma jakieś mechaniczne
    problemy (ktoś kiedyś szarpnął kabel i gniazdo jest nieco uszkodzone), a
    dodatkowo Windows 7 "mówi", że karta jest najsłabszym ogniwem w systemie
    (np. wydajność pulpitu dla Aero wynosi coś około 2.5). Właścicielka
    lubi ten bajerancki pulpit, lubi gadżety na tym pulpicie i jakoś nie
    trafia do niej, że najlepiej to wszystko wyłączyć. Ze względu na
    wspomniane problemy mechaniczno/wydajnościowe chciałaby kartę wymienić :->
    Jaką kartę graficzną byście polecili (najlepiej z pasywnym chłodzeniem),
    przy założeniu, że komputer większość czasu służy do prac
    internetowo/biurowych?

    Maciek

  • 2. Data: 2010-03-29 17:33:05
    Temat: Re: Karta graficzna z pasywnym chłodzeniem
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 29-03-2010 o 20:15 Maciek napisał na pl.comp.pecet:

    > Jaką kartę graficzną byście polecili (najlepiej z pasywnym chłodzeniem),
    > przy założeniu, że komputer większość czasu służy do prac
    > internetowo/biurowych?

    Gainward Bliss GF 9500GT 512MB ok 160zł
    Może trochę przewymiarowana, ale ma b. dobry stosunek cena/jakość.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 3. Data: 2010-03-30 06:55:26
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Gainward Bliss GF 9500GT 512MB ok 160zł
    > Może trochę przewymiarowana, ale ma b. dobry stosunek cena/jakość.

    A ja bym moze raczej cos z Radeonem HD 4550...
    Owszem - wolniejszy od GF9500GT i niewiele tanszy,
    ale za to w trybie 3D zre polowe tego co on.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-03-30 08:57:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-30 08:55, Vituniu pisze:
    > A ja bym moze raczej cos z Radeonem HD 4550...
    > Owszem - wolniejszy od GF9500GT i niewiele tanszy,
    > ale za to w trybie 3D zre polowe tego co on.
    Czyli jest szansa, że ten GF9500GT będzie robił za spory piecyk,
    zwłaszcza z samym radiatorem?
    Maciek

  • 5. Data: 2010-03-30 09:23:53
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-03-2010 o 13:04 Maciek napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie. HD 4550 wygląda jak dla mnie ok i pewnie będzie wystarczająco
    > wydajne do wyświetlania pulpitu z gadżetami :-D

    Jeżeli jednak chodzi o energooszczędność to jeszcze warto wziąć pod
    uwagę najnowsze "cudo" ATI HD5450.
    Jej TDP to 19,1W pod obciążeniem i 6,4W w idle. Karta jest z tego
    samego segmentu co HD4550.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2010-03-30 09:27:24
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czyli jest szansa, że ten GF9500GT będzie robił za spory piecyk,
    > zwłaszcza z samym radiatorem?

    Hm... takie moje gdybaniejest...

    X300 ma podobno TDP na poziomie 34W (co w sumie za bardzo
    nie trzyma sie kupy, bo R300 to to samo co R9550 a TDP tego
    ostatniego to jakies 15W... no, chyba ze te 10W roznicy to efekt
    wyzszego taktowania X300).

    O HD4550 wiadomo tyle, ze ATI chwali sie TDP na poziomie 25W.

    Natomiast NVidia troszke odstaje (z racji wiekszej liczby tranzystorow
    chocby i starszego procesu porodukcji) i pod obciazeniem pobiera
    okolo 50W.

    Osobnym problemem jest jeszcze sprawnosc z jaka obie te konstrukcje
    radza sobie z zarzadzaniem energia w momencie, kiedy cala moc nie
    jest potrzebna. W spoczynku moze byc przeciez tak, ze NVidia pobiera
    mniej mocy niz ATI.

    W kazdym razie jesli masz dobrze wentylowana obudowe, to te 50W
    nie bedzie to stanowilo zadnego problemu. Przynajmniej dla karty
    graficznej.
    Co najwyzej przyspieszy degradacje przegrzanych kondensatorow
    elektrolitycznych na plycie glownej (o ile takie jeszcze tam sa).

    I na koniec - wlasciwie wszystko sprowadza sie do odpowiedzi na
    dwa proste pytania:

    1) czy dodatkowe ~1000 punktow w 3dmark06 bedzie potrzebne?
    2) czy planujesz uzytkowac te plyte glowna za, powiedzmy, 5 lat?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS: namieszalem, co? :)

  • 7. Data: 2010-03-30 10:04:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-30 11:27, Vituniu pisze:
> [...]
    > Co najwyzej przyspieszy degradacje przegrzanych kondensatorow
    > elektrolitycznych na plycie glownej (o ile takie jeszcze tam sa).
    Obudowa jest solidnych wymiarów, a w każdym razie nie jest to jakiś
    napchany po brzegi microatx. Trudno mi się wypowiadać odnośnie
    kondensatorów, bo nie wiem jak długo płyta główna siedzi w tym sprzęcie,
    ale pewnie ze 3 lata ma. Nie jest to jakiś zupełnie niski budżet, bo o
    ile pamiętam płytę robił Asus.

> [...]
    > 1) czy dodatkowe ~1000 punktow w 3dmark06 bedzie potrzebne?
    > 2) czy planujesz uzytkowac te plyte glowna za, powiedzmy, 5 lat?
    Jak już pisałem chodzi raczej o wymianę uszkodzonej fizycznie karty
    (teraz coś tam w gnieździe czasem nie styka i trzeba poruszać kablem,
    żeby było ok) i poprawienie samopoczucia użytkowniczce pulpitu Aero,
    której przeszkadza, że karta została przez Windows sklasyfikowana jako
    najmniej wydajny element :-)

  • 8. Data: 2010-03-30 10:48:31
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jeżeli jednak chodzi o energooszczędność to jeszcze warto
    > wziąć pod uwagę najnowsze "cudo" ATI HD5450.

    O patrz... Przegapilem nowinke :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2010-03-30 11:08:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-30 12:48, Vituniu pisze:
    > O patrz... Przegapilem nowinke :)
    Hd4350 - też zimne, pasywne, tanie

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-03-30 15:48:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-30 13:08, BartekK pisze:
    > Hd4350 - też zimne, pasywne, tanie
    O rany. To teraz już jestem skołowany :->
    To kupować 4350, 4550, czy 5450? To się czymś w ogóle różni??

    Maciek