  • 1. Data: 2013-01-23 23:40:39
    Temat: Karta SIM Play na starszych telefonach
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Opiszę moją przygodę i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM
    zadziałają w starszych telefonach. Otóż wczoraj ze znajomą kupowałem
    telefon Nokia 100. Do tego dokupiliśmy starter Play Online na Kartę 9
    zł. Po włożeniu SIM-a okazało się, że telefon nie widzi sieci i nie
    można ani wykonywać, ani też odbierać połączeń na tej karcie SIM z tego
    telefonu. W salonie Play przełożyliśmy tego SIM-a do telefonu z obsługą
    3G i karta zadziałała. Konsultantka twierdziła, że na tym telefonie nie
    zadziała żadna nowsza karta SIM Playa, niezależnie od oferty pre-paid.
    Nie chcąc utopić kolejnych kilku złotych poszliśmy tam, gdzie został
    kupiony telefon, czyli do Media Markt i zanabyliśmy starter Orange. Ten
    zadziałał bez problemu.

    Dlatego pytania są następujące:

    a) czy konsultantka z salonu mówiła prawdę o niedziałaniu nowych kart
    SIM w starszych telefonach (działających tylko w standardzie 2G);
    b) jeśli to plotka, to SIM z jakiego starter by mógł zadziałać?

    K.

    PS: Starter Play Online na Kartę był kupiony dlatego, że miał ciekawy
    numer i 9 zł na koncie (osoba, która kupiła telefon będzie z niego
    korzystała sporadycznie). To tak uprzedzając różne pytania.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2013-01-23 23:42:07
    Temat: Re: Karta SIM Play na starszych telefonach
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:40:39 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > Nie chcąc utopić kolejnych kilku złotych poszliśmy tam, gdzie został
    > kupiony telefon, czyli do Media Markt i zanabyliśmy starter Orange. Ten

    Play ma karty USIM, stary telefon może pracować na kartach SIM
    Wbrew pozorom (wielu) to zupełnie inne rzeczy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-01-23 23:50:48
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-01-23 23:42, Waldek Godel pisze:

    > Play ma karty USIM, stary telefon może pracować na kartach SIM
    > Wbrew pozorom (wielu) to zupełnie inne rzeczy.

    Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki
    o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie,
    czy wszystkie startery Play już tak mają?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2013-01-24 00:00:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-01-23 23:50, Krystek pisze:

    > Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki
    > o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie,
    > czy wszystkie startery Play już tak mają?

    Aha, ta karta SIM ze startera Orange też ma możliwość zrobienia z niej
    uSIM-a po wyłamaniu z karty o standardowych rozmiarach, by włożyć ją do
    iPhone, czy innego smartfona.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2013-01-24 00:05:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:50:48 +0100, Krystek napisał(a):

    > Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki
    > o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie,
    > czy wszystkie startery Play już tak mają?

    A czy ja napisalem gdzieś uSIM????
    Napisałem USIM, litera U jak Urszula.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM

  • 6. Data: 2013-01-24 00:15:22
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-01-24 00:05, Waldek Godel pisze:

    > A czy ja napisalem gdzieś uSIM????
    > Napisałem USIM, litera U jak Urszula.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM

    Okej, zwracam honor. Zawsze mi się wydawało, że uSIM i USIM to jedno i
    to samo, bo ludzie z lenistwa używają litery u jako zamiennika znaku mikro.

    W każdym razie druga część pytania pozostaje aktualna i może jakiś spec
    (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2013-01-24 00:40:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 00:15:22 +0100, Krystek napisał(a):

    > W każdym razie druga część pytania pozostaje aktualna i może jakiś spec
    > (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

    Nie teraz. Zawsze, odkąd ta sieć istnieje.

  • 8. Data: 2013-01-24 00:58:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    > utopić kolejnych kilku złotych poszliśmy tam, gdzie został kupiony
    > telefon, czyli do Media Markt i zanabyliśmy starter Orange. Ten zadziałał bez

    Mam Nokię, ale 101. Sądzę, że hardware podobny. Działa z każdą kartą.
    Wymień kartę i spróbuj jeszcze raz. Jak znowu nie zadziała, to walnięty
    telefon. Jak zadziała, to poprzednia karta była nie do końca sprawna.

  • 9. Data: 2013-01-24 10:20:13
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    zanabyliśmy starter Orange.

    Co Zrobiliscie?

  • 10. Data: 2013-01-24 11:18:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-24 10:20, Użytkownik kowtow napisał:
    > zanabyliśmy starter Orange.
    >
    > Co Zrobiliscie?

    zanabyli - nabyli - kupili.

    Pierwszy raz to usłyszałem w "60 minut na godzinę" lub
    w "Studio 202".