  • 21. Data: 2012-06-05 01:19:58
    Temat: Re: Karetka na bramkach autostrady
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 22:12:34 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > LOL - znaczy to nie są bramki na autostradzie?

    nie pamietam gdzie tam stosowny znak stoi :-)
    Ale technicznie RoMan ma racje - to nie sa bramki na autostostradzie, to sa
    bramki na dojezdzie/zjezdzie z autostrady.

    J.

  • 22. Data: 2012-06-05 08:54:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-04 23:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Mam wrażenie że jednak mylisz - pracownika nie ma przy żadnej bramce
    > wjazdowej.

    To masz złe wrażenie - nic na to nie poradzę. Pisałem już, że wcale nie
    musi być przy bramce.

    > Najbliższy człowiek siedzi kilka pasów dalej, odwrócony plecami i obsługuje
    > kasę dla kierunku zjazdowego.

    No, nie zauważył dwóch karetek na sygnałach. Powinien dostać premię.

    > Ależ oczywiście się z tym zgadzam. Im bardziej automatyczna tym lepiej.

    Aha, więc jednak.

    > Niemniej jak okazuje się że z jakiegokolwiek powodu "samo" się nie
    > otworzyło to:
    > a) stoisz i beczysz
    > b) otwierasz szlaban jak każdy inny - przyciskiem

    No tak, przecież to kierowca-gamoń jest winien.

    > Jak myślisz - czy dla pacjenta w karetce lepsza jest opcja A czy B ?

    Już pisałem - to kierowca (pewnie i ratownik) ocenia konkretną
    sytuację.

  • 23. Data: 2012-06-05 09:21:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 01:19, J.F. pisze:

    > nie pamietam gdzie tam stosowny znak stoi :-)

    Ja też - może przy okazji zrobię zdjęcie, ale jak znam życie,
    to zapomnę, ponieważ tak naprawdę to nieistotne :)

    > Ale technicznie RoMan ma racje - to nie sa bramki na autostostradzie, to sa
    > bramki na dojezdzie/zjezdzie z autostrady.

    Ich fizyczne umiejscowienie jest naprawdę nieistotne.

  • 24. Data: 2012-06-05 09:31:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, June 4, 2012, 11:57:04 PM, you wrote:

    [...]

    > Gdyby kierowca wziął i faktycznie staranował ten szlaban z marszu to IMO
    > byłoby OK.
    > Ale on tam stał jak sierota ze 3 minuty, a potem poszedł szlaban otwierać
    > rękami, chociaż nadal szybciej byłoby otworzyć go przyciskiem.
    > Ja rozumiem że on nie wiedział jak to się robi, że nie wpadł na to że przed
    > nosem ma instrukcję, nie pomyślał żeby się rozejrzeć i zastanowić.
    > Rozumiem też że głupota nie jest karalna, a nawet jest często okolicznością
    > łagodzącą - denerwuje mnie po prostu, jak konsekwencje czyjejś "niemocy
    > intelektualnej" ponoszą inni.

    Gdyby głupota mogła latać, to te karetki przeleciałyby nad bramkami.
    To oczywiste.

    Ale oczywiste jest to, że zezwolenie wiceidioty na niszczenie
    ośmieliło matoła.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,11839990,Opolski
    e__Wicewojewoda__straz_moze_taranowac_bramki.html

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2012-06-05 09:42:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, June 5, 2012, 1:19:58 AM, you wrote:

    > nie pamietam gdzie tam stosowny znak stoi :-)
    > Ale technicznie RoMan ma racje - to nie sa bramki na autostostradzie, to sa
    > bramki na dojezdzie/zjezdzie z autostrady.

    Chodzi o głupie gadanie o rzekomych korkach przed bramkami. Na tych
    bramkach, z powodu małego ruchu, korki się nie tworzą. Gdyby to były
    bramki NA autostradzie, to rzeczywiście wtedy jest przejazd awaryjny
    wyznaczony najbardziej zewnętrznym pasem.

