  • 11. Data: 2010-03-09 13:09:29
    Temat: Re: Karmienie naszej Hondy
    Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>

    Weronika Styka pisze:

    > Szanowni Panowie,
    > [...] postanowiliśmy zacząć karmić naszą Hondę
    > gazem LPG, [...] jaką instalację podarować naszej japonce? [..]Czynnik ekonomiczny
    przy
    zakupie
    > instalacji jest drugorzędny, cena naszej Hondy na tyle poszła w górę, że
    > śmiało możemy wydać potencjalnie zaoszczędzone pieniądze na znakomity system
    > zasilania LPG. Proszę o sugestie [...] polecanych zakładów w mieście
    > stołecznym.

    Napiszę z doświadczenia:
    Miałem Hondę na gazie - Acura 3.5 RL 1996 r, automat. W Europie to jest
    Honda Legend.
    Gaz: sekwencja, Landi Renzo Omegas (4 gen.)
    Koszt instalacji: 6 tys PLN (2005 r.), czyli po tysiaku za cylinder.
    Instalacja praktycznie bezobsługowa, automatyczna, jedynie przy
    przeglądach wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej. Sam to zresztą
    robiłem, koszt filtra ok 25-30 zł.
    Zakład montujący: "Autkogaz" w W-wie, adresu nie pomnę.

    Opinia:
    Kupiłem już zagazowaną. Sam bym tego nie zrobił temu silnikowi. Hondy
    gazu nie lubią, a ich silniki nie lubią ingerencji. Polecam poczytanie
    forum dyskusyjnego użytkowników Hondy (np. http://www.honda.gda.pl/)

    Dynamika ok, przy sekwencji dużej różnicy między E95 a LPG nie ma. Przy
    wyprzedzaniu tylko jest ok. 1 sek opóźnienia od wdepnięcia do
    przyspieszenia. Można się przyzwyczaić i wziąć na to poprawkę przy
    manewrach. ALE: jakość gazu jest tu kluczowa! Ten syf co leją w 80%
    stacji nadaje się do spalenia w kuchenkach turystycznych a nie silnikach
    w ruchu drogowym. Odradzam szczególnie tankowanie na BP - takiego
    charczenia i zamulenia przy wyprzedzaniu po tankowaniu na żadnej
    firmowej stacji nie miałem.

    Życzę rozsądnego i korzystnego wyboru!

    Pzdr.
    T.

  • 12. Data: 2010-03-09 13:10:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

    > Pewnie trollujesz jak zwykle, ale wyjątkowo odpowiem poważnie.
    > Była to prawda w przypadku starych aut (zasilanych gaźnikiem, ew.
    > jakiś prosty wtrysk bez sondy lambda itp.). W przypadku w miarę
    > nowych aut, do których należy także Twój japoński strucel,
    > założenie instalacji LPG nijak nie służy ekologii, a wręcz
    > przeciwnie. Auto będzie emitować więcej szkodliwych związków, po
    > za tym wyprodukowanie samej instalacji, a potem jej utylizacja to
    > także procesy kosztowne z punktu widzenia środowiska.

    No, a jeśli tak naprawdę motywy są ekonomiczne, a gadanie o ekologii
    jest tylko przykrywką dla "kufa, nie stać nas na paliwo, tyle
    żłopie" to też można odradzić.

    Generalnie silniki Hondy + LPG to nie najszczęśliwsze połączenie.
    Były wyjątki, stare 1,4i jeszcze w miarę znosiło gazowanie, ale
    tylko w miarę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2010-03-09 13:12:25
    Od: "Mr.FX" <u...@z...pl>

    [...]
    > urodzenia obdarzone jest nasze autko. Czynnik ekonomiczny przy zakupie
    > instalacji jest drugorzędny, cena naszej Hondy na tyle poszła w górę, że
    > śmiało możemy wydać potencjalnie zaoszczędzone pieniądze na znakomity system
    > zasilania LPG. Proszę o sugestie dotyczące wyboru tzw. "generacji",
    > najlepszego umiejscowienia butli oraz polecanych zakładów w mieście
    > stołecznym.

    Dlaczego nie na miejscu w Mysłowicach?
    Swoją drogą, czy to jakies badania na wydziale socjologii,
    czy raczej terapia eksperymentalna polegająca na podłączeniu Internetu
    na oddziale zamkniętym najcięższych przypadków?

