  • 11. Data: 2012-06-04 23:02:23
    Temat: Re: Karetka na bramkach autostrady
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-04 22:51, Tomasz Pyra pisze:

    > Mylisz zapewne dawne bramki na A4 z pracownikami obsługującymi szlaban, z
    > nowym systemem gdzie na bramkach wjazdowych szlabany nie są obsługiwane
    > przez pracownika.

    Niczego nie mylę - jak najbardziej pracownik ma możliwość otwarcia
    takiej bramki ręcznie. Są też systemy automatyczne, ale tych nie
    dostarczono oraz jak się okazuje nie rozwiązują one wielu problemów.
    Reszta Twoich dywagacji jest wtórna i niestety nadal tendencyjna
    oraz niezbyt związana z faktami.

    (...)
    > Bo oczywiście że fajnie by było gdyby każde drzwi i każde bramy same się
    > otwierały przed nadjeżdżającą karetką, no ale niestety póki co niektóre
    > wymagają jakiejś interakcji.

    Gdybyś się tematem zainteresował, to byś wiedział, że ta "interakcja"
    miała być automatyczna. Szkoda, że automatykę (nie rozwiązującą wielu
    kwestii) dostarczono (w jakieś tam części) po tym zdarzeniu, a nie
    przed włączeniem systemu.

  • 12. Data: 2012-06-04 23:12:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 23:02:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Niczego nie mylę - jak najbardziej pracownik ma możliwość otwarcia
    > takiej bramki ręcznie.

    Moze i ma, tylko tego pracownika tam nie ma.
    Mylisz systemy.
    Tam naciskasz przycisk, drukuje sie "bilet wjazdowy", zabierasz, podnosi
    sie szlaban, jedziesz.

    Mozna oczywiscie czekac w karetce na obsluge, zeby podniosla szlaban, mozna
    nacisnac przycisk.
    Placi sie dopiero na bramce zjazdowej.

    Oczywiscie mozna zainstalowac system transponderow, ktory uchyli szlaban
    przed karetka i zaoszczedzi jej jakies 5-10 sekund.

    J.

  • 13. Data: 2012-06-04 23:18:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-04 23:12, J.F. pisze:

    > Moze i ma, tylko tego pracownika tam nie ma.
    > Mylisz systemy.

    Niczego nie mylę i tego pracownika "tam" być nie musi.

    > Tam naciskasz przycisk, drukuje sie "bilet wjazdowy", zabierasz, podnosi
    > sie szlaban, jedziesz.

    Wiem jak to wygląda. Równie dobrze niczego naciskać nie muszę.

    > Mozna oczywiscie czekac w karetce na obsluge, zeby podniosla szlaban, mozna
    > nacisnac przycisk.
    > Placi sie dopiero na bramce zjazdowej.

    Ojoj - dlaczego miałbym płacić na bramce zjazdowej? Czy ja tutaj
    dyskutuję o incydentalnym Kowalskim, czy o służbach ratunkowych?

    > Oczywiscie mozna zainstalowac system transponderow, ktory uchyli szlaban
    > przed karetka i zaoszczedzi jej jakies 5-10 sekund.

    Czyżbyś był kolejnym niedoinformowanym? Ten system podobno jest, tylko
    zabrakło przekazania nadajników służbom stosownym...

  • 14. Data: 2012-06-04 23:19:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 4, 2012, 11:12:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiscie mozna zainstalowac system transponderow, ktory uchyli szlaban
    > przed karetka i zaoszczedzi jej jakies 5-10 sekund.

    Służby ratunkowe na Opolszczyxnie dostaną Viaboxy. Ale opolscy
    strażacy już odmówili ich przyjęcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-06-04 23:22:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 04 Jun 2012 23:02:23 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > Niczego nie mylę - jak najbardziej pracownik ma możliwość otwarcia
    > takiej bramki ręcznie.

    Mam wrażenie że jednak mylisz - pracownika nie ma przy żadnej bramce
    wjazdowej.
    Najbliższy człowiek siedzi kilka pasów dalej, odwrócony plecami i obsługuje
    kasę dla kierunku zjazdowego.
    Tego czy kasierzy kierunku zjazdowego mają możliwość otwierania bramek
    wjazdowych to też bym nie był taki pewny.

    > Gdybyś się tematem zainteresował, to byś wiedział, że ta "interakcja"
    > miała być automatyczna.