    Choć i tak znajdzie się idiota w karetce, który wpakuje się w kolejkę
    do zwykłych bramek: http://www.youtube.com/watch?v=i-0DvDjseFo

    Bramka pomiędzy drogą wojewódzką 401 a A4 (węzeł Przylesie) wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=emo6Qf0mBSA
    No ruch tak masakryczny, że bez ekstra pasa dla karetek się nie
    obędzie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2012-06-05 09:52:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-04 23:57, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > Rozumiem też że głupota nie jest karalna, a nawet jest często okolicznością
    > łagodzącą - denerwuje mnie po prostu, jak konsekwencje czyjejś "niemocy
    > intelektualnej" ponoszą inni.

    Mnie dziwi, że konsekwencjami całego burdelu obciążasz kierowcę
    karetki, tymczasem oni są właśnie tymi innymi, którzy na własnej
    skórze mają okazję odczuć konsekwencje "niemocy intelektualnej".

  • 27. Data: 2012-06-05 10:29:55
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-06-04 21:04, Tomasz Pyra pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/opole/sprawa-ka
    retek-na-a4-gddkia-zada-zwolnien,1,5151304,region-wi
    adomosc.html

    > W skrócie:
    > Kierowca karetki przez 3 minuty stał przed szlabanem wjazdowym na
    > autostradę, po czym wysiadł wyłamał szlaban i dopiero odjechał.
    > Tłumaczy [...]

    Mi się wydaje, że to było zrobione celowo - to opóźnienie i
    nieotwieranie szlabanu przyciskiem. Żeby nagłośnić sprawę, zwrócić na to
    uwagę. Pewnie już wcześniej pojawiały się problemy tego typu, może
    jakieś "ale" z późniejszym rozliczeniem, jakieś kwasy z tymi pilotami
    itp. No i kierowca stwierdził tym razem, że na złość "nie wciśnie", a
    obsługa nie przychodziła, więc on dalej "nie wciśnie", tylko wyłamie.
    Szkoda tylko, że nie potrafią tego załatwić w cywilizowany sposób :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 28. Data: 2012-06-05 10:45:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 10:29, LEPEK pisze:
> [...]
    > itp. No i kierowca stwierdził tym razem, że na złość "nie wciśnie", a
    > obsługa nie przychodziła, więc on dalej "nie wciśnie", tylko wyłamie.

    Gdzieś podawałem informację, że Pogotowie i Policja dostały ileś tam
    tych viaAuto (czy mu tam box) w niedzielę wieczorem - po zajściu.

    > Szkoda tylko, że nie potrafią tego załatwić w cywilizowany sposób :/

    Chodziło o to, by jak najszybciej zacząć pobierać opłaty. Operator
    autostrady nie przekazał służbom zatwierdzonego planu ratownictwa
    itd., a obowiązek taki posiada. No i mamy co mamy. Czas pokaże jak
    się sytuacja rozwinie.

  • 29. Data: 2012-06-05 10:48:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Tuesday, June 5, 2012, 10:29:55 AM, you wrote:

    > Mi się wydaje, że to było zrobione celowo - to opóźnienie i
    > nieotwieranie szlabanu przyciskiem. Żeby nagłośnić sprawę, zwrócić na to
    > uwagę.

    Oczywiście.

    > Pewnie już wcześniej pojawiały się problemy tego typu, może
    > jakieś "ale" z późniejszym rozliczeniem, jakieś kwasy z tymi pilotami
    > itp.

    Nie mogło być wcześniejszych kwasów - bramki działały dopiero drugą
    dobę.

    > No i kierowca stwierdził tym razem,

    To był pierwszy raz.

    > że na złość "nie wciśnie", a obsługa nie przychodziła, więc on dalej
    > "nie wciśnie", tylko wyłamie. Szkoda tylko, że nie potrafią tego
    > załatwić w cywilizowany sposób :/

    Szkoda.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2012-06-05 11:40:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-05 08:54, Artur Maśląg pisze:

    > No tak, przecież to kierowca-gamoń jest winien.

    No, wreszcie przyznałeś!