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 14. Data: 2010-03-09 13:13:50
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

> [...]
    > pojętego środowiska naturalnego, postanowiliśmy zacząć karmić naszą Hondę
    > gazem LPG, który jak powszechnie wiadomo jest paliwem dużo bardziej

    a co to za brednie ?

    > Czynnik ekonomiczny przy zakupie instalacji jest drugorzędny,

    a po co Ci instalacja LPG? Nie stac na paliwko by lansowac sie honda po
    miescie?

    > cena naszej Hondy na tyle poszła w górę, że śmiało możemy wydać
    > potencjalnie zaoszczędzone pieniądze na znakomity system
    > zasilania LPG.

    a to jest fajne... cena poszla w gore, a to od kiedy ceny uzywanych aut ida
    w gore?

    Reasumujac zaoszczedzone pieniadze radze przeznaczyc na paliwko, a jak cos
    zostanie to na rower :)

  • 15. Data: 2010-03-09 13:20:52
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Weronika Styka pisze:
    > Szanowni Panowie,

    ____________________
    |\ /| | |
    ||__|| | Proszę nie |
    / o o \ | dokarmiać TROLLA |
    / \ | DZIĘKUJĘ |
    / \ \| |
    / _ \ \--------------------´
    / |\__\ \ ||
    / |\|_|\_../ ||
    / \|_|_|/ \ _||
    / / \ |____| ||
    / | | | --|
    | | | |____ --|
    *_ | |^|^|^| | \-/
    *--_-\ _ \ ^ ^ ^ / ||
    / _ \\ | | `´
    * / \_ /- | | |
    * c_c_c_C/ \C_c_c_c

  • 16. Data: 2010-03-09 13:35:08
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-09 12:28, Weronika Styka wrote:

    > Pozdrawiam
    > Weronika

    No coz, nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulowac doskonalego
    wkrecenia grupowiczow. Jak widac po komentarzach - udalo sie :)
    Trolowaniem, tego nie mozna nazwac :)

  • 17. Data: 2010-03-09 13:55:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 12:45:47 +0100, Lewis napisał(a):

    > Wierzysz w to, że to spalanie paliw jest główną przyczyną "efektu
    > cieplarnianego"?

    nie, ale jakąś koncepcję trzeba przyjąć, prawda?
    Skoro więc powodem założenia gazu ma być ekologia, przyjmuję tzw.
    ekologiczne wytyczne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-03-09 13:56:21
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > nie, ale jakąś koncepcję trzeba przyjąć, prawda?
    > Skoro więc powodem założenia gazu ma być ekologia, przyjmuję tzw.
    > ekologiczne wytyczne.

    Wierzysz w szczerość tego wątku? IMO prowokacja i to całkiem udana. :P

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 19. Data: 2010-03-09 13:58:53
    Od: fv <f...@c...com>

    mleko wrote:
    > Trolowaniem, tego nie mozna nazwac :)

    Czym wg. ciebie jest troll?

    http://www.urban75.com/Mag/troll.html

    troll v.,n. To utter a posting on Usenet designed to attract predictable responses or
    flames.
    Derives from the phrase "trolling for newbies"; which in turn comes from mainstream
    "trolling";, a
    style of fishing in which one trails bait through a likely spot hoping for a bite.

    --
    fv

  • 20. Data: 2010-03-09 14:03:45
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-09 12:28:31 +0100, "Weronika Styka"
    <w...@g...pl> said:

    > Szanowni Panowie,
    > pomimo tego, że często spotykam się tutaj
    > z daleko idącym niezrozumieniem

    Tylko tutaj?

    > postanowiliśmy zacząć karmić naszą Hondę
    > gazem LPG,(...) jaką instalację podarować naszej japonce?

    Najlepszą, na jaką was stać.
    Bo to się opłaca.

    > Zależy
    > nam przede wszystkim na ekologii

    To rower.

    > oraz zachowaniu wyśmienitej dynamiki

    To trzeba mocniej gaz wdepnąć.

    > Czynnik ekonomiczny przy zakupie
    > instalacji jest drugorzędny

    To po prostu najlepszą instalację obstaluj.

    > zasilania LPG. Proszę o sugestie dotyczące wyboru tzw. "generacji",

    Najwyższą dopasowaną do silnika.

    > najlepszego umiejscowienia butli

    Bagażnik?

    > oraz polecanych zakładów w mieście
    > stołecznym.

    "Migaz-S" Instalacje LPG Legalizacja Zbiorników?Modlińska 264a
    --
    Bydlę