    Ależ oczywiście się z tym zgadzam. Im bardziej automatyczna tym lepiej.
    Niemniej jak okazuje się że z jakiegokolwiek powodu "samo" się nie
    otworzyło to:
    a) stoisz i beczysz
    b) otwierasz szlaban jak każdy inny - przyciskiem

    Jak myślisz - czy dla pacjenta w karetce lepsza jest opcja A czy B ?

    > Szkoda, że automatykę (nie rozwiązującą wielu
    > kwestii) dostarczono (w jakieś tam części) po tym zdarzeniu, a nie
    > przed włączeniem systemu.

    Zapytam może tak - jak długo zajęło Ci otwarcie takiego szlabanu stojąc
    przed nim? Zakładam że krócej niż 3 minuty.
    I teraz pytanie - jak tego dokonałeś? Czy byłeś szkolony na tą okoliczność?
    Czy kierowca karetki nie mógł zrobić tak samo zamiast czekać 3 minuty ma
    pracownika?

    Jak tego dokonują wszyscy inni kierowcy, którzy przejeżdżają jeden za
    drugim przez te bramki i dlaczego kierowca karetki nie mógł zrobić tak
    samo?

  • 16. Data: 2012-06-04 23:24:10
    Od: z <z...@g...pl>

    > 2. Do wypadku przyjechały karetki z pobliskiego Brzegu i zamiast
    > zabrac rannych do odleglego o 15km oddzialu ratunkowego w Brzegu,
    > pakowały się bez sensu na autostradę, żeby sobie nią pojechać do
    > odległego o 60 km szpitala w Opolu.

    Ty nie jesteś lepszy.
    Osobiście miałem "przyjemność" przebywać kiedyś na oddziale ratunkowym
    gdzie fizycznie nie było miejsca na przyjęcie rannych z wypadku.
    Obsługa lamentowała błagała ratowników żeby nie przyjeżdżali do tego
    szpitala.
    I nie była to jakaś klęska żywiołowa czy wielka tragedia tylko normalny
    dzień jak co dzień. To Polska właśnie.

  • 17. Data: 2012-06-04 23:26:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 4 Jun 2012 23:19:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello J.F.,
    >
    > Monday, June 4, 2012, 11:12:32 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Służby ratunkowe na Opolszczyxnie dostaną Viaboxy. Ale opolscy
    > strażacy już odmówili ich przyjęcia.

    Ciekawe czemu?
    Boją się że szef się dowie gdzie naprawdę jeżdżą wozy bojowe?

  • 18. Data: 2012-06-04 23:32:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, June 4, 2012, 11:26:17 PM, you wrote:

    > Ciekawe czemu?
    > Boją się że szef się dowie gdzie naprawdę jeżdżą wozy bojowe?

    Też mi się tak wydaje - Viaboxy ogranicza lewiznę.

    Całej afery by nie było, gdyby nie wiceidiota, który kazał kierowcom
    karetek taranować szlabany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2012-06-04 23:57:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 4 Jun 2012 23:32:23 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Też mi się tak wydaje - Viaboxy ogranicza lewiznę.
    >
    > Całej afery by nie było, gdyby nie wiceidiota, który kazał kierowcom
    > karetek taranować szlabany.

    Gdyby kierowca wziął i faktycznie staranował ten szlaban z marszu to IMO
    byłoby OK.
    Ale on tam stał jak sierota ze 3 minuty, a potem poszedł szlaban otwierać
    rękami, chociaż nadal szybciej byłoby otworzyć go przyciskiem.

    Ja rozumiem że on nie wiedział jak to się robi, że nie wpadł na to że przed
    nosem ma instrukcję, nie pomyślał żeby się rozejrzeć i zastanowić.
    Rozumiem też że głupota nie jest karalna, a nawet jest często okolicznością
    łagodzącą - denerwuje mnie po prostu, jak konsekwencje czyjejś "niemocy
    intelektualnej" ponoszą inni.

  • 20. Data: 2012-06-05 01:12:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

> [...]
    > dokonałeś? Czy byłeś szkolony na tą okoliczność? Czy kierowca karetki
    > nie mógł zrobić tak samo zamiast czekać 3 minuty ma pracownika?

    Zwracam nieśmiało uwagę na to, że dyskutujesz z trollem... :>